Nadchodzi nowa era zarządzania wierzytelnościami w Polsce
Nadchodzi nowa era zarządzania wierzytelnościami w Polsce
O AXFINA
AxFina dostarcza rozwiązania zapewniające efektywne podejście do zarządzania wierzytelnościami. Misją AxFina jest znalezienie dogodnej ścieżki na wyjście z długów dla każdego klienta z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi cyfrowych. Podmiot należy do wiodącej grupy finansowej w Europie. Stabilność funkcjonowania gwarantują inwestorzy, wśród których znajduje się Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju posiadający 24% udziałów.
„Jesteśmy jedyną instytucją zajmującą się obsługą wierzytelności w modelu „digital-first” w portfolio AxFina, spółka której udziałowcem jest Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, rozszerza działalność w Polsce i zapowiada technologiczną rewolucję na rynku. Oznacza to istotną zmianę na scenie zarządzania wierzytelnościami.
inwestycyjnym Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. To ogromna nobilitacja i swego rodzaju potwierdzenie dla kontrahentów, że nasza strategia, zarząd i spółka zostały dokładnie prześwietlone, a innowacyjne know-how docenione.” mówi Krzysztof Różycki, który zasiadł za sterami polskiej spółki w grupie AxFina. Menedżer, mający na swoim koncie sukcesy osiągnięte z markami takimi jak: Kruk, Lindorff i Hoist.
Usługi AxFina są oparte o szczegółową analizę danych klienta, jego sytuacji finansowej oraz na odpowiednim dobraniu strategii komunikacji. Ponadto, spółka stawia na empatyczne podejście do osoby zadłużonej, cyfrową komunikację omnichannel i samoobsługowe zarządzanie zobowiązaniem przez klienta. Umożliwia także dokonywanie szybkich płatności online, konsolidację zadłużenia i refinansowanie na podstawie spersonalizowanych informacji o wierzytelności.
Bernhard Engel, CEO AxFina, europejski ekspert rynków finansowych, wcześniej związany z PwC oraz UniCredit, podkreśla: „Poszerzenie działalności o polski rynek jest bardzo ważnym strategicznym kamieniem milowym dla AxFina. Umożliwia to naszej grupie rozbudowę i wdrożenie pełnego pakietu produktów na największym rynku Europy Środkowo-Wschodniej”.
LUDZKA TWARZ ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOSCIAMI
Wejście AxFina do Polski oznacza nie tylko transfer technologiczny, ale również implementację zupełnie nowej filozofii zarządzania wierzytelnościami opartej o pogłębioną komunikację, poszanowanie prywatności i bezpieczeństwo klienta.
Jednym z podstawowych problemów jest brak aktualnych danych kontaktowych w przypadku wierzytelności z obrotu wtórnego. Do tej pory w swoich standardowych działaniach firmy zajmujące się windykacją posiadały ograniczone możliwości, przez co znaczna część spraw była kierowana do sądów. W takich sytuacjach nieprzyjemne konsekwencje, którym można było zapobiec, spadały na osoby mające z różnych przyczyn problem ze spłatą swoich długów. Brak zdywersyfikowanych form kontaktu skutkuje wysyłaniem listów, windykatorów terenowych, niepokojenie licznymi wiadomościami SMS i próbami połączeń telefonicznych. Do tej pory to firma odbierająca dług decydowała o formie, miejscu i czasie kontaktu.
Badanie “Holistic customer assistance through digital-first collections” firmy doradczej McKinsey (maj, 2021) wskazuje, że 25% więcej klientów dokonuje spłat, jeśli kontakt z nimi odbywa się zgodnie z ich preferowanym kanałem komunikacji. Istotnym wynikiem badania jest fakt, że 25% mniej klientów wpada do puli spraw z zaległą płatnością, jeżeli komunikacja przeniesiona do świata online jest empatyczna oraz zorientowana na klienta.
AxFina zmienia wektor i wprowadza cyfrowe, samoobsługowe kanały zarządzania niespłaconymi rachunkami czy pożyczkami. Człowiek sam decyduje w jaki sposób będzie regulował swoje zobowiązanie, nie musi tłumaczyć się przed nikim obcym ze swoich problemów. Czynności związane ze swoim długiem i spłaty dokonuje poprzez prosty w obsłudze portal klienta. Może to robić w dogodnym dla siebie momencie np. w wolnej chwili w tramwaju lub wieczorem w zaciszu własnego domu. Sam również decyduje, kiedy potrzebna mu jest porada specjalisty AxFina.
