Nestlé i European Clean Trucking Alliance wzywają do zrównoważonego transportu
Nestlé dołączyło do grona partnerów tworzących European Clean Trucking Alliance. Ten wyjątkowy sojusz skupia organizacje pozarządowe, spedytorów, logistyków i firmy zajmujące się towarami konsumpcyjnymi. Ich wspólnym celem jest przyspieszenie dekarbonizacji transportu drogowego w Unii Europejskiej.
Podczas gdy kraje europejskie starają się wyjść z kryzysu spowodowanego COVID-19, Nestlé i pozostali członkowie tego sojuszu wzywają rządy do inwestowania i przyspieszenia przejścia na bardziej ekologiczny transport. Dalsze ograniczanie emisji CO2 i zanieczyszczenia powietrza spowodowanych transportem drogowym pomoże zrealizować cele Europejskiego Zielonego Ładu (ang. European Green Deal) i sprawi, że Europa będzie pierwszym kontynentem, który osiągnął neutralność emisyjną.
Paul Lammers, Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw w Nestlé na Region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, powiedział: „Cieszymy się, że jesteśmy jednym z członków-założycieli European Clean Trucking Alliance. Poprawa wydajności naszego transportu i dystrybucji ma kluczowe znaczenie, jeśli chcemy osiągnąć zerową emisję netto dwutlenku węgla do 2050 roku. Od 2014 roku zmniejszyliśmy emisję CO2 w logistyce w Europie o ponad 10%. Posiadanie większej liczby pojazdów bezemisyjnych i wymaganej infrastruktury pomoże przyspieszyć ten postęp”.
Adam Jarubas, polski poseł Parlamentu Europejskiego, mówi: „Z zadowoleniem przyjmuję fakt, że europejskie przedsiębiorstwa popierają redukcję emisji w transporcie. Trzeba włożyć wiele pracy, aby przezwyciężyć ograniczenia techniczne. Z powodzeniem działaliśmy na rzecz ekologicznego miejskiego transportu autobusowego, co jest pierwszym ważnym krokiem. Było to jednak możliwe na krótkich, przewidywalnych trasach pojazdów, o czym nie ma mowy w przypadku ciężkiego transportu drogowego na dalekie odległości. Aby osiągnąć nasz cel, potrzebujemy ścisłej współpracy wszystkich podmiotów: przedsiębiorstw, przemysłu wytwórczego i organów regulacyjnych”.
Nestlé już wkroczyło na ścieżkę ku bezemisyjnej przyszłości. We wrześniu 2019 roku firma ogłosiła, że będzie dążyć do osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych do 2050 roku. Nestlé wkrótce opublikuje plan spójny z tym celem, w tym cele pośrednie.
Oto niektóre działania usprawniające operacje transportowe i dystrybucyjne Nestlé:
◾ Niedawno otwarto Europejskie Centrum Planowania Transportu (ang. European Transportation Planning Hub), które pomaga efektywniej zarządzać całym transgranicznym transportem Nestlé w Europie. Pomaga firmie w lepszej optymalizacji cennych zasobów transportowych, lepszym napełnianiu ciężarówek i łączeniu tras w celu ograniczenia liczby przejechanych pustych kilometrów.
◾ Nestlé w Polsce zastępuje wszystkie swoje auta służbowe samochodami hybrydowymi. Pierwsze z nich wyjechały na ulice już rok temu. Do końca 2020 roku firma wymieni ponad 380 z 700 aut. W ciągu kolejnych 2 lat 100% samochodów we flocie Nestlé będzie miało napęd hybrydowy. W ten sposób firma ograniczy emisję dwutlenku węgla aż o 30%.
◾ Działania w celu minimalizowania wpływu transportu na środowisko prowadzi także Nestlé Waters z zakładem rozlewniczym w Nałęczowie. Firma m.in. eliminuje załadunek samochodów z klasą emisji spalin Euro 3 i Euro 4 na rzecz samochodów z bardziej przyjaznymi środowisku klasami Euro 5 i Euro 6. Nestlé Waters korzysta także z lekkich naczep, którymi można przewozić więcej ton towaru bez zwiększonego zużycia paliwa. Natomiast dzięki współpracy z innymi firmami i klientami w ramach backhaulingu, tworzone są optymalne trasy i domknięte kółka transportowe, pozwalające redukować ilość przejechanych przez samochody „pustych kilometrów” (bez ładunku). Te same korzyści środowiskowe przynosi także projekt Drop Trailer, maksymalnie optymalizujący proces załadunkowy w magazynie. Puste naczepy ładowane są w nocy, a następnie odbierane przez kierowców w dzień, gdzie cała operacja nie trwa dłużej niż pół godziny.
◾ Tam, gdzie to możliwe, Nestlé rezygnuje z transportu drogowego i korzysta z alternatywnych środków transportu. Na przykład we Francji firma zmniejszyła równowartość 27 000 przejazdów ciężarówek rocznie, zmieniając transport drogowy swoich marek wodowych Perrier na pociąg elektryczny.
◾Firma przechodzi na już dostępne rozwiązania, takie jak paliwa alternatywne
i elektryczne ciężarówki. We Włoszech Nestlé współpracuje ze swoimi partnerami transportowymi, aby korzystać z ciężarówek napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Firma nadal ściśle współpracuje z branżą w zakresie wdrażania technologii elektrycznych ciężarówek, szczególnie przeznaczonych na krótkie trasy. Wkrótce stanie się to rzeczywistością dla niektórych części operacji transportowych w Europie.
Tutaj można dowiedzieć się więcej o European Clean Trucking Alliance.
Dodatkowe informacje:
◾ Działania w sprawie zmian klimatu: zmniejszanie naszego wpływu.
◾ Nestlé dołącza do „Race to Zero”, wspierając dążenia do zdrowej i bezemisyjnej gospodarki.
Kontakt: |
|
|
| ||
Edyta Iroko | Tel.: +48 600 204 870 | edyta.iroko@pl.nestle.com | |||
Joanna Szpatowicz | Tel.: +48 600 204 159 | joanna.szpatowicz@pl.nestle.com |

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.