Komunikaty PR

Sufit który faluje

2021-06-29  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Po latach dominacji ścian i podłóg we wnętrzach budynków użyteczności publicznej projektanci wnętrz spojrzeli w końcu w górę, by zaskakiwać użytkowników niesamowitymi sufitami. A te mogą być nie tylko kolorowe, z metalowej siatki, z ozdobnymi dziurami. Dziś sufity mogą nawet falować. 

Szeroki wybór jaki na rynku oferują dziś producenci akustycznych sufitów podwieszanych daje absolutnie nieograniczone możliwości architektom. Sufity nie muszą być już więc nudne i gładkie. Dzięki nowoczesnym panelom powierzchnia nad głowami użytkowników wnętrz może płynąć niczym fala.

W zależności od potrzeb wnętrza wypukłe formy mogą tworzyć zarówno sufity mineralne, jak
i metalowe. W jednym z warszawskich biurowców gładkie ascetyczne wnętrze ma tylko dwa elementy charakterystyczne: zieloną żywą ścianę czyli taki pionowy mini ogród oraz falujący sufit. Ten ostatni choć ma białą kolorystykę jego płynąca powierzchnia sprawia, że wcale nie wydaje się banalny. Przestrzenne płyty sufitowe Knauf Ceiling Solutions mają za zadanie jednak nie tylko przyciągać wzrok, ale dzięki właściwościom akustycznym również obniżać pogłos w lobby biurowca.

Podobne rozwiązane zastosowano w jednej z sal konferencyjnych. To wnętrza z reguły stonowane. Nie mogą zbyt wzorzystymi ścianami rozpraszać uwagi i skupienia użytkowników. Dlatego projektanci postawili na „płynący” metalowy sufit akustyczny i ozdobne, ażurowe krzesła.

Czasem sufit wyglądać może niemal jak cienka, falująca wstążka. Taka realizacja pojawiła się jednym z serbskich marketów. Architekci z pracowni DBA Djordje Bajilo Architects zastosowali pod stropem ażurową konstrukcję wąskich paneli metalowych. Przeplatające się z punktami oświetleniowymi panele są elementem ozdobnym, ale też mają też masować techniczne instalacje biegnące tuż pod stropem.

W innej części sklepu ci sami architekci sięgnęli po pionowe płyty akustyczne tzw. Baffle. Panele w kolorze miodu nadają dynamiki nie tylko poprzez swój kształt, ale też grę światła i cienia – niektóre zostały mocno oświetlone, co wydobywa ich złotą barwę. Inne pozostają w cieniu.

Formą potrafi też zaskoczyć sufit gładki. W największym centrum handlowym w Holandii, zarządzanym przez Unibail-Rodamco-Westfield, pod stropem zastosowano podwieszaną konstrukcję, a na niej gładki akustyczny sufit Elegenaza. W części galerii sufit schodzi w dół łagodną falą, w innej wrażenie falowania nadają mu linie i wcięcia z punktami oświetlenia.

Architekci by nadać przestrzeni dynamiki sięgają także po sufity wyspowe. Elementy te mogą same w sobie mieć wygięty kształt jak we wnętrzach hotelu Willa Port w Ostródzie. Na Sali konferencyjnej grzecznie w szeregu stoją to krzesła, ale kiedy spojrzymy w górę to widzimy, że płaszczyzna sufitu już tak grzeczna „pod linijkę” nie jest. Zamontowane, swobodnie wiszące akustyczne panele wyspowe z linii AMF THERMATEX Sonic Arc dzięki delikatnym wygięciom pozwalają sufitowi lekko wymknąć się harmonii.

We wnętrzach sal teatralnych i koncertowych akustyka musi być bez zarzutu. Odpowiednio zaplanowane elementy wyposażenia wnętrza mają sprawiać, by dźwięk nie był zniekształcany przez pogłos, ale nie może być też zbyt silnie pochłaniany. Dlatego projektanci w realizacji takich pomieszczeń chętnie sięgają po elementy akustyczne na sufity i ściany o-koncertowej faluje w całości: przez rząd krzeseł płynie fala morskich kolorów, ściany falują wystającymi, kolorowymi elementami okładziny, a nad głowami niczym płynące białe obłoki falują akustyczne sufity wyspowe Knauf Ceiling Solutions.

Metalowe panele na suficie mogą dać również wrażenie falowania poprzez odbicie. Gładka, połyskująca powierzchnia odbijają wszystko co dzieje się we wnętrzu. A lekkie ażurowe perforacje pomagają w osiągnieciu przyjaznej akustyki, są też designerskie, dzięki czemu nie sprawia wrażenia monotonnej, lustrzanej tafli.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.