Zespół KAMAZ-master wyposażony w opony Goodyear zwycięzcą Rajdu Dakar 2021
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Dzisiaj fabryczny zespół KAMAZ-master po raz kolejny wygrał Dakar – najtrudniejszy rajd na świecie. Legendarny team nie tylko zwyciężył po raz osiemnasty 12-dniową rywalizację, ale także zdobył pełne podium, ustanawiając razem z Goodyear jako oficjalnym partnerem oponiarskim więcej niż jeden rekord.
To pierwsze Złoto Dakaru Dmitrija Sotnikowa od 2014 roku. Wraz z drugim kierowcą Rusłanem Ahmadiejewem i mechanikiem Ilgizem Ahmetzianowem, załoga nr 507 objęła prowadzenie już od 1. etapu i nigdy nie opuściła pozycji lidera w klasyfikacji generalnej, osiągając 5 z 12 etapowych zwycięstw podczas edycji 2021. Anton Szibałow z ekipy nr 501, po raz drugi z rzędu potwierdził swoje Srebro Dakaru finiszując +00 41’ 38” za kolegą z drużyny Sotnikowem. Weteran Dakaru, Ajrat Mardiejew i jego załoga #509 zostali nagrodzeni brązem (+01 16’ 35”). Po zaciętej rywalizacji, czwarte miejsce zajął Martin Macik (+01 47’ 51”) z BIG SHOCK RACING, piąte wywalczył Ales Loprais z INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA (+02 02’ 31”), a na szóstym znalazł się Aliaksaj Wiszniewski z MAZ Autosport. Obrońca tytułu Mistrza Dakaru 2020 Andriej Karginow miał pecha podczas pierwszych dwóch etapów i w rezultacie musiał pożegnać się z marzeniami o kolejnym sukcesie, oddając tytuł koledze z drużyny Dmitrijowi Sotnikowowi.
Jednym z elementów sukcesu KAMAZ-mastera jest wspaniały duch zespołowy. Choć imponujące, niebieskie ciężarówki dają z siebie wszystko, aby zwyciężać w kolejnych etapach, ich załogi nie rywalizują między sobą. Zespół ma jeden jasno określony, wspólny cel – umieścić ciężarówkę KAMAZ-master na najwyższym stopniu podium Dakaru na finiszu, a najlepiej zająć całe podium, czego team dokonał w tym roku.
Dakar jest nazywany przez wielu najtrudniejszym rajdem świata, a tegoroczna edycja potwierdziła ten status. „Dakar nigdy nie może stać się rutyną i wymaga skrupulatnego przygotowania, zdyscyplinowanej i zsynchronizowanej jazdy oraz doskonałej pracy zespołowej. Ciężarówki, umiejętności jazdy i nawigacji oraz fachowa wiedza mechaników w Dakarze 2021 zostały poddane licznym próbom, jak nigdy wcześniej. Aby osiągnąć ten niezwykły wynik, trzeba było wziąć pod uwagę każdy najmniejszy szczegół, a zespół pracował dzień i noc" – wyjaśnił Władimir Czagin, kierownik zespołu KAMAZ-master. „Nawet podczas ekstremalnych maratonów sportów motorowych, w poszczególnych etapach liczy się każda sekunda. Oprócz zaawansowanej, opracowanej przez nas technologii dla samochodów ciężarowych, jest jeszcze jeden ważny element, który pozwala utrzymać załogę w ruchu – solidne opony. Aby utrzymać przewagę nad konkurencją ważna jest prędkość, ale jeszcze ważniejsza jest niezawodność. Ponieważ Goodyear jest zaufanym partnerem w dziedzinie opon, nasze zespoły mogą liczyć na niezwykłą trwałość i doskonałą trakcję standardowych opon Goodyear OFFROAD ORD, które pomagają zwyciężać w kolejnych etapach, niezależnie od tego, jak nieoczekiwane są okoliczności i jak wielkie pojawia się wyzwanie” – podsumował Czagin.
„Najserdeczniejsze gratulacje dla całej drużyny KAMAZ-master. Zdobycie złota, srebra i brązu w kategorii samochodów ciężarowych w Dakarze to zdumiewające osiągnięcie i pokaz wyjątkowej, fachowej wiedzy zespołu oraz technicznego opanowania tych samochodów i ich wyposażenia” – powiedział Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych Goodyear w Europie. „Bez wątpienia osiągi naszych opon zostały przetestowane do maksimum, co stanowiło jedyny niezmienny aspekt zupełnie nowej trasy w tym roku. Ich wytrzymałość, odporność na przecięcia i zwiększona trakcja są kluczem do doskonałych osiągów zespołu. W ten sam sposób wspieramy nowoczesne, wymagające operacje transportowe naszych klientów komercyjnych” – dodał Szymański.
Goodyear, będący równocześnie wyłącznym partnerem Mistrzostw FIA w Wyścigach Samochodów Ciężarowych, jest znany z tego, że testuje linię standardowych produktów do jazdy po drogach publicznych w bardzo ekstremalnych warunkach. Trwałość zaawansowanej technologii karkasu jest kluczowym kryterium testowym, które bezpośrednio przyczynia się do wydłużenia czasu pracy bez przestojów, zwiększenia przebiegu i wydłużenia okresu eksploatacji opon, wspierając realizację celów branży w zakresie zrównoważonego transportu.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.