Notebooki gamingowe: KOMSA Polska szykuje się na wygrany sprzedażowo rok
2 tysiące sprzedanych laptopów gamingowych jak dotąd. 100% wzrost na jednej z marek gamingowych rok do roku. Do tego prognozy na bardzo dobry czwarty kwartał i zamknięcie całego roku. Dane prezentowane przez KOMSA Polska, czołowego dystrybutora ICT na rodzimym rynku, pokazują, że gaming mocno opiera się negatywnym trendom obserwowanym na rynku PC.
Wiele ostatnio mówi się i pisze o przybierającym globalnie kryzysie na rynku PC i pikującym popycie na komputery stacjonarne oraz notebooki, jakie notują czołowi producenci. Szczególnie widać to po tej drugiej kategorii, gdzie spadki sięgają do 20%. Na trudną sytuację i dołek wskazują choćby dane opublikowane przez Canalys czy Strategy Analytics.
2 tysiące sprzedanych laptopów, czyli gaming trzyma się dobrze
Jeśli chodzi o polski rynek dystrybucji, to negatywnym trendom światowym zdaje się jednak opierać segment laptopów gamingowych. Potwierdzają to wyniki sprzedażowe prezentowane przez KOMSA Polska. W tym roku dystrybutor ICT sprzedał już 2 tys. sztuk laptopów do gamingu (dane na październik 2022). Z pewnością wolumen ten jeszcze wzrośnie, biorąc pod uwagę zamówienia ze strony resellerów przed zbliżającym się okresem promocji Black Week oraz zakupów świątecznych.
– Jeżeli chodzi o segment laptopów gaminowych, spadek popytu nie jest tak odczuwalny jak przy pozostałych gałęziach konsumenckich i commercial sprzętu PC. Co więcej, w przypadku KOMSA Polska odnotowaliśmy wręcz zauważalne wzrosty. W przypadku marki Razer wzrost rok do roku wyniósł aż 100%. Sukcesywnie rosną również takie marki jak MSI oraz ASUS w udziałach obrotowych naszej firmy. Takie wyniki to przede wszystkim zasługa rozpoznawalności dystrybucji i produktu, na co kładziemy nacisk w naszych działaniach, prowadzonych we współpracy z vendorami. – mówi Tomasz Woźniakowski, Product Sales Manager w KOMSA Polska, opiekun marek Acer, Lenovo, Razer i Sony.
Dobra końcówka roku i hitowe karty graficzne
Końcowe dwa miesiące bieżącego roku według przedstawicieli KOMSA Polska zapowiadają się równie dobrze, jeśli chodzi o planowaną sprzedaż. Podkreśla to Radosław Wróblewski, Product Sales Manager w KOMSA Polska, opiekun marek MSI i Asus: – Zdecydowanie duże nadzieje na dobre zamknięcie roku 2022 wiążemy
z okresem Black Friday. Przewidujemy, że osiągniemy w nim ok. 15-20% sprzedaży rocznej.
Z danych zebranych przez KOMSA Polska widać również dobitnie, jakie rozwiązania sprzętowo-technologiczne, cieszą się obecnie największą popularnością w przypadku notebooków do gamingu. Jak się okazuje, wyraźnie dominuje jedno.
– Analizując nasze dane sprzedażowe, widzimy jak na dłoni wzmożone zainteresowanie notebookami gamingowymi opartymi na rozwiązaniach Nvidia RTX. Laptopy gamingowe z kartami graficznymi RTX 3070 to aż 55% wszystkich zakupów, jakie dokonują nasi klienci. – podsumowuje Radosław Wróblewski.
KOMSA Polska sp. z o.o. to jeden z krajowych liderów dystrybucji artykułów z branży ICT. Firma jest spółką córką niemieckiego koncernu KOMSA AG. Jej polski oddział, którego centrum logistyczne znajduje się we Wrocławiu, powstał
w 1999 roku.
Firma od początku działalności zajmuje się dystrybucją szerokiej gamy produktów czołowych na ryku producentów z branży ICT. Jej portfolio stanowią głównie telefony komórkowe, akcesoria, urządzenia nawigacyjne, elektronika użytkowa oraz sprzęt IT. W gamie dostępnych produktów znajdują się również urządzenia z dziedziny smart home, fitness i wearables.
Domeną KOMSA jest zaawansowana dystrybucja z wartością dodaną (VAD). Firma pomaga partnerom biznesowym
w rozwoju biznesu w szerszym aspekcie handlowym, zapewniając wsparcie na każdym etapie procesu. W ramach obsługi około-sprzedażowej oferuje m.in. dostawy centralne i bezpośrednio do POS, składowanie, brandowanie, bundlowanie, realizację projektów opracowanych pod niestandardowe zamówienia, serwis napraw czy współpracę z siecią sklepów partnerskich.
SAP Story: Ericsson wybiera oprogramowanie SAP, by łączyć łańcuchy dostaw
Iron Mountain inwestuje w centrum digitalizacji w Radomiu
Nowe funkcjonalności systemu sterowania oświetleniem Clue od Lena Lighting
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.