Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka
Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko spełniać marzenia klientów, ale i zwiększać marżę koncernu. Legendarny producent ze Stuttgartu nie chce jednak bazować wyłącznie na regularnej ofercie, lecz dostarczać spersonalizowane samochody, odpowiadające na najbardziej wyszukane życzenia, od kolorystyki po indywidualne akcenty. Polska jest ważnym elementem tego planu: w 2024 r. byliśmy drugim co do wielkości rynkiem zbytu Maybachów w Europie.
Mercedes-Benz kontynuuje strategię tzw. wzrostu opartego na generowaniu wartości – producent zapowiedział już uproszczenie swojej gamy modelowej i nacisk na rozbudowę oferty topowych, wysokomarżowych modeli z grupy Top-End. Obejmuje ona samochody z linii S, luksusowe Maybachy, sportowe AMG oraz legendarną, off-roadową Klasę G. Innymi słowy sięga od komfortowych limuzyn i SUV-ów, przez dwudrzwiowe samochody o najwyższych osiągach, aż do pojazdu terenowego, który łączy luksus ze swobodą poruszania się po bezdrożach.
To nie wszystko: w najbliższych latach do sprzedaży trafią przeznaczone dla majętnych koneserów motoryzacji modele Mythos, czyli niewielkie serie o statusie kolekcjonerskim. Pierwszy z nich już zadebiutował – to Mercedes-AMG PureSpeed. Jego unikalne wzornictwo i bezkompromisowy charakter upamiętniają legendarne samochody wyścigowe Mercedesa. Samochód powstanie w liczbie zaledwie 250 egzemplarzy.
Równocześnie producent rozwija program personalizacji MANUFAKTUR, który oferuje rozległe opcje personalizacji – od niestandardowych lakierów, tapicerek i elementów wykończenia po personalizowane detale, takie jak indywidualne grawerowanie listew ozdobnych. To trend, który ostatnimi laty zyskuje na popularności i niejako kontynuuje boom na tuning samochodów trwający od lat 70. do 90. ubiegłego stulecia. W pierwszej połowie 2024 r. opcje MANUFAKTUR wybierali nabywcy ponad 30% aut z segmentu Top-End.
„Mercedes-Benz oferuje swoim klientom więcej niż tylko samochód – zabiera ich w emocjonującą podróż, do świata zdefiniowanego przez ponadczasową estetykę, niezrównany poziom technologiczny oraz skrupulatną dbałość o szczegóły. Nasza szeroka oferta fascynujących modeli i opcji personalizacji pozwala im spełnić marzenie o autentycznie niepowtarzalnym samochodzie najwyższej klasy” – powiedział Tomasz Mucha, Corporate and Product Communication Manager Mercedes-Benz Cars, Mercedes-Benz Polska.
Z uwagi na rosnąca popularność opcji personalizacji producent samochodów ze Stuttgartu otworzył nowe studio MANUFAKTUR w swojej centrali w Sindelfingen. Klienci mogą tam zapoznać się z pełną ofertą kolorystyki, materiałów i technologicznych możliwości, które pozwalają stworzyć całkowicie niepowtarzalny samochód zgodnie z ich życzeniami. Realizacja niestandardowych zamówień odbywa się metodami ręcznego rzemiosła – odpowiadają za nią wykwalifikowani specjaliści z wieloletnim doświadczeniem. Na przykład podsufitka z ozdobnymi przeszyciami jest ręcznie zszywana z wielu pojedynczych elementów.
Nowością w ofercie programu MANUFAKTUR jest rozszerzona paleta lakierów, która na przykład w przypadku Klasy S zaktualizowanej na 2025 rok liczy ponad 50 pozycji. Są wśród nich zjawiskowe matowe odcienie magno, a także kolory znane z historycznych modeli Mercedesa, np. legendarnego roadstera 300 SL czy kultowych limuzyn z serii 123 i 126. Wzbogaconą gamę uzupełniają nowe tonacje kolorystyczne dla kabiny – nabywcy nowej Klasy S mają do wyboru łącznie 25 wersji wykończenia, w tym szlachetną zieleń czy marynistyczny błękit.
Możliwości personalizacji samochodu idą jeszcze dalej. Nowy roadster Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series jako pierwszy model z gwiazdą korzysta z innowacyjnej technologii pikselowego lakierowania PixelPaint, która pozwala precyzyjnie nanosić na karoserię skomplikowane wzory, a przy tym odznacza się efektywnym gospodarowaniem energii i zasobów. Pozwala to na zastosowanie niestandardowych wzorów z najwyższą dokładnością – idealne rozwiązanie dla indywidualnie zaprojektowanych pojazdów marzeń.
Źródło: Mercedes-Benz AG

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.