SIXT Polska powiększa flotę o 65 nowych aut elektrycznych Mercedes-Benz
Dostawca usług mobilnych, firma SIXT Polska rozszerza flotę oferowanych samochodów o auta premium z napędem elektrycznym. Do końca bieżącego roku firma wprowadzi do oferty aż 65 takich pojazdów marki Mercedes-Benz, co zwiększy ich liczbę do 70 sztuk. Nowe pojazdy niemieckiego producenta będą do dyspozycji klientów zarówno w wynajmie krótko-, jak i długoterminowym.
SIXT odpowiada na rosnące zapotrzebowanie
Według raportu „Polish EV Outlook”, w 2025 roku łączna liczba całkowicie elektrycznych samochodów (BEV) osobowych i dostawczych w Polsce może wzrosnąć do niemal 300 tys. sztuk. Co więcej, ich udział w sprzedaży nowych, osobowych samochodów na polskim rynku ma osiągnąć 14,5 proc. Przytoczone dane pokazują rosnący potencjał rynku, wynikający z coraz większego zainteresowania autami BEV. Marka SIXT, jako jedna z wiodących firm w branży wynajmu samochodów, zmierza w kierunku zrównoważonej mobilności i rozszerza dostępność pojazdów elektrycznych w swojej ofercie. Jednym z głównych celów wprowadzenia do floty większej liczby aut elektrycznych jest zachęcenie klientów do ich przetestowania poprzez wynajem. Ma to umożliwić im wyrobienie własnej opinii na temat coraz popularniejszych „elektryków”.
– Zmieniające się trendy globalne oraz preferencje konsumentów jasno wskazują, że rynek aut elektrycznych będzie rósł. Jesteśmy świadomi, że nie jest to przełom, ale mimo wszystko uważamy, że samochód elektryczny jest opcją wartą rozważenia. Decyzja SIXT o partnerstwie z Mercedes-Benz to krok w kierunku przyszłości, w której mobilność będzie bardziej zrównoważona i dostępna dla wszystkich. Zależy nam na tym, aby zapewnić naszym klientom markę premium samochodów, również w segmencie aut elektrycznych. Poza rozszerzeniem naszej floty, ruszyliśmy także z kampanią „Nie kupuj, wynajmij”. Ma ona pokazać, jak w praktyce sprawdza się ten rodzaj samochodów i zachęcić klientów do wyboru pojazdów o napędzie innym niż spalinowy – komentuje Łukasz Żurek, Prezes SIXT Polska. – Celem marki jest dążenie do większej odpowiedzialności społecznej i środowiskowej, co jest istotne zarówno dla nas jako firmy, jak i klientów, którzy coraz częściej poszukują zrównoważonych opcji transportu – dodaje.
Strategia zrównoważonego rozwoju
SIXT Polska konsekwentnie dąży do redukcji emisji CO2 oraz poprawy efektywności energetycznej. Jest to zgodne z przyjętymi przez Grupę SIXT założeniami strategii ESG, która zakłada znaczną elektryfikację floty w najbliższych latach. Aby dodatkowo zachęcić do wyboru aut elektrycznych, SIXT Polska gwarantuje w swojej ofercie szereg udogodnień. W usłudze wynajmu długoterminowego nie ma konieczności wpłacania kaucji, a warunki zapewniają pełen serwis, ubezpieczenie oraz opony. Klient ma również możliwość skonfigurowania karty Mercedes Me Charge, która umożliwia bezgotówkowe ładowanie w preferencyjnych cenach na większości stacji ładowania w Polsce.
– Mercedes-Benz strategicznie widzi swoją przyszłość w samochodach elektrycznych, a przekazanie 65 takich pojazdów do floty SIXT jest najlepszym dowodem na to, że elektromobilność zyskuje szeroką akceptację i cieszy się coraz większym zainteresowaniem oraz zaufaniem także w segmencie najmu krótko- i długoterminowego. Elektryczne Mercedesy są wyjątkowo wydajne i sprawnie się ładują, a nasz przyjazny ekosystem usług ładowania Mercedes me Charge na czele z inteligentną nawigacją pozwala użytkować je w autentycznie intuicyjny sposób. Warszawski dealer Mercedes-Benz Auto Idea przekazał firmie SIXT szerokie portfolio naszych aut na prąd, od kompaktowych SUV-ów EQA i EQB po modele klasy wyższej, EQE – podkreślając, że jako Mercedes-Benz już dziś jesteśmy gotowi dostarczać klientom wymarzone samochody elektryczne dostosowane do ich potrzeb – powiedział Marcin Kwoka, COO, Head of Market Operations w Mercedes-Benz Polska.
– Samochody elektryczne to przyszłość motoryzacji. Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy coraz większe zainteresowanie pojazdami zeroemisyjnymi zarówno wśród klientów indywidualnych jak i flotowych. Zwiększająca się świadomość społeczeństwa oraz firm związana z zanieczyszczaniem środowiska pozwala nam jako dealerowi nieustanie rozwijać się w kierunku sprzedaży coraz większych ilości samochodów elektrycznych. Cieszymy się, że razem z naszym wieloletnim partnerem biznesowym, jakim jest SIXT Polska możemy rozwijać kanał sprzedaży flotowej samochodów zeroemisyjnych – komentuje Piotr Kowalski, Dyrektor Oddziału Warszawa-Łomianki firmy Auto Idea. – Wyjątkowa w skali rynku transakcja wymagała wypracowania niestandardowych dla naszych wspólnych interesów rozwiązań, a także opierała się na wieloletnim zaufaniu i niezachwianej rzetelności partnerów. Pierwsze wdrożenie elektryków do floty RAC za nami! Optymistycznie patrzymy w przyszłość i jesteśmy pewni, że nie jest to ostatnie tego typu wdrożenie, które wspólnie realizujemy.
Plan na przyszłość
Do floty SIXT Polska wchodzą następujące modele Mercedes-Benz:
EQA |
Mercedes Benz EQA Mercedes-Benz 250 5D SUV 140KW/190PK |
EQB |
Mercedes Benz EQB Mercedes-Benz 250+ 5D SUV 140KW/190PK |
EQE |
Mercedes Benz EQE Mercedes-Benz 350 4MATIC 5D SUV 215KW/292PK |
Mercedes Benz EQE Mercedes-Benz 350+ 4D SEDAN 215KW/292PK |
W ofercie samochodów elektrycznych, poza samochodami marki Mercedes-Benz są także dostępne auta innych producentów. Marka SIXT planuje dalsze zwiększanie udziału samochodów elektrycznych w 2025 roku. Decyzja ta podyktowana jest optymistycznymi prognozami dotyczącymi rynku aut elektrycznych w Polsce oraz strategią ESG firmy.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.