Noctiluca pozyskała prawie 4 mln zł dofinansowania na rozwój technologii
Noctiluca, technologiczna spółka z branży wyświetlaczy, przygotowuje się do pierwszego komercyjnego wdrożenia autorskiego emitera OLED 3-ciej generacji (TADF) o zielonej barwie. Rozwój innowacyjnej technologii jest możliwy między innymi dzięki wsparciu ze środków publicznych – spółka pozyskała łącznie niemal 4 mln zł.
Noctiluca to jeden z trzech czołowych graczy na świecie rozwijających technologię emiterów OLED nowej generacji, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (lampy). Spółka pracuje nad emiterami trzeciej i czwartej generacji – ich powszechne wdrożenie w wyświetlaczach znacząco poprawi ich jakość i komfort użytkowania. Technologią Noctiluca są zainteresowane największe koncerny z branży, a także czołowi inwestorzy w Polsce i za granicą.
- Kapitał, który Noctiluca pozyskała w ramach grantów, to bardzo istotny element finansowania spółki - to szansa na szybszy rozwój biznesu i osiąganie kolejnych kroków milowych w dziedzinie rozwoju naszej technologii. Dzięki środkom w ramach projektu NCBiR BRIdge Alfa, spółka zdobyła zainteresowanie inwestorów finansowych, którzy zdecydowali się na wejście w proces komercjalizacji startupu w obszarze nowych materiałów. – komentuje Mariusz Bosiak, prezes Noctiluca. Dodaje również, że masowa komercjalizacja emiterów OLED nowej generacji, zwłaszcza w obszarze druku (ang. Inkjet) OLEDów doprowadzi do rewolucji technologicznej i rynkowej w dziedzinie wyświetlaczy.
Rozpoczęcie działalności spółki było możliwe dzięki środkom z programu BRIdge Alfa z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Noctiluca w grudniu 2020 otrzymała także dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Środki w kwocie 2,3 mln zł są przeznaczane na prowadzenie prac badawczo rozwojowych. Spółka zakwalifikowała się również do europejskiego programu ActPhast wspierającego komercjalizację nauki i otrzymała 0,1 mln euro na wspólne badania ze światową instytucją badawczą. Noctiluca dzięki sprzyjającym regulacjom prawnym docelowo może optymalizować obciążenia publiczno-prawne z racji wykorzystania np. ulgi na B+R, czy IP Box.
- Cieszymy się, że nie tylko inwestorzy indywidualni, ale również instytucje publiczne wierzą w rozwój naszej technologii, czego dowodem są przyznane granty. W planach mamy pozyskanie kolejnych dofinansowań – już teraz czekamy na rozstrzygnięcie wniosków dotacyjnych na kwotę 4 mln zł. Noctiluca to innowacyjna spółka z obszaru nowych materiałów wywodzących się z chemii organicznej, która zapewnia zatrudnienie wyjątkowo utalentowanej kadrze badawczo-rozwojowej, która w przeciwnym razie znalazłaby zatrudnienie zapewne u naszej konkurencji w Niemczech – dodaje Krzysztof Czaplicki, członek zarządu, inwestor i dyrektor operacyjny Noctiluca.
Według Absolute Reports oraz Display Supply Chain Consultants (DSCC) Noctiluca konkuruje z globalnymi graczami takimi jak: Idemitsu (kapitalizacja ponad 630 mln USD), CYNORA (wycena ponad 200 m USD), Kyulux (wycena ponad 200 m USD) i Universal Display Corporation (kapitalizacja ponad 11.2 miliarda na Nasdaq).
-„Grantowalność spółki” była istotnym elementem mitygowania ryzyka inwestycyjnego w projekcie, który z racji swojego zaawansowania technologicznego przedstawiał kolosalne wyzwanie dla inwestora finansowego na etapie due diligence. To właśnie możliwość mobilizacji finansowania publicznego na etapie zakładania spółki, jak i w kolejnych jej etapach rozwoju, ułatwiła nam podjęcie decyzji związanej z wejściem kapitałowym do Noctiluca – Michał Chabowski, Partner w Rubicon Partners, pierwszego funduszu inwestycyjnego w akcjonariacie Noctiluca
Spółka jeszcze w 2021 roku planuje pozyskanie 2,5mln PLN w ramach emisji prywatnej przed zapowiadanym wejściem na New Connect na przełomie 2021 i 2022.
Według szacunków Display Supply Chain Consultants, rynek OLED jest wart obecnie ponad 30 miliardów dolarów i rośnie w tempie 26% rocznie.

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
Szybki rozwój gospodarczy ostatnich 20–30 lat Polska zawdzięcza dobrze wykwalifikowanej, ale i taniej sile roboczej, dzięki której produkty i usługi z naszego kraju konkurowały ceną z zachodnimi przy nie gorszej, a czasem i lepszej jakości. Ten etap dobiega końca. Polscy pracownicy zarabiają coraz więcej, muszą więc wnieść większą wartość dodaną, by rozwój mógł postępować, a same firmy podjąć walkę o konsumenta z globalnymi markami.
Polityka
Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.
Handel
Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.