Komunikaty PR

NeuroSYS pozyskał 5 mln zł na rozwój sztucznej inteligencji

2020-11-18  |  11:00
Biuro prasowe

Software house z Wrocławia otrzymał ponad 5 milionów złotych na rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Kapitał pozyskany od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju zostanie przeznaczony na rozwój platformy e-learningowej, a dokładnie na wdrożenie modułu bazy wiedzy zasilanego algorytmami AI. 

Grant naukowo-badawczy pozwoli na rozbudowę platformy e-learningowej Samelane o elementy sztucznej inteligencji. System umożliwi zautomatyzowane wdrażanie i szkolenie pracowników, szczególnie w branży przemysłowej i usługowej. Dzięki inteligentnym okularom, które łączą treści generowane komputerowo z naturalnym polem widzenia człowieka, możliwe będą szkolenia pracowników produkcyjnych całkowicie bez udziału instruktora. Analiza treści przez algorytmy AI umożliwi także stworzenie zaawansowanej wyszukiwarki treści szkoleniowych i błyskawiczne odnalezienie potrzebnych informacji na platformie e-learningowej. 

Rozwiązanie sprawdza się w szczególnie w przypadku osób, które dopiero się uczą np. z działów obsługi klienta czy też potrzebujących odświeżyć wiedzę szkoleniową w konkretnym zakresie. – Zwłaszcza obecnie, gdy większość szkoleń została przeniesiona online, problemem staje się odnalezienie się w gąszczu plików i różnych formatów. Wyłowienie odpowiednich treści staje się praktycznie niemożliwe tradycyjnymi metodami. Dzięki sztucznej inteligencji, która analizuje wszystkie materiały szkoleniowe bez względu na ich format, odszukanie potrzebnych w codziennej pracy, wysoce dopasowanych informacji zajmuje sekundy. W oczywisty sposób przekłada się to na wzrost wiedzy w organizacji i zysk przedsiębiorstwa – wyjaśnia Tomasz Kowalczyk, prezes NeuroSYS. 

Już teraz platforma Samelane z powodzeniem funkcjonuje w firmach w Polsce i za granicą. Jedną z nich jest Comcast – największa na świecie korporacja mediowa i najpopularniejszy dostawca usług internetowych w Stanach Zjednoczonych. Z platformy stworzonej przez wrocławską firmę korzysta obecnie ponad 40.000 pracowników firmy Comcast w jej oddziałach zlokalizowanych w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Meksyku, Indiach, Filipinach, Rumunii czy Kolumbii.

Natomiast na rodzimym rynku platforma Samelane została wdrożona w Grupie Azoty – największej w Polsce spółce z branży chemicznej. Dzięki systemowi do e-nauki wiedza doświadczonych pracowników może pozostać w firmie, a koszty szkolenia nowej kadry zostały znacząco ograniczone. Produkt firmy NeuroSYS nie tylko wprowadził do Grupy Azoty kursy cyfrowe i oparte o rozszerzoną rzeczywistość, ale przede wszystkim ustrukturyzował proces transferu wiedzy w organizacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.