Komunikaty PR

Noctiluca pozyskała prawie 4 mln zł dofinansowania na rozwój technologii

2021-04-07  |  01:00
Biuro prasowe

Noctiluca, technologiczna spółka z branży wyświetlaczy, przygotowuje się do pierwszego komercyjnego wdrożenia autorskiego emitera OLED 3-ciej generacji (TADF) o zielonej barwie. Rozwój innowacyjnej technologii jest możliwy między innymi dzięki wsparciu ze środków publicznych – spółka pozyskała łącznie niemal 4 mln zł.

Noctiluca to jeden z trzech czołowych graczy na świecie rozwijających technologię emiterów OLED nowej generacji, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (lampy). Spółka pracuje nad emiterami trzeciej i czwartej generacji – ich powszechne wdrożenie w wyświetlaczach znacząco poprawi ich jakość i komfort użytkowania. Technologią Noctiluca są zainteresowane największe koncerny z branży, a także czołowi inwestorzy w Polsce i za granicą.

- Kapitał, który Noctiluca pozyskała w ramach grantów, to bardzo istotny element finansowania spółki - to szansa na szybszy rozwój biznesu i osiąganie kolejnych kroków milowych w dziedzinie rozwoju naszej technologii. Dzięki środkom w ramach projektu NCBiR BRIdge Alfa, spółka zdobyła zainteresowanie inwestorów finansowych, którzy zdecydowali się na wejście w proces komercjalizacji startupu w obszarze nowych materiałów. – komentuje Mariusz Bosiak, prezes Noctiluca. Dodaje również, że masowa komercjalizacja emiterów OLED nowej generacji, zwłaszcza w obszarze druku (ang. Inkjet) OLEDów doprowadzi do rewolucji technologicznej i rynkowej w dziedzinie wyświetlaczy.

Rozpoczęcie działalności spółki było możliwe dzięki środkom z programu BRIdge Alfa z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Noctiluca w grudniu 2020 otrzymała także dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Środki w kwocie 2,3 mln zł są przeznaczane na prowadzenie prac badawczo rozwojowych. Spółka zakwalifikowała się również do europejskiego programu ActPhast wspierającego komercjalizację nauki i otrzymała 0,1 mln euro na wspólne badania ze światową instytucją badawczą. Noctiluca dzięki sprzyjającym regulacjom prawnym docelowo może optymalizować obciążenia publiczno-prawne z racji wykorzystania np. ulgi na B+R, czy IP Box.

- Cieszymy się, że nie tylko inwestorzy indywidualni, ale również instytucje publiczne wierzą w rozwój naszej technologii, czego dowodem są przyznane granty. W planach mamy pozyskanie kolejnych dofinansowań – już teraz czekamy na rozstrzygnięcie wniosków dotacyjnych na kwotę 4 mln zł. Noctiluca to innowacyjna spółka z obszaru nowych materiałów wywodzących się z chemii organicznej, która zapewnia zatrudnienie wyjątkowo utalentowanej kadrze badawczo-rozwojowej, która w przeciwnym razie znalazłaby zatrudnienie zapewne u naszej konkurencji w Niemczech – dodaje Krzysztof Czaplicki, członek zarządu, inwestor i dyrektor operacyjny Noctiluca.

Według Absolute Reports oraz Display Supply Chain Consultants (DSCC) Noctiluca konkuruje z globalnymi graczami takimi jak: Idemitsu (kapitalizacja ponad 630 mln USD), CYNORA (wycena ponad 200 m USD), Kyulux (wycena ponad 200 m USD) i Universal Display Corporation (kapitalizacja ponad 11.2 miliarda na Nasdaq).  

-„Grantowalność spółki” była istotnym elementem mitygowania ryzyka inwestycyjnego w projekcie, który z racji swojego zaawansowania technologicznego przedstawiał kolosalne wyzwanie dla inwestora finansowego na etapie due diligence. To właśnie możliwość mobilizacji finansowania publicznego na etapie zakładania spółki, jak i w kolejnych jej etapach rozwoju, ułatwiła nam podjęcie decyzji związanej z wejściem kapitałowym do Noctiluca – Michał Chabowski, Partner w Rubicon Partners, pierwszego funduszu inwestycyjnego w akcjonariacie Noctiluca

 

Spółka jeszcze w 2021 roku planuje pozyskanie 2,5mln PLN w ramach emisji prywatnej przed zapowiadanym wejściem na New Connect na przełomie 2021 i 2022.

 

Według szacunków Display Supply Chain Consultants, rynek OLED jest wart obecnie ponad 30 miliardów dolarów i rośnie w tempie 26% rocznie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.