Strajkowy ogórek reanimowany! MPK Wrocław rusza z remontem klasyka

Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl
Wrocławski przewoźnik wraz z Politechniką Wrocławską oraz Fabryką Jelcz rozpoczyna remont autobusu Jelcz 043. Pojazd, nazywany potocznie „ogórkiem”, jest nie tylko legendą polskiej komunikacji, ale także ikoną wrocławskich strajków sierpnia 80’. Przewoźnik da mu drugie życie.
Autobus jest remontowany w ramach umowy, którą podpisało Centrum Historii Zajezdnia z konsorcjum, na czele którego stoi MPK Wrocław. Przed wrocławskim przewoźnikiem nie lada wyzwanie – wyremontowanie poszycia zewnętrznego, dodanie nowego lakieru (kość słoniowa i czerwień), wykończenie wnętrza, w tym foteli i wykładziny. Oprócz tego, mechanicy MPK wyremontują także konstrukcję podwozia i nadwozia. Wszystko po to, aby strajkowy ogórek był przywrócony do swojego klasycznego wyglądu.
- Wielu wrocławian darzy sentymentem wrocławskie „ogórki”, dlatego chcemy, żeby ten remontowany był jak najbardziej klasyczny – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Zadbamy o to, aby wszystko, od lakieru po wykończenie wnętrza, oddawało ducha legendarnego Jelcza 043.
Pojazd ma być gotowy w sierpniu 2021 roku, tak aby mógł wziąć udział w przyszłorocznych obchodach sierpnia 80’.
– Przypomnijmy, że takim autobusem Tomasz Surowiec zablokował wyjazd z zajezdni autobusowej przy ul. Grabiszyńskiej, gdzie teraz znajduje się nasze Centrum – mówi dyrektor Centrum Historii Zajezdnia Marek Mutor. – Miało to miejsce 26 sierpnia 1980 roku. Rozpoczęty w ten sposób strajk przyczynił się do powstania wrocławskiej „Solidarności”.
„Ogórek” trafi na stałe do Centrum Historii Zajezdnia. W tygodniu będzie przywoził do niego dzieci z wrocławskich szkół, a weekendami będą mogli nim podróżować turyści zwiedzający Wrocław. Zapraszamy do śledzenia postępów remontu na profilu "Drugie życie ogórka" na facebooku. https://www.facebook.com/OgorekZajezdnia.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.