Prawie połowa Fleet Managerów spotyka się z problemami w zarządzaniu flotą
Pomimo postępujących zmian technologicznych, które usprawniły wiele procesów w firmach, branża zarządzania flotą pojazdów nadal doświadcza licznych wyzwań. Prawie połowa Fleet Managerów na co dzień spotyka się z trudnościami związanymi z niedoskonałością narzędzi, których używa do zarządzania flotą. Dla 80% managerów arkusze kalkulacyjne są głównym narzędziem pracy – wynika z ankiety[1] przeprowadzonej przez MHC Mobility w związku z udostępnieniem aplikacji MHC GO. Tymczasem na rynku dostępne są rozwiązania, które ułatwiają kierowcom korzystanie z firmowego auta, a Fleet Managerom zarządzanie flotą.
Ponad 60% ankietowanych wskazało, że najwięcej problemów związanych jest z utrzymaniem pojazdów i kontrolą terminów serwisowych. Na drugim miejscu znalazła się kontrola kosztów – to spore wyzwanie dla 52% ankietowanych. Jest to aspekt zarządzania flotą, który bezpośrednio może przełożyć się na oszczędności w firmie, szczególnie w kontekście wahań cen paliw i wzrostu kosztów prowadzenia działalności.
Niemałym wyzwaniem dla ok. 30% ankietowanych, często czasochłonnym, jest sprawne umawianie serwisów w preferowanej sieci warsztatów, wypełnianie dokumentów, niezbędnych do zgłaszania szkód komunikacyjnych oraz utrudniony dostęp do danych, np. szczegółów aktywnych kontraktów czy zgłoszonych szkód. 55% ankietowanych odpowiedziała, że wskazane wyzwania negatywnie wpływają na ich efektywność, a dla 1/5 ten wpływ jest znaczący.
Rozwiązaniem dla tych problemów może być aplikacja mobilna. Jak podkreśla Przemysław Gazda, Operations Director CEE w MHC Mobility, użytkownicy – managerowie flot jak i sami kierowcy, doceniają oszczędność czasu i wygodę, jaką zapewniają aplikacje mobilne:
– Nie tylko upraszczają i przyspieszają wiele codziennych czynności, ale również wprowadzają nowy standard w obsłudze klienta. Wszystko to sprawia, że aplikacje te stają się coraz bardziej atrakcyjne i pożądane na rynku wynajmu długoterminowego – podkreśla Przemysław Gazda.
- W ankiecie 40% badanych przyznało, że korzysta z aplikacji mobilnych do zarządzania flotą, a 95% z nich pozytywnie ocenia wpływ tego narzędzia na efektywność operacyjną. Wielu docenia też funkcjonalności dostępne dla kierowców, którzy mogą w aplikacji np. samodzielnie zgłosić szkodę czy chęć wyjazdu za granicę – mówi Sandra Szkwarek, Marketing & Product Development Director CEE w MHC Mobility.
Firma udostępniła aplikację MHC GO – narzędzie zaprojektowane, by ułatwić kierowcom korzystanie z usług wynajmu długoterminowego, a Fleet Managerom zarządzanie firmową flotą. Dzięki niej mogą oni zoptymalizować swoją efektywność operacyjną i sprostać codziennym trudnościom, w tym utrzymaniu pojazdów, kontroli kosztów (np. wydatków na paliwo) oraz zarządzaniu dokumentacją i raportowaniu. Użytkownicy aplikacji mogą wyszukać w niej adresy warsztatów, sprawdzić informacje dotyczące danego pojazdu (np. status dostawy), zgłosić szkodę czy skontaktować się z opiekunem klienta.
Dzięki intuicyjnej obsłudze oraz pełnym zabezpieczeniom, MHC GO gwarantuje użytkownikom komfort i bezpieczeństwo. Dostępna za darmo w Google Play oraz App Store.
MHC Mobility to wiodący dostawca usług flotowych, oferujący zintegrowane rozwiązania obejmujące wynajem długoterminowy, wynajem krótkoterminowy oraz inne usługi związane z mobilnością, dostosowane do różnych potrzeb biznesowych.
Film, w którym Przemysław Fazda opowiada o największych wyzwaniach Fleet Managerów obejrzysz po kliknięciu w przycisk WIĘCEJ INFORMACJI pod tekstem
[1] Ankietę przeprowadzono w dniach 21.02-4.03.2024 r. przez MHC Mobility. Respondentami było 97 Fleet Managerów. W tej grupie 23,7% badanych zarządza flotą do 10 pojazdów, 7,2% - 11 do 20 pojazdów, 16,5% - 21 do 50 pojazdów, 19,6% - od 51 do 100 aut, 33% - powyżej 101 samochodów. Badanie przeprowadzono w formie ankiety online wśród firm będących klientami MHC Mobility.

NAVITEL wprowadza funkcję komend głosowych po polsku
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.