FINASTIC - PRZYSZŁOŚĆ ZAAWANSOWANEGO ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOŚCIAMI
Finastic to narzędzie, które znajduje się w centrum działań AxFina związanych z zarządzaniem należnościami. Jest także rozwiązaniem dostępnym w modelu Software-as-a-Service.
Zapewnia niskokosztową komunikację z klientem w oparciu o jego własne preferencje i wybory. Narzędzie dopasowuje komunikaty wysyłane do użytkownika końcowego na podstawie cyfrowej analizy zebranych danych. Istotnym elementem platformy jest samoobsługowy portal klienta. Użytkownik samodzielnie zarządza saldem swojego zobowiązania w systemie 24/7 (także w weekendy i święta). Takie rozwiązanie zwiększa efektywność czasową i kosztową oraz wzmacnia zaangażowanie klientów w proces spłaty długu. Kwoty są spłacane przez klienta drogą online, przez co są automatycznie księgowane i natychmiast aktualizują saldo zadłużenia. Daje to poczucie kontroli nad sytuacją i własnymi finansami.
Dla przedsiębiorstw, które starają się odzyskać swoje należności, Finastic gwarantuje zwiększenie efektywności, budowę silnych relacji z klientami, ochronę reputacji i znaczną oszczędność kosztów.
CO AXFINA PLANUJE W POLSCE?
Polacy wykazują się bardzo wysokim poziomem absorbcji technologii. Jak wynika z raportu Fundacji DigitalPoland „Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?” (2021) 91% Polaków uważa, że nowe technologie ułatwiają codzienne życie, a 74% z chęcią sięga po nowinki technologiczne. Zarząd AxFina upatruje w tym dużą szansę na szybki rozwój. AxFina w listopadzie bieżącego roku zakończy proces wdrożenia w Polsce a następnie skoncentruje się na implementacji narzędzi cyfrowego zarządzania wierzytelnościami w dwóch obszarach: bezpośrednio poprzez AxFina, a także w modelu „white-label” (customowo, ściśle dopasowując się do marki oraz potrzeb klienta biznesowego).
Ofertą AxFina szczególnie będą zainteresowane przedsiębiorstwa z branży e-commerce, pożyczkodawcy, branża ubezpieczeniowa, fintechy, branża energetyczna i challenger banki. Jak wskazują badania, dzięki implementacji cyfrowej strategii windykacji mogą zredukować koszty zarządzania wierzytelnościami średnio o 15%.
„Obecnie pracujemy nad nowymi produktami. Mogę zdradzić, że kolejnym krokiem będzie wprowadzenie przyjaznej oferty dla klientów indywidualnych w postaci konsolidacji i refinansowania zobowiązań” przedstawia Krzysztof Różycki, Chief Servicing Officer oraz Country Manager – Poland.
Kontakt dla mediów:
projekt@loudy.pl
Materiały dla mediów:
https://cutt.ly/AxFina_presskit
Osoby do udzielenia komentarza:
- w temacie działalności AxFina: Krzysztof Różycki, Chief Servicing Officer Country Manager – Poland
- w temacie wykorzystanych technologii oraz Finastic: Michał Gębała, Head of Digital Innovation
O AxFina
AxFina Holding SA należy do wiodącej grupy finansowej w Europie, która wdraża innowacyjne rozwiązania finansowe, czyniąc je stabilnymi, bezpiecznymi i cyfrowymi. Nasza misja wspierana jest przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju - 24% udziałowca AxFina. Działamy w obszarze serwisowania i zarządzania wierzytelnościami, wdrażania cyfrowej platformy windykacyjnej oraz outsourcingu procesów biznesowych. Wspieramy partnerów zgodnie z najwyższymi standardami, w pełni jawny i przejrzysty sposób, zawsze kierując się tym, aby osiągnąć porozumienie oparte na obopólnych korzyściach oraz zaufaniu. Obsługujemy klientów w Austrii, Chorwacji, Luksemburgu, Rumunii, Słowenii, na Węgrzech.
www.axfina.com |www.finastic.io

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.