Komunikaty PR

Polskie floty utrzymują kurs na zrównoważony rozwój

2023-11-20  |  10:05
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Aż 93% polskich operatorów flotowych uważa zrównoważony rozwój za ważny czynnik w funkcjonowaniu firmy, co jest wynikiem wyraźnie wyższym od średniej europejskiej wynoszącej 68%. Co druga flota w Polsce postrzega zrównoważony rozwój jako sposób na optymalizację kosztów operacyjnych, a 29% uważa, że to czynnik kształtujący wartości korporacyjne. Tak wynika z trzeciej edycji raportu Goodyear Sustainable Reality Survey 2023. Zmiana opon na modele o podwyższonej efektywności paliwowej oraz modernizacja parku samochodowego to najpopularniejsze środki w dążeniu do ekologicznych operacji flotowych.

Wyniki ankiety w roku 2023 są bardzo podobne to tych z poprzedniego, co pokazuje, że zrównoważony rozwój nie traci na znaczeniu mimo licznych bieżących wyzwań dla firm płynących z szeroko rozumianej gospodarki.

W badaniu Goodyear wzięło udział 1600 operatorów flot z Europy, w tym ponad 200 przedstawicieli firm transportowych z Polski. W ankiecie zapytano ich o wysiłki, cele i strategie w zakresie zrównoważonego rozwoju. Pełny raport można pobrać ze strony https://www.goodyear.eu/pl_pl/truck/knowledge-centre/Sustainable-Reality.html.

Aż 82% flot zadeklarowało, że już zdefiniowało lub w ciągu najbliższych 12 miesięcy określi cele w tym zakresie, przy czym największe floty (liczące ponad 500 pojazdów) są tymi, które częściej wdrażają strategie zmniejszenia emisji CO2 i ilości odpadów. Tylko 7% ankietowanych przyznało, że nie troszczy się o wpływ swojej działalności na środowisko.

Połowa polskich firm transportowych twierdzi, że zrównoważony rozwój pomaga im obniżyć koszty operacyjne – to więcej niż europejska średnia  39%. Realizacja celów zrównoważonego rozwoju, kluczowa wartość korporacyjna dla co trzeciej floty, jest szczególnie istotna dla największych flot, gdzie aż ¾ przykłada do tego wagę. Mniejsze floty wykazują niższe zaangażowanie, bo tylko 25% flot w rozmiarze od 11 do 50 pojazdów oraz 22% flot liczących od 51 do 100 pojazdów traktuje te cele jako priorytetowe.

 

Opony z kluczową rolą w zrównoważonym rozwoju

Stosowanie paliwooszczędnych opon jest najpopularniejszą metodą, aby poprawić ekologiczność operacji flotowych (54% wskazań). Przodują w tym duże (od 101 do 250 pojazdów) i średnie floty (od 51 do 100 pojazdów) z wynikami powyżej 60%. Ten wariant jest mniej powszechny wśród największych flot (ponad 500 pojazdów), w tej grupie tylko  38% flot wybrało taką odpowiedź, znacznie poniżej średniej europejskiej dla tej grupy (70%). Z opon bieżnikowanych korzysta 42% przedsiębiorstw i w tej kwestii przodują już największe floty.

Inwestycje w park maszynowy

Branża kontynuuje modernizację taboru, co jest szczególnie widoczne wśród dużych i największych flot, w rozmiarze od 101 i więcej pojazdów - odsetek odpowiedzi przekroczył tam 70%. Najmniejsze floty (1-10 pojazdów) rzadziej decydują się na tego typu inwestycje – ten wariant wybrało 31% z nich, co może być podyktowane ograniczeniami budżetowymi. Wśród największych flot (ponad 500) dominuje tendencja zmian w kierunku samochodów elektrycznych oraz bardziej wydajnych układów napędowych – 75% badanych.

… i rozwiązania telematyczne

Koszty paliwa to obecnie jedna z największych bolączek firm transportowych w całej Europie, co też wyjaśnia determinację menagerów flot w poszukiwaniu rozwiązań, które pomogą im w obniżeniu oporów toczenia. Ponad połowa średnich i dużych flot dba o szkolenie kierowców w zakresie eco drivingu. Ta grupa przoduje również w stosowaniu rozwiązań telematycznych do monitorowania i zmniejszenia zużycia paliwa, z wyjątkiem największych flot (liczących ponad 500 pojazdów), gdzie tylko 38% zdecydowało się na ten krok. To rozwiązanie jest mało popularne również wśród najmniejszych firm transportowych, liczących do 10 pojazdów - 17% wskazań.

Istotnym wsparciem dla firm transportowych może być Goodyear Total Mobility, zintegrowana oferta zarządzania flotą, która łączy w sobie opony do pojazdów ciężarowych oraz rozwiązania i usługi wspierające ten sam cel: ograniczenie przestojów i poprawę wydajności, co pomaga obniżyć koszty paliwa i osiągnąć unijne cele związane z emisją CO2.

Dobra znajomość przepisów środowiskowych

Polskie floty wykazują dużą znajomość przepisów dotyczących ochrony środowiska. Blisko 85% badanych jest przynajmniej w niewielkim stopniu zaznajomionych z nadchodzącym ustawodawstwem środowiskowym. Największą świadomość w tym zakresie prezentują firmy liczące od 251 do 500 pojazdów – 88% przyznało, że zna przepisy w pewnym stopniu, a 13% jest dobrze rozeznana w tym temacie. Mogą one być dobrym przykładem do naśladowania dla największych flot (powyżej 500 pojazdów), gdzie aż ¼ pytanych przyznała, że zupełnie nie zna tych norm prawnych. Podobnie niską świadomością wykazały jedynie najmniejsze floty do 10 pojazdów.

Wyniki badania wskazują, że polska branża transportowa jest świadoma, przygotowana i zdeterminowana do podejmowania kolejnych kroków w celu poprawy swojej wydajności i zminimalizowania wpływu na środowisko.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Zmęczony za kółkiem: nie narażaj siebie i innych Biuro prasowe
2024-10-02 | 08:30

Zmęczony za kółkiem: nie narażaj siebie i innych

Zmęczenie za kierownicą to problem, z którym boryka się wielu kierowców, a jego skutki mogą być tragiczne. W dzisiejszym zabieganym świecie wielu z nas zmaga się
Motoryzacja Kobiety w drodze ku zrównoważonej mobilności. Jakie środki transportu preferują?
2024-09-30 | 16:20

Kobiety w drodze ku zrównoważonej mobilności. Jakie środki transportu preferują?

Transport w miastach to temat, który dotyczy wszystkich, ale sposób, w jaki korzystają z niego kobiety, znacząco różni się od tego, jak przemieszczają się mężczyźni.
Motoryzacja Goodyear UltraGrip Performance 3 zwycięzcą testu opon zimowych ADAC
2024-09-30 | 12:05

Goodyear UltraGrip Performance 3 zwycięzcą testu opon zimowych ADAC

Opona Goodyear UltraGrip Performance 3 zwyciężyła w najnowszym teście opon zimowych ADAC  w rozmiarze 215/55R17 dla popularnego segmentu kompaktowych SUV-ów, pokonując 16

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Green Industry Summit 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Konsument

Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

DlaWas.info

Konsument

Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.