Komunikaty PR

Nestlé wspiera wznowiony „Europejski sojusz na rzecz przygotowania zawodowego”

2020-07-29  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.06 MB )

Nestlé potwierdziło swoje zaangażowanie w zatrudnianie młodych w Europie, wspierając „Europejski sojusz na rzecz przygotowania zawodowego”.

 

W trakcie przemówienia podczas uroczystości wznowienia działalności „Europejskiego sojuszu na rzecz przygotowania zawodowego” Marco Settembri – Prezes Nestlé na Region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej – powiedział: „Bardziej niż kiedykolwiek musimy dziś inwestować w młodych. Jesteśmy głęboko przekonani o znaczeniu praktyk zawodowych. Pomagają one młodzieży w przejściu z etapu edukacji do etapu pracy zawodowej, a także zdobyciu odpowiednich umiejętności by kształtować przyszłość świata, zwłaszcza w obszarach ekologii i cyfryzacji. Od 2014 roku wraz z partnerami zrzeszonymi w „Sojuszu dla Młodych” (ang. Alliance for YOUth) stworzyliśmy ponad 1 100 nowych programów praktyk – i będziemy rozwijać tę inicjatywę”.

 

„Sojusz dla Młodych” jest europejską inicjatywą, której pomysłodawcą była w 2014 roku firma Nestlé. Dziś w programie uczestniczy ponad 300 firm w Europie, które utworzyły przeszło 300 000 szans zatrudnienia, praktyk i staży. Inicjatywa ta nabiera szczególnego znaczenia w czasie pandemii, wywierającej ogromny wpływ na społeczeństwa, w tym spowolnienie ekonomiczne uderzające szczególnie w młodych. Wiele szkół i uniwersytetów zamknęło placówki w tym czasie. Coraz rzadziej oferowane są praktyki zawodowe i staże, a bezrobocie wśród młodych rośnie. W tym trudnym okresie Nestlé wspierało zatrudnienie młodych w Europie poprzez Inicjatywę na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth (https://www.nestle.pl/csv/globalne_inicjatywy/nestle-needs-youth0918-6289). Praktykanci i stażyści kontynuowali pracę tam, gdzie było to możliwe lub pracowali zdalnie. Firma organizowała też cyfrowe szkolenia dla praktykantów, by umożliwić im zrealizowanie wymaganego programu praktyk.

 

W Polsce, w ramach „Sojuszu dla Młodych” firma realizuje Program Praktyk Letnich. Do tej pory stworzyła 3300 szans zatrudnienia dla osób poniżej 30. roku życia. W tym roku przyjęto blisko 40 osób – zarówno w warszawskiej centrali jak i w 5 fabrykach. Od 1999 roku, gdy Nestlé uruchomiło Program Praktyk Letnich, uczestniczyły w nim dotychczas 1023 osoby. Praktyki trwają 3 miesiące, a ponad 43% ich uczestników związało się z firmą na dłużej.

 

Więcej informacji na stronie Europejskiego sojuszu na rzecz przygotowania zawodowego -https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1147

 

Dodatkowe informacje: Nestlé wraz z partnerami stworzyło 215 000 szans zatrudnienia - https://www.nestle.pl/media/pressreleases/allpressreleases/sojusz-dla-młodych-nestlé-wraz-z-partnerami-stworzyło-ponad-215-000-szans

 

O Nestlé

 

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 

 

  • Kontakt:
  • Edyta Iroko
  • Tel.: +48 600 204 870
  • edyta.iroko@pl.nestle.com
  • Joanna Szpatowicz
  • Tel.: +48 600 204 159
  • joanna.szpatowicz@pl.nestle.com

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności Biuro prasowe
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest
Praca Rynek pracy w Polsce 2025: gdzie szukać pracy i jak zwiększyć swoje szanse na sukces?
2025-03-24 | 09:00

Rynek pracy w Polsce 2025: gdzie szukać pracy i jak zwiększyć swoje szanse na sukces?

Rynek pracy w Polsce w 2025 roku nie jest już tym samym miejscem, co kilka lat temu. Pandemia, rozwój technologii i zmieniające się oczekiwania pracowników
Praca Michał Solecki: Pracownicy z Filipin to teraźniejszość rekrutacji pracowników zagranicznych
2025-02-28 | 11:40

Michał Solecki: Pracownicy z Filipin to teraźniejszość rekrutacji pracowników zagranicznych

Michał Solecki, założyciel i właściciel agencji Worksol Group, od lat specjalizuje się w międzynarodowej rekrutacji pracowników tymczasowych. Jego firma, założona

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna

Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.

Bankowość

Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

Media i PR

Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.