Volkswagen ID.3 rozpoczyna nową erę e-mobilności na oponach Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear zatwierdził opony letnie i zimowe do modelu ID.3 w rozmiarach 18, 19 i 20 cali.
Volkswagen wprowadził na rynek nowy model ID.3. To pierwszy pojazd niemieckiego producenta opracowany wyłącznie z myślą o elektrycznej mobilności. Według Volkswagena jest to samochód, który „zapoczątkowuje nową erę elektromobilności”. ID.3 bazuje na modułowej platformie MEB, nowej w 100% elektrycznej platformie Grupy Volkswagen, na podstawie której w niedalekiej przyszłości powstaną inne modele.
„Jesteśmy bardzo dumni, że Volkswagen zdecydował się wyposażyć swój pionierski model w opony Goodyear” – mówi Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. OE w regionie EMEA. „Goodyear jest zaangażowany w opracowywanie produktów, które zapewniają osiągi, jakich wymagają pojazdy elektryczne. Współpracujemy ze wszystkimi głównymi producentami OEM w zakresie mobilności elektrycznej i hybrydowej, a połowa naszych projektów opon na oryginalne wyposażenie w Europie dotyczy samochodów elektrycznych i hybrydowych”.
Nowy Volkswagen ID.3, który jest obecnie dostarczany klientom w całej Europie, będzie wyposażony w opony letnie Goodyear EfficientGrip Performance w rozmiarach 215/55 R18, 215/50 R19 i 215/45 R20, a także ogumienie zimowe UltraGrip Performance i UltraGrip Performance+ w rozmiarach 215/55 R18 i 215/50 R19.
Opony zamontowane w Volkswagenie ID.3 spełniają wysokie standardy słynnej marki motoryzacyjnej dzięki swoim zaawansowanym funkcjom, które doskonale nadają się do mobilności elektrycznej.
Specyfikacja techniczna
Opona Goodyear EfficientGrip Performance jest liderem w segmencie opon o wysokich osiągach. Charakteryzuje się dużym przebiegiem i wysoką skutecznością hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Dzięki szeregowi innowacyjnych rozwiązań opona może zapewnić wyjątkowe właściwości prowadzenia. Wysoka sprężystość i elastyczność bieżnika pomaga ograniczyć jego zużycie. Mniejsza sztywność mieszanki ułatwia wyginanie klocków, co w połączeniu z większą liczbą krawędzi pomaga odprowadzać wodę na mokrej nawierzchni. Większe klocki bieżnika zwiększają sztywność na zakrętach, zapewniając lepszą stabilność podczas manewrów na suchej nawierzchni.
Linia opon UltraGrip Performance zapewnia lepsze hamowanie i przyczepność kierowcom szukającym doskonałych osiągów w zimie. Gama ta została zaprojektowana z myślą o samochodach o wysokich osiągach, a dzięki dwóm kluczowym technologiom poprawia ich osiągi na mokrej, suchej, oblodzonej oraz ośnieżonej nawierzchni.
Technologia Traction Protect bazuje na nowej żywicy ułatwiającej odkształcanie opony i zwiększającej jej zdolność do regeneracji. Pozwala to poprawić siłę hamowania, co przekłada się na większą przyczepność. Technologia Winter Grip zawiera nową mieszankę składników, która zapewnia lepszą elastyczność gumy w niskich temperaturach, zwiększając przyczepność zarówno na śniegu, jak i lodzie.
Ponadto opony montowane w Volkswagenie ID.3 są wyposażone w SealTech – technologię uszczelniającą, która jest najnowszym rozwiązaniem Goodyear w zakresie rozszerzonej mobilności. SealTech uszczelnia przebicia o średnicy do 5 mm w obszarze bieżnika, zapewniając doskonałe i zrównoważone właściwości jezdne.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.