Volkswagen ID.3 rozpoczyna nową erę e-mobilności na oponach Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear zatwierdził opony letnie i zimowe do modelu ID.3 w rozmiarach 18, 19 i 20 cali.
Volkswagen wprowadził na rynek nowy model ID.3. To pierwszy pojazd niemieckiego producenta opracowany wyłącznie z myślą o elektrycznej mobilności. Według Volkswagena jest to samochód, który „zapoczątkowuje nową erę elektromobilności”. ID.3 bazuje na modułowej platformie MEB, nowej w 100% elektrycznej platformie Grupy Volkswagen, na podstawie której w niedalekiej przyszłości powstaną inne modele.
„Jesteśmy bardzo dumni, że Volkswagen zdecydował się wyposażyć swój pionierski model w opony Goodyear” – mówi Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. OE w regionie EMEA. „Goodyear jest zaangażowany w opracowywanie produktów, które zapewniają osiągi, jakich wymagają pojazdy elektryczne. Współpracujemy ze wszystkimi głównymi producentami OEM w zakresie mobilności elektrycznej i hybrydowej, a połowa naszych projektów opon na oryginalne wyposażenie w Europie dotyczy samochodów elektrycznych i hybrydowych”.
Nowy Volkswagen ID.3, który jest obecnie dostarczany klientom w całej Europie, będzie wyposażony w opony letnie Goodyear EfficientGrip Performance w rozmiarach 215/55 R18, 215/50 R19 i 215/45 R20, a także ogumienie zimowe UltraGrip Performance i UltraGrip Performance+ w rozmiarach 215/55 R18 i 215/50 R19.
Opony zamontowane w Volkswagenie ID.3 spełniają wysokie standardy słynnej marki motoryzacyjnej dzięki swoim zaawansowanym funkcjom, które doskonale nadają się do mobilności elektrycznej.
Specyfikacja techniczna
Opona Goodyear EfficientGrip Performance jest liderem w segmencie opon o wysokich osiągach. Charakteryzuje się dużym przebiegiem i wysoką skutecznością hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Dzięki szeregowi innowacyjnych rozwiązań opona może zapewnić wyjątkowe właściwości prowadzenia. Wysoka sprężystość i elastyczność bieżnika pomaga ograniczyć jego zużycie. Mniejsza sztywność mieszanki ułatwia wyginanie klocków, co w połączeniu z większą liczbą krawędzi pomaga odprowadzać wodę na mokrej nawierzchni. Większe klocki bieżnika zwiększają sztywność na zakrętach, zapewniając lepszą stabilność podczas manewrów na suchej nawierzchni.
Linia opon UltraGrip Performance zapewnia lepsze hamowanie i przyczepność kierowcom szukającym doskonałych osiągów w zimie. Gama ta została zaprojektowana z myślą o samochodach o wysokich osiągach, a dzięki dwóm kluczowym technologiom poprawia ich osiągi na mokrej, suchej, oblodzonej oraz ośnieżonej nawierzchni.
Technologia Traction Protect bazuje na nowej żywicy ułatwiającej odkształcanie opony i zwiększającej jej zdolność do regeneracji. Pozwala to poprawić siłę hamowania, co przekłada się na większą przyczepność. Technologia Winter Grip zawiera nową mieszankę składników, która zapewnia lepszą elastyczność gumy w niskich temperaturach, zwiększając przyczepność zarówno na śniegu, jak i lodzie.
Ponadto opony montowane w Volkswagenie ID.3 są wyposażone w SealTech – technologię uszczelniającą, która jest najnowszym rozwiązaniem Goodyear w zakresie rozszerzonej mobilności. SealTech uszczelnia przebicia o średnicy do 5 mm w obszarze bieżnika, zapewniając doskonałe i zrównoważone właściwości jezdne.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.
Robotyka i SI
Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.
Sport
Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.