Niewidoczne i samotne. Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce rusza z kampanią 1%
„Zobacz mnie”! To apel Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w imieniu wszystkich dzieci, które wciąż czekają na pomoc. To wołanie, o to by żadne dziecko nie musiało borykać się ze swoimi problemami w samotności. By zawsze miało przy sobie opiekuńczego dorosłego, któremu może zaufać. Celem kampanii, oprócz uwrażliwienia na potrzeby emocjonalne dzieci, jest zachęcenie Polaków do przekazania 1% podatku na rzecz podopiecznych Stowarzyszenia.
Eksperci SOS Wiosek Dziecięcych: rodzice SOS, psychologowie i pedagodzy, każdego dnia pracują, by zapewnić dzieciom wsparcie, odbudować ich poczucie bezpieczeństwa oraz pomóc uporać się z trudnymi przeżyciami. Obecnie, Stowarzyszenie ma pod swoją opieką ponad 1500 podopiecznych w Polsce. Wsparcie kierowane jest do dzieci opuszczonych i osieroconych, a także do tych z rodzin zagrożonych rozpadem. Jak wskazują dane, ponad 72 tys. dzieci w Polsce pozbawionych jest opieki rodzicielskiej.
- To jak miasto średniej wielkości. Miasto, w którym wiele dzieci jest niewidocznych dla otoczenia. Pozostawione bez wsparcia ze strony dorosłych, zmagają się ze swoimi problemami w poczuciu bezsilności, zagubienia i osamotnienia. Nie bądźmy obojętni na ich krzywdę. - mówi Aleksandra Granada, Dyrektorka Krajowa Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. - Każdy z nas może choć trochę zmienić tę sytuację. Aby pomóc nam chronić dzieci, wystarczy przekazać 1% podatku.
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce, oprócz pieczy zastępczej, od 13 lat tworzy profilaktyczny program „SOS Rodzinie”, kierowany do rodzin w trudnej sytuacji życiowej. Ważnym elementem wsparcia jest edukacja rodziców w zakresie wychowania, dostrzegania mocnych stron dzieci oraz uważności na ich problemy. Od początku istnienia programu, specjaliści SOS pomogli już ponad 2 tysiącom dzieciom z ponad 940 rodzin biologicznych.
- Dzieci, które czują się zauważone zaczynają lepiej i zdrowiej funkcjonować. Odnajdują w sobie siłę do spełniania marzeń, rozwijania pasji i zainteresowań. – mówi Michał Szwiec, Koordynator Programu "SOS Rodzinie" w Karlinie. - Pomoc dzieciom często zaczyna się w naszych świetlicach. Dzieci mogą tam nie tylko zjeść ciepły posiłek czy odrobić lekcje, ale przede wszystkim porozmawiać z osobami, którym ufają. – dodaje.
„Zobacz mnie” w całej Polsce
Ogólnopolska kampania 1% prowadzona będzie do 2 maja 2022 roku i będzie obejmować działania reklamowe online, emisje spotów telewizyjnych i radiowych, a także reklamy na nośnikach w komunikacji miejskiej. W ramach akcji promocyjnej uruchomiona została strona www.dziecisos.org, na której pobrać można bezpłatny program PIT 2021 lub wypełnić zeznanie podatkowe online.
Za przygotowanie koncepcji kreatywnej odpowiadała agencja VMLY&R Poland, a za planowanie mediów Wavemaker. Spot w reżyserii Antoniego Nykowskiego zrealizowała firma Papaya Films. Zdjęcia do kampanii wykonała Paula Patocka.
Aby przyłączyć się do wspólnej pomocy, wystarczy przekazać 1% podatku na rzecz podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych, wpisując nr KRS 0000 056 901 w odpowiednią rubrykę formularza PIT.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.