Komunikaty PR

RX z silnikiem z Lexusa LC? Japończycy rejestrują nową nazwę

2020-11-21  |  10:00
Biuro prasowe

Lexus zarejestrował w Europie oznaczenie RX 500h. To może oznaczać, że słynny SUV Lexusa otrzyma mocniejszy układ hybrydowy, zbliżony do tego znanego z flagowych modeli – grand tourera LC 500h oraz limuzyny LS 500h. Przyrost mocy jest praktycznie pewny.
 

Hybryda z najwyższej półki

Wniosek o zarejestrowanie symbolu RX 500h wpłynął do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej 12 października 2020 roku. Posunięcie Lexusa nie umknęło uwadze analityków rynku motoryzacyjnego. Ale jak to zwykle bywa w takich sytuacjach, japońska marka nie zdradza na razie żadnych szczegółów. Niemniej nazewnictwo i kształt aktualnej oferty Lexusa pozwalają choć w pewnym stopniu przewidzieć, co szykują inżynierowie z Kraju Kwitnącej Wśni.

Lexus stosuje już nazwę 500h do określania dwóch modeli. Oba znajdują się na szycie oferty w swoich segmentach, oba dysponują niemal identycznym napędem. To układ hybrydowy o mocy 359 KM z silnikiem V6 3.5 8GR-FXS. Pod maską Lexusa RX 450h, którego obecnie znajdziemy w salonach również pracuje V-szóstka o pojemności 3,5 l, w tym przypadku o oznaczeniu 2GR-FXS. Mogłoby się wydawać, że przeszczepienie układu z hybrydowego modelu LC czy LS to bułka z masłem, ale tutaj pojawia się pewien haczyk.

Więcej mocy i lepsze osiągi

Lexusy LC i LS bazują na platformie stworzonej z myślą o autach tylnonapędowych. (Choć warto dodać, że LS występuje też ze stałym napędem na cztery koła. Ba, obecnie w polskich salonach flagowa limuzyna Lexusa otrzymuje go w standardzie). Na dodatek w obu wspomnianych hybrydach silniki są zamontowane wzdłużnie (co zresztą typowe dla aut o architekturze faworyzującej napęd na tył). Natomiast Lexus RX – jak przystało na większość współczesnych SUV-ów – otrzymuje motory umieszczane poprzecznie i w podstawowych wersjach dysponuje napędem na przód. W Polsce model RX w standardzie zyskuje napęd na obie osie.

Wykorzystanie układu napędowego z LC 500h i LS 500h w modelu RX wymagałoby od inżynierów Lexusa wprowadzenia istotnych zmian w jego projekcie lub radykalnego przebudowania platformy auta. Jest niemal pewne, że Lexus pracuje nad nową generacją modelu RX, więc Japończycy mają doskonałą okazję, by wsadzić coś nowego pod maskę swojego najsłynniejszego SUV-a.

Większa liczba w nomenklaturze Lexusa oznacza wyższą moc, więc, niezależnie od tego, jaką drogę przyjmą specjaliści marki, model RX 500h z pewnością będzie dysponował ulepszoną jednostką, która możliwościami zbliży się do flagowych, 359-konnych hybryd. A te mają bardzo przyzwoite osiągi, zwłaszcza jak na auta nastawione na oszczędność – model LC 500h przyspiesza do setki w równe 5 s, a większemu i cięższemu Lexusowi LS 500h zajmuje to 5,5 s. Dla porównania Lexus RX 450h dysponuje dziś mocą 313 KM i rozpędza się do 100 km/h w 7,7 s.

Hybryda plug-in w drodze?

Warto dodać, że 500h nie jest jedynym nowym wariantem, którego możemy spodziewać się w cenniku Lexusa RX kolejnej, już 5. generacji. Japończycy zarejestrowali w ostatnich miesiącach też inne oznaczenie – 450h+. Wiele wskazuje na to, że taki symbol będzie umieszczony na klapie bagażnika Lexusa RX z napędem hybrydowym typu plug-in. Najprawdopodobniej będzie to układ zbliżony do tego zastosowanego w nowej Toyocie RAV4 Plug-in Hybrid. A to oznacza moc ponad 300 KM, przyspieszenie do setki w około 6 s i mniej więcej 75 km zasięgu w trybie elektrycznym wg WLTP.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.