Volkswagen ID.3 rozpoczyna nową erę e-mobilności na oponach Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear zatwierdził opony letnie i zimowe do modelu ID.3 w rozmiarach 18, 19 i 20 cali.
Volkswagen wprowadził na rynek nowy model ID.3. To pierwszy pojazd niemieckiego producenta opracowany wyłącznie z myślą o elektrycznej mobilności. Według Volkswagena jest to samochód, który „zapoczątkowuje nową erę elektromobilności”. ID.3 bazuje na modułowej platformie MEB, nowej w 100% elektrycznej platformie Grupy Volkswagen, na podstawie której w niedalekiej przyszłości powstaną inne modele.
„Jesteśmy bardzo dumni, że Volkswagen zdecydował się wyposażyć swój pionierski model w opony Goodyear” – mówi Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. OE w regionie EMEA. „Goodyear jest zaangażowany w opracowywanie produktów, które zapewniają osiągi, jakich wymagają pojazdy elektryczne. Współpracujemy ze wszystkimi głównymi producentami OEM w zakresie mobilności elektrycznej i hybrydowej, a połowa naszych projektów opon na oryginalne wyposażenie w Europie dotyczy samochodów elektrycznych i hybrydowych”.
Nowy Volkswagen ID.3, który jest obecnie dostarczany klientom w całej Europie, będzie wyposażony w opony letnie Goodyear EfficientGrip Performance w rozmiarach 215/55 R18, 215/50 R19 i 215/45 R20, a także ogumienie zimowe UltraGrip Performance i UltraGrip Performance+ w rozmiarach 215/55 R18 i 215/50 R19.
Opony zamontowane w Volkswagenie ID.3 spełniają wysokie standardy słynnej marki motoryzacyjnej dzięki swoim zaawansowanym funkcjom, które doskonale nadają się do mobilności elektrycznej.
Specyfikacja techniczna
Opona Goodyear EfficientGrip Performance jest liderem w segmencie opon o wysokich osiągach. Charakteryzuje się dużym przebiegiem i wysoką skutecznością hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Dzięki szeregowi innowacyjnych rozwiązań opona może zapewnić wyjątkowe właściwości prowadzenia. Wysoka sprężystość i elastyczność bieżnika pomaga ograniczyć jego zużycie. Mniejsza sztywność mieszanki ułatwia wyginanie klocków, co w połączeniu z większą liczbą krawędzi pomaga odprowadzać wodę na mokrej nawierzchni. Większe klocki bieżnika zwiększają sztywność na zakrętach, zapewniając lepszą stabilność podczas manewrów na suchej nawierzchni.
Linia opon UltraGrip Performance zapewnia lepsze hamowanie i przyczepność kierowcom szukającym doskonałych osiągów w zimie. Gama ta została zaprojektowana z myślą o samochodach o wysokich osiągach, a dzięki dwóm kluczowym technologiom poprawia ich osiągi na mokrej, suchej, oblodzonej oraz ośnieżonej nawierzchni.
Technologia Traction Protect bazuje na nowej żywicy ułatwiającej odkształcanie opony i zwiększającej jej zdolność do regeneracji. Pozwala to poprawić siłę hamowania, co przekłada się na większą przyczepność. Technologia Winter Grip zawiera nową mieszankę składników, która zapewnia lepszą elastyczność gumy w niskich temperaturach, zwiększając przyczepność zarówno na śniegu, jak i lodzie.
Ponadto opony montowane w Volkswagenie ID.3 są wyposażone w SealTech – technologię uszczelniającą, która jest najnowszym rozwiązaniem Goodyear w zakresie rozszerzonej mobilności. SealTech uszczelnia przebicia o średnicy do 5 mm w obszarze bieżnika, zapewniając doskonałe i zrównoważone właściwości jezdne.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.