USA: Nowa Toyota Mirai tańsza od poprzedniego modelu o 19 000 dolarów
Toyota Mirai 2021 właśnie zadebiutowała na amerykańskim rynku jako nowy flagowy sedan w ofercie marki. Pięcioosobowa limuzyna o długości niemal 5 m kosztuje w USA 49 500 dolarów, czyli o 9 000 dolarów mniej od poprzedniej generacji. Jednak w styczniu z okazji premiery Toyota oferuje klientom specjalny rabat w wysokości 10 000 dolarów, co stawia ten wyprzedzający swoje czasy, bezemisyjny samochód na ogniwa paliwowe w tym samym przedziale cenowym co hybrydowa Toyota Avalon.
Mirai drugiej generacji, który właśnie debiutuje na amerykańskim rynku, jest większy od poprzednika, ma bardziej atrakcyjną, usportowioną stylistykę oraz wiele wspólnego z flagowym Lexusem LS, z którym dzieli platformę GA-L. Jest też mocniejszy, bardziej dynamiczny i bardziej oszczędny, a jego zasięg wzrósł o 30%.
Zwykle w takich sytuacjach nowy model jest droższy od schodzącego, ale nie tym razem. Standardowa cena nowego Mirai na amerykańskim rynku wynosi 49 500 dolarów i jest o 9 050 dolarów niższa od ceny pierwszej wodorowej Toyoty. Ale to dopiero początek. W styczniu, z okazji premiery można uzyskać na nowy model ogromny rabat 10 000 dolarów, co sprawia, że Mirai 2. generacji staje się tańszy od poprzednika aż o 19 050 dolarów i kosztuje 39 500 dolarów. Dla porównania, niewiele mniej, bo 37 000 dolarów trzeba zapłacić w USA za sedana Toyota Avalon Hybrid. Rabat jest przyznawany klientom, którzy skorzystają z finansowania Toyoty, na przykład z kredytu 0% na 60 miesięcy.
Katalogowa cena 49 500 dolarów sytuuje Mirai bardziej na poziomie Lexusa niż Toyoty, ale w przypadku tego modelu jest ona bardziej niż uzasadniona – nie tylko ze względu na rewolucyjny napęd na ogniwa paliwowe, ale także wielkość, stylistykę, jakość wykonania, luksusowe wykończenie i poziom wyposażenia. Na amerykańskim rynku Mirai w podstawowej wersji XLE jest nieco droższy od hybrydowego Lexusa ES i dużo tańszy od limuzyny LS, z którą jest spokrewniony. Mirai w wersji Limited kosztuje 66 000 dolarów, o 10 000 dolarów mniej od Lexusa LS z benzynowym silnikiem V6 twin-turbo.
Kolejnym atutem Mirai jest nisko położony środek ciężkości i napęd na tylne koła, co przy silniku elektrycznym o mocy 185 KM sprawia, że wodorowa Toyota jest jednocześnie bezemisyjnym samochodem dla fanów ekologii i zrywnym usportowionym sedanem o bardzo dobrych właściwościach jezdnych. Mirai to najmocniejszy samochód na wodór na rynku i jedyny z tylnym napędem. Ten klasyczny layout sprawi kierowcom tym większą radość, że silnik elektryczny dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 309 Nm w pełnym zakresie prędkości od chwili ruszenia. Oczywiście nie jest to samochód do bicia rekordów na torze, ale przyjemna dynamika jazdy i pełny komfort dużego sedana klasy premium przy niskim zużyciu wodoru, bezemisyjności i krótkim czasie tankowania sprawiają, że Mirai to po prostu świetny samochód do codziennej jazdy. Do tego dochodzi większy o 30% zasięg na jednym tankowaniu, który według oficjalnych amerykańskich pomiarów wynosi 402 mile (647 km).
Rynkowa premiera Toyoty Mirai 2021 miała miejsce w Japonii w grudniu. W USA model jest na razie dostępny tylko w Kalifornii, gdzie znajdują się niemal wszystkie amerykańskie stacje tankowania wodoru. Ale już niedługo trafi na pierwsze rynki europejskie i stopniowo będzie wprowadzany do innych regionów świata. Kiedy w Polsce zostaną otwarte pierwsze stacje wodorowe, Mirai pojawi się również w ofercie Toyoty w naszym kraju.
Produkcja nowego modelu jest planowana na poziomie 30 000 egzemplarzy, czyli 10 razy większym niż w przypadku budowanego głównie ręcznie pierwszego Mirai. W szybkim tempie produkcji pomoże modułowa architektura TNGA, w której projektowane są niemal wszystkie nowe modele Toyoty i Lexusa. Dzięki temu Mirai dzieli wiele komponentów, w tym platformę i elementy napędu, z innymi modelami obu marek.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.