PETRONAS sponsorem targów motoryzacyjnych w Turynie
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Santena (Turyn), 21.08.2024 - PETRONAS Lubricants International (PLI) z dumą ogłasza zostanie sponsorem i udział w 2024 Turin Motor Show, który odbędzie się w dniach 13-15 września w motoryzacyjnej stolicy Włoch.
Wydarzenie powraca po 5-letniej przerwie w odnowionym formacie, prezentując kultowe samochody i arcydzieła inżynierii na wystawie plenerowej w tętniącym życiem centrum Turynu. Obok PLI, obecne będą największe firmy motoryzacyjne, co umożliwi uczestnikom podziwianie jazd próbnych i prezentacji na dynamicznych torach. Przez cały weekend odbywać się będą również wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, nawiązujące do lokalnych tradycji.
Chociaż PLI EMEA ma siedzibę w Turynie, dopiero w tym roku, po 50 latach istnienia, po raz pierwszy wspiera to międzynarodowe wydarzenie. Sponsoring i uczestnictwo PLI w 2024 Turin Motor Show stanowi kontynuację zaangażowania firmy we wspieranie lokalnej społeczności. PLI działa w Turynie od 1912 roku, jako dział środków smarnych Grupy Fiat, a w ciągu ostatniego stulecia miał wiele różnych wcieleń, obejmujących Fiat Lubrificanti w latach 70. i FL Selenia w 2000 roku, zanim dołączył do PETRONAS w 2008 roku.
Oprócz bycia pierwszy raz sponsorem targów, PLI weźmie udział w kilku inicjatywach obejmujących m.in. wyścigi, prezentację środków smarnych i wiele innych. Wszystkie wydarzenia pokazują zaangażowanie PLI w budowanie marki o pozytywnym wpływie zarówno na ludzi, jak i na planetę.
"Nasz wybór bycia sponsorem targów motoryzacyjnych w Turynie odzwierciedla głęboki związek PLI z miejscem, w którym działa nasz oddział. Cieszymy się, że możemy zaprezentować światu Turyn jako centrum motoryzacyjne i spodziewamy się, że uczestnicy z przyjemnością dowiedzą się więcej o procesach technicznych, które napędzają innowacje w PLI. Wszystkie wywodzą się z naszego innowacyjnego centrum badawczo-rozwojowego na obrzeżach miasta" - mówi Giuseppe Pedretti, Regional Managing Director EMEA w PETRONAS Lubricants International. "Salone dell'Auto pozwala nam dzielić się z szeroką publicznością naszym doświadczeniem i pasją do samochodów, od wyścigów po pojazdy przyszłości i nie tylko".
Andrea Levy, prezes Salone Auto Torino, komentuje: "Partnerstwo pomiędzy Salone Auto Torino i PETRONAS opiera się na wspólnej pasji do silników. Razem budujemy program, który przemówi do entuzjastów i odwiedzających z całych Włoch podczas tej edycji Salone dell'Auto di Torino, gdzie ponad 40 marek motoryzacyjnych wystawi się szerokiej publiczności".
PLI zaprezentuje przegląd swoich działań w świecie wyścigów samochodowych. Publiczność będzie miała okazję zobaczyć z bliska bolid Formuły 1 zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team i odkryć decydującą rolę płynów w osiąganiu niezwykłych sukcesów. Technologia środków smarnych PETRONAS Syntium, stosowana przez zespół, przyczyniła się do jego sukcesu, jakim było 8-krotne zdobycie mistrzostwa świata konstruktorów FIA Formuły 1.
Wśród innowacji obecnych w sektorze płynów do pojazdów elektrycznych (EV), PLI zaprezentuje również gamę PETRONAS Iona, która potwierdza rolę firmy jako pioniera w przejściu na zrównoważoną mobilność. Zrównoważony rozwój od dawna jest nieodłącznym elementem PLI: firma ma wiele celów w tym zakresie, m.in. osiągnięcie neutralności węglowej do 2050 r. W 1992 roku uruchomiła projekt ZIT (Zero Impact Trend), aby podkreślić wkład środków smarnych w redukcję emisji. Od tego czasu PLI kontynuuje rozwój w tym zakresie, tworząc w 2023 r. jednostkę biznesową NEV w całości poświęconą płynom do pojazdów elektrycznych, dzięki czemu zrównoważona przyszłość jest tak naprawdę osiągalna tu i teraz.
Obecnie PETRONAS Lubricants International traktuje kwestie środowiskowe jako kluczową wartość we wszystkich aspektach rozwoju środków smarnych. Koncentracja PLI na opracowywaniu zaawansowanych i zrównoważonych technologii podkreśla dążenie firmy do stworzenia świata, w którym energia jest produkowana i wykorzystywana w sposób odpowiedzialny.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.