Komunikaty PR

Zespół KAMAZ-master wyposażony w opony Goodyear zwycięzcą Rajdu Dakar 2021

2021-01-15  |  16:15
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.04 MB )

Dzisiaj fabryczny zespół KAMAZ-master po raz kolejny wygrał Dakar – najtrudniejszy rajd na świecie. Legendarny team nie tylko zwyciężył po raz osiemnasty 12-dniową rywalizację, ale także zdobył pełne podium, ustanawiając razem z Goodyear jako oficjalnym partnerem oponiarskim więcej niż jeden rekord.

To pierwsze Złoto Dakaru Dmitrija Sotnikowa od 2014 roku. Wraz z drugim kierowcą Rusłanem Ahmadiejewem i mechanikiem Ilgizem Ahmetzianowem, załoga nr 507 objęła prowadzenie już od 1. etapu i nigdy nie opuściła pozycji lidera w klasyfikacji generalnej, osiągając 5 z 12 etapowych zwycięstw podczas edycji 2021. Anton Szibałow z ekipy nr 501, po raz drugi z rzędu potwierdził swoje Srebro Dakaru finiszując +00 41’ 38” za kolegą z drużyny Sotnikowem. Weteran Dakaru, Ajrat Mardiejew i jego załoga #509 zostali nagrodzeni brązem (+01 16’ 35”). Po zaciętej rywalizacji, czwarte miejsce zajął Martin Macik (+01 47’ 51”) z BIG SHOCK RACING, piąte wywalczył Ales Loprais z INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA (+02 02’ 31”), a na szóstym znalazł się Aliaksaj Wiszniewski z MAZ Autosport. Obrońca tytułu Mistrza Dakaru 2020 Andriej Karginow miał pecha podczas pierwszych dwóch etapów i w rezultacie musiał pożegnać się z marzeniami o kolejnym sukcesie, oddając tytuł koledze z drużyny Dmitrijowi Sotnikowowi.

Jednym z elementów sukcesu KAMAZ-mastera jest wspaniały duch zespołowy. Choć imponujące, niebieskie ciężarówki dają z siebie wszystko, aby zwyciężać w kolejnych etapach, ich załogi nie rywalizują między sobą. Zespół ma jeden jasno określony, wspólny cel – umieścić ciężarówkę KAMAZ-master na najwyższym stopniu podium Dakaru na finiszu, a najlepiej zająć całe podium, czego team dokonał w tym roku.

Dakar jest nazywany przez wielu najtrudniejszym rajdem świata, a tegoroczna edycja potwierdziła ten status. „Dakar nigdy nie może stać się rutyną i wymaga skrupulatnego przygotowania, zdyscyplinowanej i zsynchronizowanej jazdy oraz doskonałej pracy zespołowej. Ciężarówki, umiejętności jazdy i nawigacji oraz fachowa wiedza mechaników w Dakarze 2021 zostały poddane licznym próbom, jak nigdy wcześniej. Aby osiągnąć ten niezwykły wynik, trzeba było wziąć pod uwagę każdy najmniejszy szczegół, a zespół pracował dzień i noc" – wyjaśnił Władimir Czagin, kierownik zespołu KAMAZ-master. „Nawet podczas ekstremalnych maratonów sportów motorowych, w poszczególnych etapach liczy się każda sekunda. Oprócz zaawansowanej, opracowanej przez nas technologii dla samochodów ciężarowych, jest jeszcze jeden ważny element, który pozwala utrzymać załogę w ruchu – solidne opony. Aby utrzymać przewagę nad konkurencją ważna jest prędkość, ale jeszcze ważniejsza jest niezawodność. Ponieważ Goodyear jest zaufanym partnerem w dziedzinie opon, nasze zespoły mogą liczyć na niezwykłą trwałość i doskonałą trakcję standardowych opon Goodyear OFFROAD ORD, które pomagają zwyciężać w kolejnych etapach, niezależnie od tego, jak nieoczekiwane są okoliczności i jak wielkie pojawia się wyzwanie” – podsumował Czagin.

„Najserdeczniejsze gratulacje dla całej drużyny KAMAZ-master. Zdobycie złota, srebra i brązu w kategorii samochodów ciężarowych w Dakarze to zdumiewające osiągnięcie i pokaz wyjątkowej, fachowej wiedzy zespołu oraz technicznego opanowania tych samochodów i ich wyposażenia” – powiedział Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych Goodyear w Europie. „Bez wątpienia osiągi naszych opon zostały przetestowane do maksimum, co stanowiło jedyny niezmienny aspekt zupełnie nowej trasy w tym roku. Ich wytrzymałość, odporność na przecięcia i zwiększona trakcja są kluczem do doskonałych osiągów zespołu. W ten sam sposób wspieramy nowoczesne, wymagające operacje transportowe naszych klientów komercyjnych” – dodał Szymański.

Goodyear, będący równocześnie wyłącznym partnerem Mistrzostw FIA w Wyścigach Samochodów Ciężarowych, jest znany z tego, że testuje linię standardowych produktów do jazdy po drogach publicznych w bardzo ekstremalnych warunkach. Trwałość zaawansowanej technologii karkasu jest kluczowym kryterium testowym, które bezpośrednio przyczynia się do wydłużenia czasu pracy bez przestojów, zwiększenia przebiegu i wydłużenia okresu eksploatacji opon, wspierając realizację celów branży w zakresie zrównoważonego transportu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.