PGM AUTOMOTIVE razem z PAIH aktywnie w Afryce
Spółka PGM Automotive, utworzona przez kilku członków Polskiej Grupy Motoryzacyjnej, prowadzi intensywne działania sprzedażowe i marketingowe w krajach Afryki i Bliskiego Wschodu. Przedstawiciele PGM wspólnie z lokalnymi oddziałami PAIH organizują m.in. webinaria dla przedsiębiorców z Maroko, Senegalu, Nigerii czy RPA, by zapoznać ich z polską marką i zachęcić do współpracy handlowej. Pierwsze kontenery z częściami pod marką PGM AUTOMOTIVE wyruszyły na „Czarny Ląd” 20 października.
Spółka PGM AUTOMOTIVE powstała w 2019 roku z inicjatywy pięciu polskich producentów części motoryzacyjnych zrzeszonych w Stowarzyszeniu Polska Grupa Motoryzacyjna: PZL SĘDZISZÓW SA (filtry), FA KROSNO SA (sprężyny gazowe), ZAP SZNAJDER BATTERIEN SA (akumulatory), TIP TOPOL Sp. z o.o. (zawieszenia pneumatyczne) i PELMET Sp.j. (elementy układu kierowniczego). Skład spółki jest otwarty na współpracę z kolejnymi podmiotami z krajowym kapitałem, aby oferta PGM AUTOMOTIVE obejmowała jak najszersze spektrum produkowanych w Polsce części i akcesoriów.
W założeniach projektu od początku podkreślano, że dzięki zorganizowaniu wspólnej logistyki, marketingu, sprzedaży oraz przy bogatej ofercie wysokojakościowych produktów, uczestnicy tego konsorcjum wzajemnie ułatwią sobie wchodzenie na perspektywiczne, ale i trudne do zdobycia rynki (np. w Afryce, czy na Bliskim Wschodzie).
„PGM jako jedyna do tej pory organizacja motoryzacyjna skutecznie podjęła promowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu temat wchodzenia na rynki zagraniczne przez konsorcja eksportowe. Utworzona przez członków PGM spółka handlowa reprezentująca kilka podmiotów stowarzyszenia z powodzeniem wchodzi na perspektywiczne rynki Afryki. Z punktu widzenia Agencji o wiele łatwiej i sprawniej jest obsługiwać klienta z szeroką ofertą, reprezentującego wielu producentów, ponieważ często budzi on większe zainteresowanie partnerów zagranicznych niż każdy z przedsiębiorców indywidualnie. Łatwiej jest aranżować rozmowy B2B i sprawniej one przebiegają. Inicjatywy PGM bez wątpienia stanowią przykład skutecznego działania, które jako PAIH wspieramy i promujemy” - komentuje Grzegorz Gałczyński, Kierownik ds. Branż Strategicznych, Centrum Obsługi Przedsiębiorców w PAIH.
Po udanej obecności PGM AUTOMOTIVE na targach EQUIP AUTO w Algierii w marcu br., działania sprzedażowe bardzo utrudniła i spowolniła pandemia koronawirusa. Spółka przystąpiła więc do organizowania dla przedsiębiorców z Afryki webinariów, które są sposobem na przybliżenie im nowej europejskiej marki, przedstawienie oferty i korzyści jakie płyną ze współpracy z tym konsorcjum eksportowym polskich producentów. Dotychczas udało się zorganizować już 5 takich spotkań, które zgromadziły łącznie ponad 100 uczestników – lokalnych importerów i dystrybutorów z RPA, Nigerii, Maroko, Algierii oraz Senegalu i Wybrzeża Kości Słoniowej. Spotkania obfitowały w dyskusje na temat oferty PGM AUTOMOTIVE, jej dopasowania do potrzeb rynków afrykańskich, kwestii logistycznych oraz przewag konkurencyjnych. Prowadzone były w językach angielskim i francuskim.
Większość z dotychczasowych webinarów organizowana była przy wsparciu Zagranicznych Biur Handlowych Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).
„Pracownicy biur PAIH pomagali nam, przyciągając na te spotkania wartościowych uczestników, niekiedy wykorzystując relacje z lokalnymi przedsiębiorcami albo zapraszając do swoich biur tych z nich, dla których problematyczne byłoby wzięcie udziału w spotkaniu online. Zwracali nam też uwagę na pewne nieoczywiste dla nas kwestie międzykulturowe jak np. wykorzystanie przez nas w prezentacji mapy Afryki, zawierającej przebieg granic nie uznawanych w kraju, dla którego organizowaliśmy spotkanie. Gdybyśmy tego błędu nie wychwycili przed webinarem, to moglibyśmy nie dokończyć naszych rozmów biznesowych” – wspomina Bartosz Mielecki, Prezes Zarządu PGM AUTOMOTIVE Sp. z o.o.
Przedstawiciele PGM AUTOMOTIVE podkreślają, że model wspólnej organizacji sprzedaży i logistyki oraz szeroko pojętej kooperacji biznesowej pomiędzy producentami części spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród kontrahentów spółki. Co ważne, rozmowy przekładają się na konkretne zamówienia - 20 października 2020 roku polska spółka wysłała dwa duże kontenery miechów do Arabii Saudyjskiej, a kilka dni temu rozpoczęto już także produkcję kontenera filtrów i miechów do Algierii. Na końcowym etapie jest także kontrakt na akumulatory do Senegalu.
„Aktywność PGM AUTOMOTIVE w Afryce i na Bliskim Wschodzie rośnie z miesiąca na miesiąc. W dobie pandemii wykorzystywanie technologii tego typu to najlepszy sposób, by niewielkim kosztem zapoznać potencjalnych partnerów biznesowych z tym, co oferuje polska motoryzacja. Podczas spotkań online przeprowadziliśmy wiele konstruktywnych dyskusji, które przełożyły się już na konkretne zapytania ofertowe. Na ten moment skupiamy się głównie na promocji części do samochodów ciężarowych i autobusów, ale oferta PGM AUTOMOTIVE to oczywiście o wiele więcej. W kolejnych miesiącach mamy zamiar kontynuować te aktywności, by pokazać partnerom z Afryki, że Polska to bezpieczny i stabilny kierunek w kontekście rozwoju ich firm” – podsumowuje Bartosz Mielecki.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.