MLP Group wypracowało w 3 kwartale br. 28,2 mln zł zysku netto wobec 40,6 mln zł
MLP Group opublikowało skonsolidowane wyniki finansowe za pierwsze trzy kwartały br. W tym okresie Grupa osiągnęła zysk netto w wysokości 149,3 mln zł (+53% r./r.). W samym trzecim kwartale br. wynik netto wyniósł 28,2 mln zł, względem 40,6 mln zł uzyskanych w analogicznym okresie rok wcześniej. Wartość kapitałów własnych (aktywów netto) wzrosła przez pierwszych dziewięć miesięcy br. o 15% do poziomu 1,08 mld zł, a wartość nieruchomości inwestycyjnych brutto zwiększyła się o ponad 23% do 2,23 mld zł.
MLP Group, pomimo rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa, konsekwentnie rozbudowuje portfel nieruchomości magazynowych. Strategicznym celem Grupy pozostaje ekspansja w Polsce oraz na rynku niemieckim, a także rozwój w Austrii oraz Rumunii.
- Osiągnięte w minionym okresie wyniki są bardzo dobre. Nie odnotowaliśmy dotychczas zauważalnego wpływu pandemii na naszą sytuację finansową oraz działalność operacyjną. Widzimy wciąż duże zainteresowanie najemców powierzchnią magazynową. Zgodnie z wcześniejszymi założeniami coraz większego znaczenia nabiera nasza działalność na rynku niemieckim. W raportowanym okresie zapewniła już jedną trzecią łącznego zysku netto. Ten udział będzie się zwiększał. Ostatnio rozpoczęliśmy m.in. budowę nowoczesnego parku biznesowego MLP Business Park Berlin” – powiedział Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.
W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku MLP Group osiągnęło 136,4 mln zł przychodów, czyli o 34% więcej niż rok wcześniej. W omawianym okresie zanotowało jednocześnie zysk netto na poziomie 149,3 mln zł (+53% r./r.). W samym trzecim kwartale Grupa wykazała 28,2 mln zł zysku netto, przy obrotach wynoszących 52,3 mln zł. Dla porównania w analogicznym okresie poprzedniego roku miała 40,6 mln zł zysku netto oraz 34,7 mln zł obrotów. MLP Group na koniec września 2020 r. posiadało kapitały własne (aktywa netto) o wartości 1,08 mld zł, czyli o 15% wyższe niż wartości wykazane na koniec 2019 roku. Z kolei wartość nieruchomości inwestycyjnych wzrosła o 23% do 2,23 mld zł.
Przez pierwszych dziewięć miesięcy br. Grupa zawarła nowe umowy najmu łącznie na ponad 93 tys. m2 powierzchni. W efekcie na koniec września br. powierzchnia wynajęta (uwzględniająca także projekty w trakcie budowy i w planach) wzrosła do około 800 tys. m2. Na koniec trzeciego kwartału w budowie i przygotowaniu pozostawało blisko 90 tys. m2. Łączny potencjał zabudowy na posiadanych gruntach wynosi obecnie blisko 1,3 mln m2. MLP Group posiada działki i szereg umów rezerwacyjnych na zakup nowych gruntów pod planowane parki logistyczne w Polsce, Niemczech i Austrii.
Polski rynek magazynowy potwierdza swoją dużą odporność na wpływ pandemii COVID-19. Według danych rynkowych w trzecim kwartale br. całkowita podaż nowoczesnych powierzchni magazynowych w Polsce przekroczyła poziom 20 mln m2. W tym czasie na rynek dostarczone zostało łącznie blisko 700 tys. m2 powierzchni. Na koniec tego okresu w trakcie budowy było ponad 1,5 mln m2, czyli nieznacznie mniej niż rok wcześniej. – Perspektywy rozwoju branży są dobre. W skali całego rynku osiągamy jedynie tylko trochę niższe dynamiki niż w minionym roku, kiedy jeszcze nie mieliśmy do czynienia z pandemią koronawirusa. Dalszy rozwój branży będzie skorelowany z sytuacją gospodarczą w Europie i na świecie, dynamiką rozwoju handlu internetowego i przede wszystkim apetytem inwestycyjnym firm. Cały czas priorytetowo traktujemy rozwój w kraju oraz na rynku niemieckim – dodał Radosław T. Krochta.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.