Na Szlaku Beztroski - Dan Cake uruchamia trzy lokalne gry terenowe
Z okazji 30-lecia obecności w Polsce marka Dan Cake uruchomiła na terenie Chrzanowa i okolic tzw. Questy – lokalne gry terenowe. Inicjatywa, która wystartowała 1 maja br., powstała z myślą o mieszkańcach oraz pracownikach firmy i ich rodzinach, a także turystach odwiedzających okolice Chrzanowa. Czym są questy i co ma na celu ten projekt?
Questing to rodzaj gier terenowych, które polegają na aktywnym spędzaniu wolnego czasu, a jednocześnie pozwalają dobrze się bawić i odkrywać dziedzictwo kulturowe, historyczne, przyrodnicze danego miejsca. Posiadają również niezwykłe walory edukacyjne, stanowiąc doskonałą rozrywkę dla osób w każdym wieku, od przedszkolaka do seniora. To także ciekawa alternatywa na organizację wycieczek rowerowych – dla szkół, rodzin czy grup przyjaciół.
Raz stworzony quest może służyć mieszkańcom i turystom przez długi czas, a co ważne: od momentu powstania staje się praktycznie bezobsługowy. Co równie istotne w obecnej sytuacji epidemicznej, tego typu gry terenowe stanowią bezpieczną formę aktywnego wypoczynku – nie wymagają bowiem gromadzenia się. Można w nich wziąć udział o dowolnej porze, samemu albo w towarzystwie. Kolejne etapy zalicza się podążając za informacjami zawartymi w aplikacji i w specjalnych skrytkach. Wierszowane wskazówki prowadzą uczestników po trasie, a opowieści i zagadki pozwalają dowiedzieć się więcej o odwiedzanym miejscu. Celem jest odnalezienie ukrytego skarbu.
Uruchomienie questów to jedna z inicjatyw realizowanych w ramach projektu CSR marki Dan Cake, odbywających się pod hasłem „Robimy Klimat”. Oprócz gier terenowych zostało zorganizowane również m.in. wewnętrzne, firmowe wyzwanie biegowo-rowerowe, które ma zachęcać do zamiany samochodu na rower i minimalizowania pozostawianego śladu węglowego. Na terenie wokół zakładu produkcyjnego powstała ponadto łąka kwietna, a także została zainstalowana miejska pasieka, którą opiekują się pracownicy firmy. Swoimi działaniami marka Dan Cake chce m.in. zwrócić uwagę na problem wymierania pszczół i utraty bioróżnorodności, a także aktywnie przyczyniać się do pozytywnych zmian w swoim lokalnym środowisku.
www.robimyklimat.pl
Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska
Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity
PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.