Ponad 7200 opon, 100 techników i inżynierów – Goodyear gotowy na Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Tegoroczny wyścig Le Mans będzie największym przedsięwzięciem dla Goodyear od czasu powrotu marki do motorsportu w 2020 roku. Producent jest wyłącznym dostawcą opon dla klasy LMGT3, gdzie wystartują 23 samochody, oraz dla kategorii LMP2 z udziałem 16 załóg. Goodyear dostarczy zawodnikom około 7250 opon wyprodukowanych w niemieckim zakładzie w Hanau, a nad wsparciem technicznym będzie czuwał ponad 100-osobowy zespół inżynierów i techników. Zużyte opon zostaną poddane recyklingowi - pozyskany w ten sposób materiał jest wykorzystywany m.in. do produkcji wykładzin podłogowych.
"Przygotowania do wyścigu Le Mans oraz jego realizacja stanowią największe wyzwanie dla naszego zespołu w ciągu całego roku. Wiele procesów powtarza się przez cały rok, ale skala Le Mans jest nieporównywalna. To najważniejsze wydarzenie dla Goodyear w motorsporcie od czasu naszego ponownego dołączenia do WEC prawie pięć lat temu, dlatego czujemy dużą odpowiedzialność. Mam zaszczyt pracować z zespołem, który intensywnie pracuje za kulisami, aby zapewnić spektakularne zmagania na torze," powiedział Mike McGregor, kierownik programu wyścigów długodystansowych w Goodyear Racing.
Goodyear obsłuży w sumie 39 zespołów – rok temu było ich 24. W dostawę opon i budowę stref montażowych dla ponad 100 członków zespołu przygotowujących zawodników do Le Mans, będzie zaangażowanych ponad 20 ciężarówek. Goodyear zadba o maksymalną ładowność każdej z nich w celu optymalizacji wydajności. Dodatkowo każdy pojazd będzie wyposażony w paliwooszczędne opony producenta, a trasa przejazdu konwoju została zoptymalizowana pod kątem dbałości o środowisko. Co więcej, w przypadku wyścigów długodystansowych Goodyear wykorzystuje fracht morski do transportu opon na całym świecie, który, choć zwiększa złożoność logistyczną, emituje 47 razy mniej gazów cieplarnianych w przeliczeniu tony na milę w porównaniu z transportem lotniczym [1].
Istotnym elementem wyścigu będzie strefa montażu ogumienia. Obsługa tysięcy opon podczas wyścigowego weekendu wymaga dokładnego monitorowania danych, zarządzania dostawami i dobrej koordynacji pracy zespołowej, szczególnie że opony powinny pokonać równowartość dwóch dystansów Grand Prix Formuły 1. W śledzeniu zużycia opon w trakcie wyścigu pomoże technologia RFID. Pozyskane informacje będą przekazywane m.in. osobom odpowiedzialnym za tor, aby zapewnić zgodność działań zespołów z obowiązującymi przepisami.
Podczas zarządzania akcją na torze, zespół inżynierów Goodyear będzie analizował dane w czasie rzeczywistym, porównując osiągi z założeniami. Informacje o parametrach takich jak temperatura toru i prognozy pogody będą przekazywane inżynierom Goodyear oraz dedykowanym zespołom, aby dopasować strategię i ustawienia.
Poza torem
Goodyear przywiązuje dużą uwagę do zrównoważonej działalności, szukając zastosowań dla zużytych opon - są one wykorzystywany między innymi do produkcji wykładzin podłogowych. W 2023 r. Goodyear zaprezentował strefę montażową z podłogą wykonaną z setek opon pochodzących z recyklingu.
[1] Ślad węglowy frachtu lotniczego i morskiego (dane rzeczywiste z 2023 r.) https://8billiontrees.com/carbon-offsets-credits/carbon-ecological-footprint-calculators/air-freight-vs-sea-freight-carbon-footprint/
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.