„Najlepszy prezent dla dziecka?” - nowa kampania IKEA
5 maja br. IKEA wystartowała z nową kampanią „Najlepszy prezent dla dziecka? Wspieraj zrównoważone życie w domu, wybierając produkty dobre dla planety”. Zwraca ona uwagę, że najlepszym prezentem, jaki możemy dać naszym dzieciom, jest troska o środowisko poprzez świadome wybory zakupowe.
Mniej zużytej energii i wody oraz łatwiejsza segregacja odpadów, czyli żarówka LED, kran i kosz do segregowania śmieci – te niepozorne produkty pełnią ważną rolę nie tylko w najnowszym spocie IKEA, ale również w tworzeniu bardziej zrównoważonego domu. Najnowsza reklama szwedzkiej marki to historia przyjęcia urodzinowego najmłodszego członka rodziny, który z tej okazji dostaje niecodzienne prezenty. Tym przekazem IKEA podkreśla, jak ważna jest troska o zasoby naturalne. Pokazuje, że nawet drobne zmiany mogą mieć duże znaczenie i najlepszym podarunkiem dla dzieci jest dbanie o miejsce, w którym będą mogły bezpiecznie oraz zdrowo dorastać – planetę. Możemy to zrobić m.in. poprzez wybór przyjaznych dla środowiska produktów.
Żarówka LED od IKEA pozwala zaoszczędzić energię i tym samym zadbać również o nasze finanse. Zużywa ona 85%[1] mniej energii i jest 10[2] razy bardziej żywotna w porównaniu do innych żarówek. Wymieniając zużyte i nieszczelne baterie kuchenne oraz łazienkowe na te z perlatorem, który napowietrza wodę, możemy zmniejszyć jej zużycie nawet o 30%[3], nie tracąc przy tym na komforcie użytkowania. Ważnym krokiem w trosce o środowisko jest także segregacja. Jedna osoba wytwarza w ciągu roku około 300 kg śmieci[4]. Rocznie daje to nawet 12 mln ton odpadów, z których aż 98%[5] można byłoby wykorzystać właśnie poprzez sortowanie. Kosz HALLBAR ułatwi to zadanie, a dzięki kolorowym naklejkom dzieci łatwo nauczą się do czego służy każdy z pojemników.
IKEA od lat chce inspirować i umożliwiać jak największej liczbie ludzi życie w bardziej zrównoważony sposób oraz sprawiać by było to łatwe i niedrogie. Oferując swoim klientom sprytne rozwiązania do domu, wspiera ich w podejmowaniu działań dla dobra planety, co podkreśla hasłem „Ty + IKEA”.
Najnowsza kampania wpisuje się w strategię People & Planet Positive, którą szwedzka marka kieruje się w swoich działaniach. Do 2030r. IKEA planuje stać się biznesem w pełni cyrkularnym i wykorzystującym odnawialne lub odzyskane surowce. Czysta energia to dla firmy nie tylko coś, z czego korzysta, ale również sama ją wytwarza. Farmy wiatrowe IKEA w Polsce produkują więcej prądu, niż zużywają sklepy, biura i magazyny. Dodatkowo
w asortymencie marki możemy znaleźć ponad 4000 różnych produktów, które pozwalają prowadzić bardziej zrównoważone życie.
Link do spotu: https://www.youtube.com/watch?v=xF7zRUbs78s
O kampanii
Kampania ruszyła 5 maja br. i obejmuje 30-sekundowy spot w telewizji, który będzie emitowany do końca czerwca 2021 r. Akcja wspierana jest także w internecie poprzez bannery, display, videoposty, bumpery i komunikację w mediach społecznościowych. Reżyserką wideo, powstałego w Rosji, jest Anna Melikyan. Polskiej adaptacji podjęła się agencja VMLY&R. Za zakup mediów odpowiedzialna była agencja Wavemaker, a komunikację PR – agencja Garden of Words.
Reżyser: Anna Melikyan
Adaptacja w Polsce: VMLY&R
Zakup mediów: Wavemaker
Komunikacja PR: Garden of Words
[1] IKEA.com/PL „TY + IKEA”, dostęp online 13.05.2021
[2] j.w
[3] IKEA.COM/PL, „Cała bateria sposobów na oszczędzanie wody”, dostęp online 13.05.2021
[4] IKEA.com/PL „TY + IKEA”, dostęp online 13.05.2021
[5] IKEA.com/PL „TY + IKEA”, dostęp online 13.05.2021

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.