Komunikaty PR

NBS Communications, pierwsza polska agencja PR, świętuje 30 lat

2020-12-17  |  13:30

Od 1990 roku NBS pracował dla prawie 400 klientów z 30 krajów. W tym czasie agencja przeprowadziła ponad 130 kampanii wspierających oferty publiczne i debiuty na GPW, w tym dla 20 spółek obecnie wchodzących w skład indeksu WIG30. 

Choć historia agencji jest ściśle związana z rynkiem kapitałowym, jej działalność nie ogranicza się tylko do PR-u finansowego i relacji inwestorskich. NBS wspiera klientów także w zarządzaniu reputacją, komunikacją kryzysową, w skutecznym komunikowaniu się z pracownikami, w kontaktach z mediami, słowem: uczestniczy w tworzeniu całościowej opowieści o firmach, ich misji i zaangażowaniu.

 

Pół roku przed pierwszą sesją na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, w warunkach raczkującej transformacji gospodarczej powstała pierwsza w Polsce agencja PR, NBS Communications. Kampania informacyjna przygotowana przez agencję wspierała jedną z pierwszych ofert publicznych akcji – Krośnieńskich Hut Szkła, które zadebiutowały na GPW podczas pierwszej sesji giełdowej 16 kwietnia 1991 r. 

30 lat później, w 2020 roku NBS zrealizował pierwszy w pełni zdalny debiut na warszawskiej giełdzie (dla spółki Games Operators), a także wspierał największe IPO w historii GPW – ofertę publiczną Allegro.eu. 

 Po wyborach w czerwcu 1989 roku Polska otworzyła się na świat. Do naszego kraju zaczęli przyjeżdżać zachodni inwestorzy, którzy potrzebowali wsparcia w poruszaniu się w nowej dla nich rzeczywistości. Wtedy właśnie postanowiliśmy założyć firmę konsultingową. Przez prawie rok działaliśmy nieoficjalnie badając rynek i potrzeby zagranicznych inwestorów, by w roku 1990 założyć w Warszawie NBS. Dzięki pomocy przyjaciół z Wielkiej Brytanii poznaliśmy najlepsze praktyki public relations i postanowiliśmy je wdrożyć w Polsce. Mogę śmiało powiedzieć, że wyznaczaliśmy pierwsze na polskim rynku standardy w komunikowaniu się na rynku kapitałowym - wspomina Anna Krajewska, założycielka NBS Communications.

W ciągu 30 lat istnienia NBS przeprowadził ponad 130 kampanii wspierających oferty publiczne i debiuty na GPW, w tym dla 20 spółek obecnie wchodzących w skład indeksu WIG30. Agencja obsługiwała największe prywatyzacje i debiuty na warszawskiej giełdzie w tym BRE Bank, WBK, PBK, Pekao SA, Telekomunikacji Polskiej, PKN Orlen, PGE, GPW, Tauron, PZU, a także oferty publiczne firm prywatnych jak AmRest, Cinema City, Barlinek, Eurocash, Alior Bank czy Allegro.eu. 

Kampanie informacyjne NBS towarzyszyły również największym transakcjom typu M&A, takim jak m.in. przejęcie Telewizji Polsat przez Cyfrowy Polsat, Tradis przez Grupę Eurocash, połączenie Banku BGŻ i BNP Paribas Bank Polska, kupno a później sprzedaż Emitela czy publiczne wezwania na akcje takich firm jak Robyg, Orbis i Play Communications. 

Za osiągnięcia w dziedzinie komunikacji na rynku kapitałowym NBS, jako jedyna agencja PR w Polsce, otrzymał w roku 2008 nagrodę specjalną Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

Nie tylko rynek kapitałowy

Obok projektów ściśle związanych z rynkiem kapitałowym NBS wspiera swych klientów także w skutecznym komunikowaniu się z otoczeniem, w zarzadzaniu reputacją, komunikacją kryzysową, w tworzeniu całościowej opowieści o firmie zarówno za pośrednictwem narzędzi tradycyjnych, takich jak kontakty z mediami, jak i poprzez social media czy influencerów.

W sumie od 1990 roku NBS obsłużył prawie 400 firm z 30 krajów z wielu różnych branż – od banków przez energetykę i telekomunikację, branżę spożywczą i nieruchomości po spółki gamingowe, e-commerce czy nadawców kanałów telewizyjnych. 

– Jesteśmy liderem w PR finansowym i relacjach inwestorskich. Jednocześnie od lat coraz bardziej angażujemy się w doradztwo strategiczne, w komunikowanie się firm nie tylko z  inwestorami, lecz także z ich zewnętrznym i wewnętrznym środowiskiem. Być może niewielu wie, że wypromowaliśmy ponad 180 premier filmowych i serialowych, otwieraliśmy centra handlowe, magazyny i osiedla mieszkaniowe, organizowaliśmy konkursy dla młodych artystów, uczestniczyliśmy w testach samochodów i nagłaśnialiśmy tak ważne kwestie, jak fala plastikowych odpadów zalewająca świat czy zbyt mała rola kobiet w zarządach polskich firm – mówi Piotr Wojtaszek, prezes NBS Communications.

 

Wyjątkowy rok jubileuszu

W roku swojego 30-lecia – podobnie jak nasi klienci i prawie cały świat – NBS stanął przed zupełnie nowymi wyzwaniami. 

– Większość 2020 roku nasz zespół spędził w domach. Ze względu na sytuację epidemiczną musieliśmy zapomnieć o hucznej imprezie i wielkim świętowaniu. Ale nie popsuło nam to humorów. Ten rok jak żaden inny udowodnił nam, że NBS idzie z duchem czasu. Przejście na pracę zdalną przebiegło w naszej firmie sprawnie. Zespół szybko dostosował się do takiego sposobu działania, a zaległości towarzyskie nadrabiamy na cotygodniowych spotkaniach na Zoomie. Klientom doradzamy, jak w tych nowych warunkach prowadzić efektywny dialog z pracownikami, klientami czy inwestorami – mówi Piotr Wojtaszek

W 2020 roku nie zabrakło innych przełomowych wydarzeń w historii NBS. W kwietniu dla spółki Games Operators agencja zorganizowała pierwszy w historii warszawskiego parkietu zdalny debiut giełdowy, transmitowany na żywo. Przeprowadziła również kampanię wspierającą w Polsce ofertę publiczną akcji Allegro.eu, czyli największe dotychczas IPO na polskiej giełdzie o wartości 10,6 mld zł, a także jedną z największych transakcji M&A na naszym rynku – wezwanie Grupy Iliad na Play Communications o łącznej wartości 9,6 mld zł.

– Ten jubileuszowy rok, mimo że trudny, obfitował w fascynujące doświadczenia i wspaniałe projekty. Paradoksalnie okazał się dobrym rokiem. Był bowiem także rokiem refleksji – nad sobą, nad naszym modelem pracy, nad światem, w którym przyszło nam żyć. W tym pełnym pośpiechu i gonitwy za kolejnymi sukcesami życiu, nagła zmiana, niepewność, okazały się pouczające i inspirujące. Mieliśmy czas, by przemyśleć zmiany, jakie dokonały się w nas w ciągu ostatnich 30 lat. Jedno jest pewne, musimy zawsze zachować czujność – nic nie jest nam dane na zawsze. Trzeba być pilnym obserwatorem zmieniającego się świata, nieustannie szukać nowych rozwiązań. Patrząc wstecz na 30 lat NBS-u widzę, że udało nam się póki co – odpukać w niemalowane – taką czujność zachować – dodaje Anna Krajewska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.