PGM AUTOMOTIVE razem z PAIH aktywnie w Afryce
Spółka PGM Automotive, utworzona przez kilku członków Polskiej Grupy Motoryzacyjnej, prowadzi intensywne działania sprzedażowe i marketingowe w krajach Afryki i Bliskiego Wschodu. Przedstawiciele PGM wspólnie z lokalnymi oddziałami PAIH organizują m.in. webinaria dla przedsiębiorców z Maroko, Senegalu, Nigerii czy RPA, by zapoznać ich z polską marką i zachęcić do współpracy handlowej. Pierwsze kontenery z częściami pod marką PGM AUTOMOTIVE wyruszyły na „Czarny Ląd” 20 października.
Spółka PGM AUTOMOTIVE powstała w 2019 roku z inicjatywy pięciu polskich producentów części motoryzacyjnych zrzeszonych w Stowarzyszeniu Polska Grupa Motoryzacyjna: PZL SĘDZISZÓW SA (filtry), FA KROSNO SA (sprężyny gazowe), ZAP SZNAJDER BATTERIEN SA (akumulatory), TIP TOPOL Sp. z o.o. (zawieszenia pneumatyczne) i PELMET Sp.j. (elementy układu kierowniczego). Skład spółki jest otwarty na współpracę z kolejnymi podmiotami z krajowym kapitałem, aby oferta PGM AUTOMOTIVE obejmowała jak najszersze spektrum produkowanych w Polsce części i akcesoriów.
W założeniach projektu od początku podkreślano, że dzięki zorganizowaniu wspólnej logistyki, marketingu, sprzedaży oraz przy bogatej ofercie wysokojakościowych produktów, uczestnicy tego konsorcjum wzajemnie ułatwią sobie wchodzenie na perspektywiczne, ale i trudne do zdobycia rynki (np. w Afryce, czy na Bliskim Wschodzie).
„PGM jako jedyna do tej pory organizacja motoryzacyjna skutecznie podjęła promowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu temat wchodzenia na rynki zagraniczne przez konsorcja eksportowe. Utworzona przez członków PGM spółka handlowa reprezentująca kilka podmiotów stowarzyszenia z powodzeniem wchodzi na perspektywiczne rynki Afryki. Z punktu widzenia Agencji o wiele łatwiej i sprawniej jest obsługiwać klienta z szeroką ofertą, reprezentującego wielu producentów, ponieważ często budzi on większe zainteresowanie partnerów zagranicznych niż każdy z przedsiębiorców indywidualnie. Łatwiej jest aranżować rozmowy B2B i sprawniej one przebiegają. Inicjatywy PGM bez wątpienia stanowią przykład skutecznego działania, które jako PAIH wspieramy i promujemy” - komentuje Grzegorz Gałczyński, Kierownik ds. Branż Strategicznych, Centrum Obsługi Przedsiębiorców w PAIH.
Po udanej obecności PGM AUTOMOTIVE na targach EQUIP AUTO w Algierii w marcu br., działania sprzedażowe bardzo utrudniła i spowolniła pandemia koronawirusa. Spółka przystąpiła więc do organizowania dla przedsiębiorców z Afryki webinariów, które są sposobem na przybliżenie im nowej europejskiej marki, przedstawienie oferty i korzyści jakie płyną ze współpracy z tym konsorcjum eksportowym polskich producentów. Dotychczas udało się zorganizować już 5 takich spotkań, które zgromadziły łącznie ponad 100 uczestników – lokalnych importerów i dystrybutorów z RPA, Nigerii, Maroko, Algierii oraz Senegalu i Wybrzeża Kości Słoniowej. Spotkania obfitowały w dyskusje na temat oferty PGM AUTOMOTIVE, jej dopasowania do potrzeb rynków afrykańskich, kwestii logistycznych oraz przewag konkurencyjnych. Prowadzone były w językach angielskim i francuskim.
Większość z dotychczasowych webinarów organizowana była przy wsparciu Zagranicznych Biur Handlowych Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).
„Pracownicy biur PAIH pomagali nam, przyciągając na te spotkania wartościowych uczestników, niekiedy wykorzystując relacje z lokalnymi przedsiębiorcami albo zapraszając do swoich biur tych z nich, dla których problematyczne byłoby wzięcie udziału w spotkaniu online. Zwracali nam też uwagę na pewne nieoczywiste dla nas kwestie międzykulturowe jak np. wykorzystanie przez nas w prezentacji mapy Afryki, zawierającej przebieg granic nie uznawanych w kraju, dla którego organizowaliśmy spotkanie. Gdybyśmy tego błędu nie wychwycili przed webinarem, to moglibyśmy nie dokończyć naszych rozmów biznesowych” – wspomina Bartosz Mielecki, Prezes Zarządu PGM AUTOMOTIVE Sp. z o.o.
Przedstawiciele PGM AUTOMOTIVE podkreślają, że model wspólnej organizacji sprzedaży i logistyki oraz szeroko pojętej kooperacji biznesowej pomiędzy producentami części spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród kontrahentów spółki. Co ważne, rozmowy przekładają się na konkretne zamówienia - 20 października 2020 roku polska spółka wysłała dwa duże kontenery miechów do Arabii Saudyjskiej, a kilka dni temu rozpoczęto już także produkcję kontenera filtrów i miechów do Algierii. Na końcowym etapie jest także kontrakt na akumulatory do Senegalu.
„Aktywność PGM AUTOMOTIVE w Afryce i na Bliskim Wschodzie rośnie z miesiąca na miesiąc. W dobie pandemii wykorzystywanie technologii tego typu to najlepszy sposób, by niewielkim kosztem zapoznać potencjalnych partnerów biznesowych z tym, co oferuje polska motoryzacja. Podczas spotkań online przeprowadziliśmy wiele konstruktywnych dyskusji, które przełożyły się już na konkretne zapytania ofertowe. Na ten moment skupiamy się głównie na promocji części do samochodów ciężarowych i autobusów, ale oferta PGM AUTOMOTIVE to oczywiście o wiele więcej. W kolejnych miesiącach mamy zamiar kontynuować te aktywności, by pokazać partnerom z Afryki, że Polska to bezpieczny i stabilny kierunek w kontekście rozwoju ich firm” – podsumowuje Bartosz Mielecki.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.