Komunikaty PR

Toyota zgłosiła najwięcej patentów na świecie

2021-02-11  |  19:00
Biuro prasowe

Co roku marki samochodowe składają tysiące wniosków patentowych na nowo opracowane technologie. Producenci samochodów są w trakcie technologicznego wyścigu zbrojeń w związku z szybką transformacją branży motoryzacyjnej. Firma Bristol Street Motors przeanalizowała dane z Google Patents, by sprawdzić, które marki najsilniej napędzają innowacje w motoryzacji. Toyota pod względem liczby zgłoszonych patentów prześcignęła inne marki o kilka długości.
 

Azjatyckie marki najbardziej zaangażowane w innowacje

W ciągu ostatniej dekady, czyli od początku 2011 roku, Toyota złożyła ponad 384 300 patentów – średnio 31 650 rocznie. To dwukrotnie więcej niż druga najbardziej aktywna marka, Hyundai, która zgłosiła 184 000 innowacji. Okazuje się też, że w pierwszej piątce dominują marki z Azji – obok Toyoty i Hyundaia, które zajęły dwa pierwsze miejsca, Honda i Nissan znalazły się na miejscu czwartym i piątym, ustępując jedynie Fordowi. To kolejne potwierdzenie, że Azja jest prężnym hubem dla motoryzacyjnych innowacji.

„Motoryzacja jest w tej chwili trzecim najbardziej aktywnym sektorem w dziedzinie patentów, za telekomunikacją i branżą komputerową” – zauważyła kancelaria Freshfields Bruckhaus Deringer, jedna z największych firm prawniczych na świecie. Badania Bristol Street Motors zdają się to potwierdzać.

Toyota najbardziej innowacyjna w dziedzinie napędów

Toyota ma ogromną przewagę nad innymi producentami w kwestii rozwoju zelektryfikowanych napędów, co potwierdza ogromna liczba patentów z tej dziedziny, zgłoszonych przez japońską markę. W ciągu ostatnich 10 lat Toyota złożyła ponad 143 500 wniosków patentowych związanych z elektryfikacją samochodów – ponad dwa razy więcej niż jakakolwiek inna marka. Ford zgłosił niecałe 63 500 patentów, Hyundai 61 000, a Nissan 57 600. Co ciekawe twórca ZOE, czyli Renault zarejestrował tylko 1327 patentów dotyczących elektryfikacji napędów w ciągu 10 lat (10. miejsce).

Choć sprzedaż zelektryfikowanych samochodów rośnie z roku na rok, a na rynku jest dostępnych kilka konkurencyjnych technologii, takich jak pełne hybrydy (HEV), hybrydy plug-in (PHEV), auta elektryczne na baterie (BEV), a także kilka modeli elektrycznych na wodór (FCEV), wciąż jesteśmy na wczesnym etapie elektryfikacji. Nadal jest do rozwiązania wiele problemów, które sprawiają, że pod względem poziomu sprzedaży konwencjonalne auta spalinowe nie przestają dominować nad pojazdami nisko- i bezemisyjnymi, choć ich udział w rynku spada. Chodzi oczywiście o takie kwestie jak pojemność baterii, czas ładowania, dostępność zelektryfikowanych aut na rynku czy koszty produkcji. Z drugiej strony rosnące stężenie gazów cieplarnianych w atmosferze oraz cele redukcji emisji wprowadzane przez władze publiczne na całym świecie sprawiają, że producenci samochodów koncentrują się na opracowywaniu nowych generacji nisko- i bezemisyjnych samochodów, tworzeniu nowych technologii w tym zakresie i redukcji kosztów, aby tego rodzaju auta stawały się coraz bardziej konkurencyjne. 

Toyota nie zwalnia od 25 lat

Ogromna innowacyjność Toyoty w dziedzinie napędów wpisuje się w jej długą tradycję. Marka ta jest pionierem elektryfikacji, a od 1997 roku, czyli od premiery Priusa, wprowadziła na rynek już 4 generacje napędu hybrydowego. Jednocześnie Toyota ma w swojej ofercie hybrydy plug-in i BEV, a w tym roku rozpoczęła sprzedaż drugiej generacji wodorowego, elektrycznego sedana Mirai. W 2020 roku łączna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty przekroczyła 16 milionów aut, w tym 3 miliony w samej Europie.

Analiza danych ze 100 największych urzędów patentowych

Bristol Street Motors to brytyjski dealer nowych i używanych samochodów, reprezentujący 15 największych marek. W badaniu innowacyjności na podstawie danych z Google Patents firma przeanalizowała zgłoszone na całym świecie patenty motoryzacyjne 20 globalnych marek, do których należą: Ferrari, Volvo, Porsche, Land Rover, Lamborghini, Subaru, Chevrolet, Toyota, Hyundai, Ford, Honda, Nissan, Volkswagen, BMW, Audi, Mercedes-Benz, Peugeot, Renault, Mazda i Fiat. Analitycy zebrali dane z ponad 100 największych urzędów patentowych na całym świecie i na tej podstawie porównali marki samochodowe pod względem liczby zgłoszonych patentów.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.