Zespół KAMAZ-master wyposażony w opony Goodyear zwycięzcą Rajdu Dakar 2021
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Dzisiaj fabryczny zespół KAMAZ-master po raz kolejny wygrał Dakar – najtrudniejszy rajd na świecie. Legendarny team nie tylko zwyciężył po raz osiemnasty 12-dniową rywalizację, ale także zdobył pełne podium, ustanawiając razem z Goodyear jako oficjalnym partnerem oponiarskim więcej niż jeden rekord.
To pierwsze Złoto Dakaru Dmitrija Sotnikowa od 2014 roku. Wraz z drugim kierowcą Rusłanem Ahmadiejewem i mechanikiem Ilgizem Ahmetzianowem, załoga nr 507 objęła prowadzenie już od 1. etapu i nigdy nie opuściła pozycji lidera w klasyfikacji generalnej, osiągając 5 z 12 etapowych zwycięstw podczas edycji 2021. Anton Szibałow z ekipy nr 501, po raz drugi z rzędu potwierdził swoje Srebro Dakaru finiszując +00 41’ 38” za kolegą z drużyny Sotnikowem. Weteran Dakaru, Ajrat Mardiejew i jego załoga #509 zostali nagrodzeni brązem (+01 16’ 35”). Po zaciętej rywalizacji, czwarte miejsce zajął Martin Macik (+01 47’ 51”) z BIG SHOCK RACING, piąte wywalczył Ales Loprais z INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA (+02 02’ 31”), a na szóstym znalazł się Aliaksaj Wiszniewski z MAZ Autosport. Obrońca tytułu Mistrza Dakaru 2020 Andriej Karginow miał pecha podczas pierwszych dwóch etapów i w rezultacie musiał pożegnać się z marzeniami o kolejnym sukcesie, oddając tytuł koledze z drużyny Dmitrijowi Sotnikowowi.
Jednym z elementów sukcesu KAMAZ-mastera jest wspaniały duch zespołowy. Choć imponujące, niebieskie ciężarówki dają z siebie wszystko, aby zwyciężać w kolejnych etapach, ich załogi nie rywalizują między sobą. Zespół ma jeden jasno określony, wspólny cel – umieścić ciężarówkę KAMAZ-master na najwyższym stopniu podium Dakaru na finiszu, a najlepiej zająć całe podium, czego team dokonał w tym roku.
Dakar jest nazywany przez wielu najtrudniejszym rajdem świata, a tegoroczna edycja potwierdziła ten status. „Dakar nigdy nie może stać się rutyną i wymaga skrupulatnego przygotowania, zdyscyplinowanej i zsynchronizowanej jazdy oraz doskonałej pracy zespołowej. Ciężarówki, umiejętności jazdy i nawigacji oraz fachowa wiedza mechaników w Dakarze 2021 zostały poddane licznym próbom, jak nigdy wcześniej. Aby osiągnąć ten niezwykły wynik, trzeba było wziąć pod uwagę każdy najmniejszy szczegół, a zespół pracował dzień i noc" – wyjaśnił Władimir Czagin, kierownik zespołu KAMAZ-master. „Nawet podczas ekstremalnych maratonów sportów motorowych, w poszczególnych etapach liczy się każda sekunda. Oprócz zaawansowanej, opracowanej przez nas technologii dla samochodów ciężarowych, jest jeszcze jeden ważny element, który pozwala utrzymać załogę w ruchu – solidne opony. Aby utrzymać przewagę nad konkurencją ważna jest prędkość, ale jeszcze ważniejsza jest niezawodność. Ponieważ Goodyear jest zaufanym partnerem w dziedzinie opon, nasze zespoły mogą liczyć na niezwykłą trwałość i doskonałą trakcję standardowych opon Goodyear OFFROAD ORD, które pomagają zwyciężać w kolejnych etapach, niezależnie od tego, jak nieoczekiwane są okoliczności i jak wielkie pojawia się wyzwanie” – podsumował Czagin.
„Najserdeczniejsze gratulacje dla całej drużyny KAMAZ-master. Zdobycie złota, srebra i brązu w kategorii samochodów ciężarowych w Dakarze to zdumiewające osiągnięcie i pokaz wyjątkowej, fachowej wiedzy zespołu oraz technicznego opanowania tych samochodów i ich wyposażenia” – powiedział Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych Goodyear w Europie. „Bez wątpienia osiągi naszych opon zostały przetestowane do maksimum, co stanowiło jedyny niezmienny aspekt zupełnie nowej trasy w tym roku. Ich wytrzymałość, odporność na przecięcia i zwiększona trakcja są kluczem do doskonałych osiągów zespołu. W ten sam sposób wspieramy nowoczesne, wymagające operacje transportowe naszych klientów komercyjnych” – dodał Szymański.
Goodyear, będący równocześnie wyłącznym partnerem Mistrzostw FIA w Wyścigach Samochodów Ciężarowych, jest znany z tego, że testuje linię standardowych produktów do jazdy po drogach publicznych w bardzo ekstremalnych warunkach. Trwałość zaawansowanej technologii karkasu jest kluczowym kryterium testowym, które bezpośrednio przyczynia się do wydłużenia czasu pracy bez przestojów, zwiększenia przebiegu i wydłużenia okresu eksploatacji opon, wspierając realizację celów branży w zakresie zrównoważonego transportu.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.