Steinhof unowocześnia linie produkcyjne do wytwarzania klocków hamulcowych
Okoliczności 2020 roku nie zatrzymały firmy Steinhof na drodze do rozwoju i zwiększania oferty w obszarze klocków hamulcowych. Spółka unowocześniła linie produkcyjne i zwiększyła ich wydajność poprzez zakup maszyn do szlifowania klocków marki COMEC oraz rozbudowę instalacji do wygrzewania tunelowego. Wprowadzono także nowe referencje w gamie klocków dla samochodów osobowych.
Wewnątrzzakładowe laboratorium Steinhof, które pełni również rolę Ośrodka Badawczo-Rozwojowego, czuwa nad jakością produkowanych wyrobów. Kontrola rozpoczyna się już w momencie dostawy surowców do produkcji mieszanki ciernej. Następnie realizowany jest proces jej mieszania, prasowania i wygrzewania. Etapy końcowe polegają na wykańczaniu i pakowaniu gotowego wyrobu. Dzięki zakupowi nowych maszyn oraz rozbudowaniu dotychczasowych instalacji, firma zwiększyła możliwości produkcyjne, unowocześniła procesy oraz wprowadziła kolejne zastosowania w obszarze klocków hamulcowych.
„Jedną z najważniejszych inwestycji w 2020 roku był dla nas zakup szlifierki do klocków marki COMEC. Jest to specjalistyczne urządzenie o wydajności znacznie przewyższającej dzisiejsze możliwości produkcyjne firmy, zapewniające zmienną geometrię warstwy szlifowanej (przecinanie, fazowanie, szlifowanie wstępne i końcowe). Szlifierka ta posiada również dodatkowy element - czyszczenie klocków i demagnetyzację, jako przygotowanie do kolejnego etapu procesu wykańczania klocków. To wysoce specjalistyczna maszyna, przeznaczona do budowy w pełni zautomatyzowanej linii produkcyjnej. Jesteśmy przekonani, że zastosowanie tego rodzaju rozwiązań umożliwi zwiększenie skali produkcji oraz pomoże jeszcze lepiej kontrolować jakość wyborów” – wyjaśnia Adam Kurek z działu produkcji klocków hamulcowych w firmie Steinhof.
Dzięki unowocześnieniu linii produkcyjnej oraz pracom wewnątrzzakładowego laboratorium Steinhof, wprowadzono także kolejne referencje w gamie klocków do samochodów osobowych. Firma wyszczególnia trzy pozycje ze względu na szeroki wachlarz zastosowań w różnych markach i modelach:
- Klocek o numerze katalogowym SM0001 przeznaczony do: Audi: A1, A3, A4, A6, A8, TT, VW: Beetle, Bora, Caddy, Polo, Golf, Jetta, Passat, Scirocco, Skoda: Fabia, Octavia, Praktik, Rapid, Yeti, Superb, Seat: Altea, Ibiza, Leon, Toledo Peugeot: 1007, 307, 308, Partner, Citreon: Berlingo, C2, C3, C4, DS4, Elysee, Renault: Clio, Fluence, Scenic, Megane, Modus.
- Klocek o numerze katalogowym SM0002 przeznaczony do: Audi: A2, A3, VW: Beetle, Bora, Caddy, Polo, Golf, Jetta, Seat: Altea, Ibiza, Leon, Toledo, Skoda: Fabia, Octavia, Praktik, Rapid, Roomster.
- Klocek o numerze katalogowym SM0003 przeznaczony do: Audi: A4, A6, Skoda: Superb, VW: Golf, Passat, Seat: Exeo.
Produkcja klocków oraz haków holowniczych w Steinhof odbywa się w oparciu o System Zarządzania Jakością ISO. Wszystkie wykonane produkty posiadają wymagane certyfikaty i homologacje wydane przez angielską jednostkę VCA (Vehicle Certification Agency) a także certyfikat polski, wydany przez PIMOT (Przemysłowy Instytut Motoryzacji). Oferta klocków hamulcowych znajduje się w internetowym katalogu Steinhof na stronie: https://steinhof.pl/oferta/klocki-hamulcowe.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.
Robotyka i SI
Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.
Sport
Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.