Komunikaty PR

PGM AUTOMOTIVE razem z PAIH aktywnie w Afryce

2020-10-30  |  10:00
Biuro prasowe

Spółka PGM Automotive, utworzona przez kilku członków Polskiej Grupy Motoryzacyjnej, prowadzi intensywne działania sprzedażowe i marketingowe w krajach Afryki i Bliskiego Wschodu. Przedstawiciele PGM wspólnie z lokalnymi oddziałami PAIH organizują m.in. webinaria dla przedsiębiorców z Maroko, Senegalu, Nigerii czy RPA, by zapoznać ich z polską marką i zachęcić do współpracy handlowej. Pierwsze kontenery z częściami pod marką PGM AUTOMOTIVE wyruszyły na „Czarny Ląd” 20 października.

Spółka PGM AUTOMOTIVE powstała w 2019 roku z inicjatywy pięciu polskich producentów części motoryzacyjnych zrzeszonych w Stowarzyszeniu Polska Grupa Motoryzacyjna: PZL SĘDZISZÓW SA (filtry), FA KROSNO SA (sprężyny gazowe), ZAP SZNAJDER BATTERIEN SA (akumulatory), TIP TOPOL Sp. z o.o. (zawieszenia pneumatyczne) i PELMET Sp.j. (elementy układu kierowniczego). Skład spółki jest otwarty na współpracę z kolejnymi podmiotami z krajowym kapitałem, aby oferta PGM AUTOMOTIVE obejmowała jak najszersze spektrum produkowanych w Polsce części i akcesoriów.

W założeniach projektu od początku podkreślano, że dzięki zorganizowaniu wspólnej logistyki, marketingu, sprzedaży oraz przy bogatej ofercie wysokojakościowych produktów, uczestnicy tego konsorcjum wzajemnie ułatwią sobie wchodzenie na perspektywiczne, ale i trudne do zdobycia rynki (np. w Afryce, czy na Bliskim Wschodzie).

PGM jako jedyna do tej pory organizacja motoryzacyjna skutecznie podjęła promowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu temat wchodzenia na rynki zagraniczne przez konsorcja eksportowe. Utworzona przez członków PGM spółka handlowa reprezentująca kilka podmiotów stowarzyszenia z powodzeniem wchodzi na perspektywiczne rynki Afryki. Z punktu widzenia Agencji o wiele łatwiej i sprawniej jest obsługiwać klienta z szeroką ofertą, reprezentującego wielu producentów, ponieważ często budzi on większe zainteresowanie partnerów zagranicznych niż każdy z przedsiębiorców indywidualnie. Łatwiej jest aranżować rozmowy B2B i sprawniej one przebiegają. Inicjatywy PGM bez wątpienia stanowią przykład skutecznego działania, które jako PAIH wspieramy i promujemy” - komentuje Grzegorz Gałczyński,  Kierownik ds. Branż Strategicznych, Centrum Obsługi Przedsiębiorców w PAIH.

Po udanej obecności PGM AUTOMOTIVE na targach EQUIP AUTO w Algierii w marcu br., działania sprzedażowe bardzo utrudniła i spowolniła pandemia koronawirusa. Spółka przystąpiła więc do organizowania dla przedsiębiorców z Afryki webinariów, które są sposobem na przybliżenie im nowej europejskiej marki, przedstawienie oferty i korzyści jakie płyną ze współpracy z tym konsorcjum eksportowym polskich producentów. Dotychczas udało się zorganizować już 5 takich spotkań, które zgromadziły łącznie ponad 100 uczestników – lokalnych importerów i dystrybutorów z RPA, Nigerii, Maroko, Algierii oraz Senegalu i Wybrzeża Kości Słoniowej. Spotkania obfitowały w dyskusje na temat oferty PGM AUTOMOTIVE, jej dopasowania do potrzeb rynków afrykańskich, kwestii logistycznych oraz przewag konkurencyjnych. Prowadzone były w językach angielskim i francuskim.

Większość z dotychczasowych webinarów organizowana była przy wsparciu Zagranicznych Biur Handlowych Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

Pracownicy biur PAIH pomagali nam, przyciągając na te spotkania wartościowych uczestników, niekiedy wykorzystując relacje z lokalnymi przedsiębiorcami albo zapraszając do swoich biur tych z nich, dla których problematyczne byłoby wzięcie udziału w spotkaniu online. Zwracali nam też uwagę na pewne nieoczywiste dla nas kwestie międzykulturowe jak np. wykorzystanie przez nas w prezentacji mapy Afryki, zawierającej przebieg granic nie uznawanych w kraju, dla którego organizowaliśmy spotkanie. Gdybyśmy tego błędu nie wychwycili przed webinarem, to moglibyśmy nie dokończyć naszych rozmów biznesowych” – wspomina Bartosz Mielecki, Prezes Zarządu PGM AUTOMOTIVE Sp. z o.o.

Przedstawiciele PGM AUTOMOTIVE podkreślają, że model wspólnej organizacji sprzedaży i logistyki oraz szeroko pojętej kooperacji biznesowej pomiędzy producentami części spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród kontrahentów spółki. Co ważne, rozmowy przekładają się na konkretne zamówienia - 20 października 2020 roku polska spółka wysłała dwa duże kontenery miechów do Arabii Saudyjskiej, a kilka dni temu rozpoczęto już także produkcję kontenera filtrów i miechów do Algierii. Na końcowym etapie jest także kontrakt na akumulatory do Senegalu.

Aktywność PGM AUTOMOTIVE w Afryce i na Bliskim Wschodzie rośnie z miesiąca na miesiąc. W dobie pandemii wykorzystywanie technologii tego typu to najlepszy sposób, by niewielkim kosztem zapoznać potencjalnych partnerów biznesowych z tym, co oferuje polska motoryzacja. Podczas spotkań online przeprowadziliśmy wiele konstruktywnych dyskusji, które przełożyły się już na konkretne zapytania ofertowe. Na ten moment skupiamy się głównie na promocji części do samochodów ciężarowych i autobusów, ale oferta PGM AUTOMOTIVE to oczywiście o wiele więcej. W kolejnych miesiącach mamy zamiar kontynuować te aktywności, by pokazać partnerom z Afryki, że Polska to bezpieczny i stabilny kierunek w kontekście rozwoju ich firm” – podsumowuje Bartosz Mielecki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.