Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka
Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko spełniać marzenia klientów, ale i zwiększać marżę koncernu. Legendarny producent ze Stuttgartu nie chce jednak bazować wyłącznie na regularnej ofercie, lecz dostarczać spersonalizowane samochody, odpowiadające na najbardziej wyszukane życzenia, od kolorystyki po indywidualne akcenty. Polska jest ważnym elementem tego planu: w 2024 r. byliśmy drugim co do wielkości rynkiem zbytu Maybachów w Europie.
Mercedes-Benz kontynuuje strategię tzw. wzrostu opartego na generowaniu wartości – producent zapowiedział już uproszczenie swojej gamy modelowej i nacisk na rozbudowę oferty topowych, wysokomarżowych modeli z grupy Top-End. Obejmuje ona samochody z linii S, luksusowe Maybachy, sportowe AMG oraz legendarną, off-roadową Klasę G. Innymi słowy sięga od komfortowych limuzyn i SUV-ów, przez dwudrzwiowe samochody o najwyższych osiągach, aż do pojazdu terenowego, który łączy luksus ze swobodą poruszania się po bezdrożach.
To nie wszystko: w najbliższych latach do sprzedaży trafią przeznaczone dla majętnych koneserów motoryzacji modele Mythos, czyli niewielkie serie o statusie kolekcjonerskim. Pierwszy z nich już zadebiutował – to Mercedes-AMG PureSpeed. Jego unikalne wzornictwo i bezkompromisowy charakter upamiętniają legendarne samochody wyścigowe Mercedesa. Samochód powstanie w liczbie zaledwie 250 egzemplarzy.
Równocześnie producent rozwija program personalizacji MANUFAKTUR, który oferuje rozległe opcje personalizacji – od niestandardowych lakierów, tapicerek i elementów wykończenia po personalizowane detale, takie jak indywidualne grawerowanie listew ozdobnych. To trend, który ostatnimi laty zyskuje na popularności i niejako kontynuuje boom na tuning samochodów trwający od lat 70. do 90. ubiegłego stulecia. W pierwszej połowie 2024 r. opcje MANUFAKTUR wybierali nabywcy ponad 30% aut z segmentu Top-End.
„Mercedes-Benz oferuje swoim klientom więcej niż tylko samochód – zabiera ich w emocjonującą podróż, do świata zdefiniowanego przez ponadczasową estetykę, niezrównany poziom technologiczny oraz skrupulatną dbałość o szczegóły. Nasza szeroka oferta fascynujących modeli i opcji personalizacji pozwala im spełnić marzenie o autentycznie niepowtarzalnym samochodzie najwyższej klasy” – powiedział Tomasz Mucha, Corporate and Product Communication Manager Mercedes-Benz Cars, Mercedes-Benz Polska.
Z uwagi na rosnąca popularność opcji personalizacji producent samochodów ze Stuttgartu otworzył nowe studio MANUFAKTUR w swojej centrali w Sindelfingen. Klienci mogą tam zapoznać się z pełną ofertą kolorystyki, materiałów i technologicznych możliwości, które pozwalają stworzyć całkowicie niepowtarzalny samochód zgodnie z ich życzeniami. Realizacja niestandardowych zamówień odbywa się metodami ręcznego rzemiosła – odpowiadają za nią wykwalifikowani specjaliści z wieloletnim doświadczeniem. Na przykład podsufitka z ozdobnymi przeszyciami jest ręcznie zszywana z wielu pojedynczych elementów.
Nowością w ofercie programu MANUFAKTUR jest rozszerzona paleta lakierów, która na przykład w przypadku Klasy S zaktualizowanej na 2025 rok liczy ponad 50 pozycji. Są wśród nich zjawiskowe matowe odcienie magno, a także kolory znane z historycznych modeli Mercedesa, np. legendarnego roadstera 300 SL czy kultowych limuzyn z serii 123 i 126. Wzbogaconą gamę uzupełniają nowe tonacje kolorystyczne dla kabiny – nabywcy nowej Klasy S mają do wyboru łącznie 25 wersji wykończenia, w tym szlachetną zieleń czy marynistyczny błękit.
Możliwości personalizacji samochodu idą jeszcze dalej. Nowy roadster Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series jako pierwszy model z gwiazdą korzysta z innowacyjnej technologii pikselowego lakierowania PixelPaint, która pozwala precyzyjnie nanosić na karoserię skomplikowane wzory, a przy tym odznacza się efektywnym gospodarowaniem energii i zasobów. Pozwala to na zastosowanie niestandardowych wzorów z najwyższą dokładnością – idealne rozwiązanie dla indywidualnie zaprojektowanych pojazdów marzeń.
Źródło: Mercedes-Benz AG

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Transport
Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.
Polityka
A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.