Olivia Prize 2022. Ruszył nabór zgłoszeń

Krzysztof Król
Ultra Relations
Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com
Olivia Centre po raz trzeci wybiera najważniejsze projekty biznesowe, społeczne i ekologiczne
Zdjęcia:
Olivia wyróżnia, nagradza i promuje projekty prowadzone przez firmy bądź pracowników przedsiębiorstw działających na terenie tego największego polskiego centrum mix use.
Olivia Prize to konkurs, w którym doświadczeni menedżerowie firm z Olivii tworzący kapitułę nagrody wybierają najciekawsze i najważniejsze projekty zgłaszane przez firmy i ich pracowników. W każdej z dotychczasowych edycji jury wybierało spośród kilkudziesięciu projektów, jakie napływały do organizatorów.
Konkurs swoją pierwszą odsłonę miał w 2021 roku i podsumowywał projekty wdrożone w 2020 roku. W pierwszej edycji wygrały firmy VTS, p-Beep oraz EPAM. Nagrodzonymi projektami było wprowadzenie przez VTS central wentylacyjno-klimatyzacyjnych Ventus VVS na globalne rynki. Co więcej, 414 central klimakonwektorów i kurtyn powietrznych firmy VTS zostało wykorzystanych w czasie wystawy światowej EXPO w Dubaju w pawilonach wystawienniczych aż 18 państw. Firma p-beep zdobyła wyróżnienie za stworzenie nowoczesnego systemu przywoławczego, który doskonale sprawdził się, gdy była niezbędna pomoc w utrzymaniu sprawnej komunikacji pomiędzy osobami zaangażowanymi w walkę z pandemią Covid-19 oraz w miejscach, w których klasyczna komunikacja na co dzień jest utrudniona poprzez czynniki zewnętrzne tj. hałas, duże odległości czy potrzebę dyskrecji. System służył m.in. służbom medycznym w szpitalach tymczasowych w całej Polsce, także w szpitalu tymczasowym, zorganizowanym na Stadionie Narodowym w Warszawie. Olivia Prize w kategorii Pro Bono w 2021 roku trafiła w ręce pracowników firmy EPAM Systems (Poland), którzy tuż po wybuchu pandemii COVID-19 zdecydowali się wesprzeć lokalne szpitale, produkując osłony twarzy drukowane w technologii 3D w oparciu o projekt open source. Łącznie w projekcie wzięło udział ponad 150 osób, które w swoich domach osiągnęły poziom produkcji aż 200 przyłbic i adapterów do filtrów dziennie.
Rok później nagrodzone zostały projekty firm Omida (za wdrożenie projektu transportu intermodalnego na nowych rynkach), pracowników Energi z grupy Orlen (za projekt o nazwie „Pier(w)si wygrywają” wspierający osoby zmagające się z nowotworami piersi oraz promocji badań profilaktycznych), a także firma ZR Trade (za projekt #ZeroWasteWorking - grywalizacja w obszarze recyklingu, przetwarzania odpadów, jak również współpracy pracowników przy drobnych naprawach, które wydłużały cykl życia produktów i sprzętów biurowych).
Olivia Prize to konkurs, poprzez który chcemy docenić i pokazać projekty firm działających w Olivii – mówi Bogusław Wieczorek, pełnomocnik zarządu Olivii Centre. Wydarzenie rozwija się z roku na rok i staje się unikalną formą docenienia sukcesów biznesowych oraz promowania ważnych inicjatyw społecznych i ekologicznych z korzyścią dla pomorskiego i polskiego biznesu. Jego pierwsza edycja miała skromną oprawę z uwagi na trwającą wówczas pandemię, ale już w ubiegłym roku zgromadziła liczne grono przedsiębiorców i spotkała się z dużym zainteresowaniem nie tylko społeczności Olivii, ale również pomorskiego środowiska biznesowego. W tym roku chcemy nadać wydarzeniu jeszcze wyższą rangę dosłownie i w przenośni. Gali rozdania nagród towarzyszyć będzie spotkanie z gościem specjalnym, o którym wkrótce oficjalnie będziemy mogli powiedzieć, a samo wydarzenie odbędzie się na najwyższym piętrze Olivii Star – 150 metrów nad ziemią.
Za 2022 rok nagrody zostaną przyznane w kategoriach:
Olivia Business - dla projektu biznesowego realizowanego przez Rezydentów Olivii Centre,
Olivia Pro Bono – dla projektu o charakterze społecznym,
Olivia Eco – dla projektu o charakterze ekologicznym,
Nagrodą specjalną Olivia Impact jury nagrodzi ten z projektów, który w roku 2022 miał największy pozytywny wpływ na otoczenie w obszarze biznesowym, społecznym lub ekologicznym.
Wszystkie projekty mogą być realizowane bądź z inicjatywy firm, bądź samych pracowników. Nabór wniosków trwa do końca lutego br., a ogłoszenie zwycięzców odbędzie 22 marca w trakcie uroczystej gali, która odbędzie się na 34 piętrze Olivii Star.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.