Nowy City Logistics Park w Poznaniu i pierwszy najemca - OneDayMore
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, wybuduje centrum magazynowo-produkcyjne dla firmy OneDayMore w Poznaniu. Producent artykułów żywnościowych typu musli, owsianki i granole oraz przekąski zajmie ponad 8 600 m kw. w ramach nowego parku miejskiego w Poznaniu. Tu rozpocznie produkcję nowej linii asortymentowej – roślinnych zamienników mięsa. Obiekt zostanie oddany w trzecim kwartale 2021 r., a docelowo City Logistics Poznań I będzie się składać z dwóch hal o łącznej powierzchni 32 200 m kw.
Pora na Poznań. City Logistics Poznań I to pierwszy park miejski budowany przez Panattoni w stolicy Wielkopolski. Powstaje w północno-wschodniej części Poznania tuż przy trasie 92 (Warszawa-Świecko). Do centrum miasta jest stąd zaledwie 8 km. To położenie docenił już pierwszy najemca, OneDayMore – producent zdrowej żywności typu płatki śniadaniowe oraz przekąski. Firma wynajęła 8600 m kw. w ramach pierwszego z budynków. Znajdzie się tu zarówno strefa magazynowa (4300 m kw.), produkcyjna (3400 m kw.) oraz biurowa (875 m kw.). Obiekt zostanie przystosowany do produkcji żywności i jej przechowywania. Powstaną m.in. powierzchnie z kontrolowaną temperaturą, a zastosowane rozwiązania będą spełniały wysokie wymogi HACCP.
- „Po Warszawie, Łodzi, Wrocławiu i Krakowie przyszła pora na Poznań. To nasz pierwszy park miejski w stolicy Wielkopolski. Bogaty rynek zbytu oraz liczba mieszkańców przekraczająca 530 tys. musi budzić zainteresowanie firm, które w czasach szybkiego rozwoju e-commerce, chcą jak najbardziej skrócić dystans do końcowego odbiorcy towaru. Ale nie tylko. Poprzez swoją infrastrukturę drogową, Poznań zapewnia także dobre połączenie z resztą Polski i jest atrakcyjny dla firm handlujących z krajami zachodniej Europy, zwłaszcza Niemcami – mówi Katarzyna Kujawiak, Development Director, Panattoni.
Potwierdza to Dariusz Haraj, CEO OneDayMore: - „Nowy obiekt produkcyjno-magazynowy w Poznaniu doskonale wpisuje się w nasze potrzeby i strategię rozwoju. Ruszy tutaj produkcja roślinnych zamienników mięsa, które będą dystrybuowane nie tylko w kraju, ale i w Europie. Lokalizacja ta zdecydowanie to ułatwi i znacząco skróci czas realizacji zamówień”.
W ramach City Logistics Poznań I powstaną dwie hale o łącznej powierzchni 32 200 m kw. Pierwsza, budowana w formule BTS, będzie w całości zajęta przez firmę OneDayMore. Druga - o powierzchni 21 600 m kw. – będzie nowoczesnym budynkiem klasy A, umożliwiającym elastyczne kształtowanie powierzchni magazynowych. Najmniejszy z modułów będzie miał 1100 m kw., co zaspokoi wymagania klientów z różnych branż. Dzięki strategicznej lokalizacji nadaje się zarówno dla firm z sektora e-commerce jak i tych, którym zależy na operacjach prowadzonych w zasięgu strefy miejskiej, ale także - ze względu na pobliską sieć dróg – na terenie całego kraju i za granicą, zwłaszcza w Niemczech. Obie hale będą certyfikowane w systemie BREAAM na poziomie „Very Good”.
City Logistics Poznań I powstanie w północno-wschodniej części stolicy Wielkopolski przy ul. Janikowskiej, w bezpośrednim sąsiedztwie drogi krajowej nr 92 łączącej Warszawę ze Świeckiem. Do stolicy kraju jest stąd 307 km, a granicy niemieckiej – 190 km. Od węzła „Krzesiny” autostrady A2 dzieli park zaledwie 15 km. Niedaleko znajduje się też droga ekspresowa S11, która z kolei pozwala na sprawny transport między Poznaniem a Bydgoszczą na północy oraz Katowicami na południu. W odległości 15 km znajduje się także Lotnisko Ławica, a centrum Poznania oddalone jest o 8 km. Położenie parku ułatwi też dojazd pracownikom. W odległości zaledwie 4-minutowego spaceru znajduje się przystanek autobusowy „Prząśniczki” i linie autobusowe w kierunku centrum (pętla „Śródka”).
Czy to już koniec spadków cen materiałów budowlanych?
OKAM zakończył dialog o etapie I planowanej inwestycji F.S.O. PARK
Siedziba główna AXI IMMO pozostaje w Spektrum Tower
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.