Nowe kamery Axis do dozoru pokładowego
Axis Communications właśnie wprowadziło na rynek dwa nowe modele kamer kopułkowych z serii AXIS P39. Zapewniają one znakomitą jakość obrazu w dowolnych warunkach oświetleniowych i doskonale sprawdzą się w dozorze pokładowym, m.in. w pociągach, autobusach czy pojazdach ratunkowych.
Nowe kamery AXIS P3925-R i AXIS P3935-LR spełniają wszystkie normy obowiązujące w branży transportowej, w tym EN50155, EN45545 i NFPA 130. Ich metalowe obudowy klasy IK10, IP66 oraz IP67 chronią je przed wodą, korozją i pyłem. Zastosowana w urządzeniach technologia Axis Forensic WDR umożliwia rejestrowanie wysokiej jakości obrazów w sytuacji, gdy obserwowana scena obejmuje zarówno ciemne, jak i jasne partie, a technologia Axis Lightfinder zapewnia ostry, kolorowy obraz nawet w słabych warunkach oświetleniowych. Ponadto model AXIS P3935-LR zawiera wbudowane diody LED działające w podczerwieni (długość fali 940 nm), co umożliwia dozór w całkowitej ciemności bez rozpraszania kierowców ani pasażerów. Kamera jest też wyposażona w dwukierunkową technologię audio i wbudowany mikrofon, które pozwalają na dozór dźwiękowy i audio detekcję.
Nowe kamery umożliwiają rozbudowane analizy, dzięki łatwemu dodawaniu aplikacji analitycznych różnych firm. Urządzenia można montować przodem do kierunku jazdy na desce rozdzielczej pojazdu, tak aby rejestrowały zdarzenia z perspektywy kierowcy. Elektroniczna stabilizacja obrazu pozwala uzyskać nieporuszony materiał wizyjny, mimo drgań oddziałujących na kamerę. To rozwiązanie znakomicie sprawdza się także podczas rejestrowania zdarzeń na zewnątrz pojazdu.
Ponadto kamery wyposażono w udoskonalone funkcje zabezpieczeń. Podpisane oprogramowanie sprzętowe i funkcja „bezpieczny start” dają pewność, że instalowane będzie tylko autoryzowane, niezmodyfikowane oprogramowanie sprzętowe.
Najważniejsze cechy nowych kamer:
• Wandaloodporna, metalowa obudowa
• Zgodność z normami EN50155, EN45545 i NFPA 130
• Technologie Lightfinder i Forensic WDR
• Wersja z podczerwienią i dwukierunkową komunikacją audio
• Udoskonalone funkcje zabezpieczeń
Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u
Uber One dla studentów, miejsce w busie na koncert i wsparcie w opiece
AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.