Notebooki gamingowe: KOMSA Polska szykuje się na wygrany sprzedażowo rok
2 tysiące sprzedanych laptopów gamingowych jak dotąd. 100% wzrost na jednej z marek gamingowych rok do roku. Do tego prognozy na bardzo dobry czwarty kwartał i zamknięcie całego roku. Dane prezentowane przez KOMSA Polska, czołowego dystrybutora ICT na rodzimym rynku, pokazują, że gaming mocno opiera się negatywnym trendom obserwowanym na rynku PC.
Wiele ostatnio mówi się i pisze o przybierającym globalnie kryzysie na rynku PC i pikującym popycie na komputery stacjonarne oraz notebooki, jakie notują czołowi producenci. Szczególnie widać to po tej drugiej kategorii, gdzie spadki sięgają do 20%. Na trudną sytuację i dołek wskazują choćby dane opublikowane przez Canalys czy Strategy Analytics.
2 tysiące sprzedanych laptopów, czyli gaming trzyma się dobrze
Jeśli chodzi o polski rynek dystrybucji, to negatywnym trendom światowym zdaje się jednak opierać segment laptopów gamingowych. Potwierdzają to wyniki sprzedażowe prezentowane przez KOMSA Polska. W tym roku dystrybutor ICT sprzedał już 2 tys. sztuk laptopów do gamingu (dane na październik 2022). Z pewnością wolumen ten jeszcze wzrośnie, biorąc pod uwagę zamówienia ze strony resellerów przed zbliżającym się okresem promocji Black Week oraz zakupów świątecznych.
– Jeżeli chodzi o segment laptopów gaminowych, spadek popytu nie jest tak odczuwalny jak przy pozostałych gałęziach konsumenckich i commercial sprzętu PC. Co więcej, w przypadku KOMSA Polska odnotowaliśmy wręcz zauważalne wzrosty. W przypadku marki Razer wzrost rok do roku wyniósł aż 100%. Sukcesywnie rosną również takie marki jak MSI oraz ASUS w udziałach obrotowych naszej firmy. Takie wyniki to przede wszystkim zasługa rozpoznawalności dystrybucji i produktu, na co kładziemy nacisk w naszych działaniach, prowadzonych we współpracy z vendorami. – mówi Tomasz Woźniakowski, Product Sales Manager w KOMSA Polska, opiekun marek Acer, Lenovo, Razer i Sony.
Dobra końcówka roku i hitowe karty graficzne
Końcowe dwa miesiące bieżącego roku według przedstawicieli KOMSA Polska zapowiadają się równie dobrze, jeśli chodzi o planowaną sprzedaż. Podkreśla to Radosław Wróblewski, Product Sales Manager w KOMSA Polska, opiekun marek MSI i Asus: – Zdecydowanie duże nadzieje na dobre zamknięcie roku 2022 wiążemy
z okresem Black Friday. Przewidujemy, że osiągniemy w nim ok. 15-20% sprzedaży rocznej.
Z danych zebranych przez KOMSA Polska widać również dobitnie, jakie rozwiązania sprzętowo-technologiczne, cieszą się obecnie największą popularnością w przypadku notebooków do gamingu. Jak się okazuje, wyraźnie dominuje jedno.
– Analizując nasze dane sprzedażowe, widzimy jak na dłoni wzmożone zainteresowanie notebookami gamingowymi opartymi na rozwiązaniach Nvidia RTX. Laptopy gamingowe z kartami graficznymi RTX 3070 to aż 55% wszystkich zakupów, jakie dokonują nasi klienci. – podsumowuje Radosław Wróblewski.
KOMSA Polska sp. z o.o. to jeden z krajowych liderów dystrybucji artykułów z branży ICT. Firma jest spółką córką niemieckiego koncernu KOMSA AG. Jej polski oddział, którego centrum logistyczne znajduje się we Wrocławiu, powstał
w 1999 roku.
Firma od początku działalności zajmuje się dystrybucją szerokiej gamy produktów czołowych na ryku producentów z branży ICT. Jej portfolio stanowią głównie telefony komórkowe, akcesoria, urządzenia nawigacyjne, elektronika użytkowa oraz sprzęt IT. W gamie dostępnych produktów znajdują się również urządzenia z dziedziny smart home, fitness i wearables.
Domeną KOMSA jest zaawansowana dystrybucja z wartością dodaną (VAD). Firma pomaga partnerom biznesowym
w rozwoju biznesu w szerszym aspekcie handlowym, zapewniając wsparcie na każdym etapie procesu. W ramach obsługi około-sprzedażowej oferuje m.in. dostawy centralne i bezpośrednio do POS, składowanie, brandowanie, bundlowanie, realizację projektów opracowanych pod niestandardowe zamówienia, serwis napraw czy współpracę z siecią sklepów partnerskich.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

A. Bryłka (Konfederacja): Ograniczenie emisyjności nie musi się odbywać za pomocą celów klimatycznych. Są absurdalne, nierealne i niszczące europejską gospodarkę
W lipcu br. Komisja Europejska ogłosiła propozycję nowego celu klimatycznego, który zakłada ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. do 2040 roku w porównaniu do stanu z 1990 roku. Został on zaproponowany bez zgody państw członkowskich, w przeciwieństwie do poprzednich celów na 2030 i 2050 rok. Polscy europarlamentarzyści uważają ochronę środowiska i zmiany w jej zakresie za potrzebne, jednak nie powinny się odbywać za pomocą nieosiągalnych celów klimatycznych.
Polityka
Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna

Według danych organizacji Nutrition Cluster w Strefie Gazy w lipcu br. u prawie 12 tys. dzieci poniżej piątego roku życia stwierdzono ostre niedożywienie. To najwyższa miesięczna liczba odnotowana do tej pory. Mimo zniesienia całkowitej blokady Strefy Gazy sytuacja w dalszym ciągu jest dramatyczna, a z każdym dniem się pogarsza. Przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej uważają, że potrzebna jest natychmiastowa pomoc, która musi być dostosowana do aktualnych potrzeb poszkodowanych i wsparta przez stronę izraelską.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.