Komunikaty PR

Nowe podejście Girteki do zielonego transportu

2023-11-27  |  16:00
Biuro prasowe

Wobec globalnego dążenia do zrównoważonych łańcuchów dostaw,  kluczową rolę w redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG) odgrywają usługi transportowe. Przewóz drogowy towarów, który odpowiada za 77% całkowitej emisji pochodzącej z transportu w Unii Europejskiej[1] stał się  głównym celem polityki dekarbonizacyjnej. Prędzej czy później, każda z firm transportowych będzie musiała się dostosować do nowych wymogów. Girteka, bazujący na cyfryzacji usług największy europejski przewoźnik drogowy, już znalazła ciekawe rozwiązanie na maksymalizację dekabronizacji swoich usług transportowych, łącząc dwie gałęzie transportu.

Skandynawia: awangarda zrównoważonego rozwoju

Za bastion zrównoważonego rozwoju w Europie uznawana jest Skandynawia, gdzie teorie i debaty ustąpiły miejsca realnym inicjatywom. Liderem zielonej transormacji w transporcie jest Norwegia, tu blisko 80% nowych samochodów osobowych, sprzedanych w 2022 r., stanowiły auta elektryczne [2]. Kolejny krok jest oczywisty - elektryfikacja transportu towarów. I to właśnie w tym obszarze Grupa Girteka przygotowała nowe rozwiązanie dla jednego ze swoich skandynawskich klientów.

Girteka łączy teorią z praktyką

Skandynawska spółka Girteki będzie teraz świadczyć usługi transportu towarów przy użyciu pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorem (BEV – Battery Electric Vehicle) marki Volvo Trucks. Na tym nie koniec.

Nowe rozwiązanie Girteki opiera się na przemyślanej i nowatorskiej strategii połączenia pojazdów elektrycznych (BEV) z transportem intermodalnym. Usługi te Girteka będzie świadczyć w regionie Trondheim, w Norwegii. Dostawy mają być realizowane samochodami elektrycznymi na dystansie 150 km, a potem trafią na kolej w systemie połączeń intermodalnych.

  - Wyważenie potrzeb klientów z naszym naciskiem na zrównoważony transport jest skomplikowanym wyzwaniem, ale jesteśmy gotowi się go podjąć. Znajdywanie praktycznych rozwiązań pozwala nam na utrzymanie doskonałości operacyjnej, przy jednoczesnym postępie w dekarbonizacji - podkreśla Jens Romer Sode, CEO Girteka Nordic, należącej do Grupy Girteka.

Intermodal i BEV: dla zielonej przyszłości

Strategia połączenia transportu intermodalnego z technologią BEV pozwala na znaczącą redukcję emisji, w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami logistycznymi, które opierają się na samochodach ciężarowych z silnikiem diesla. Jej celem jest poprawa jakości usług oferowanych klientom przez wykorzystanie mocnych stron różnych gałęzi i środków transportu przy zapewnieniu terminowości dostaw.

W rezultacie strategia sprzyja tworzeniu środowiska, w którym firmy mogą zaspokoić swoje potrzeby logistyczne, jednocześnie aktywnie zmniejszając swój ślad węglowy. Pokazuje też, że efektywność i zrównoważony rozwój mogą skutecznie współistnieć w nowoczesnym modelu logistycznym.

 

[1] https://www.eea.europa.eu/ims/greenhouse-gas-emissions-from-transport

[2] https://www.nytimes.com/2023/05/08/business/energy-environment/norway-electric-vehicles.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Fracht FWO Polska rozpoczął realizację dostawy składu kolejowego dla PESA Biuro prasowe
2024-02-23 | 15:05

Fracht FWO Polska rozpoczął realizację dostawy składu kolejowego dla PESA

                                                                          Informacja prasowa                              Fracht FWO Polska rozpoczął realizację projektu dostawy składu kolejowego dla PESA Fracht FWO Polska, część globalnej Grupy Fracht, ogłasza rozpoczęcie realizacji projektu dostawy składu kolejowego wyprodukowanego przez Bydgoską PESĘ dla kolei w Ghanie. Skład ten będzie obsługiwać ruch pasażerski na nowej linii kolejowej łączącej port morski Tema z portem rzecznym Mpakadan. Jest to kamień milowy we współpracy Fracht FWO Polska z jednym z największych producentów pojazdów kolejowych w Polsce.   Wyprodukowane przez PESA pojazdy będą spełniać najnowsze europejskie normy emisji spalin, będąc zarazem wyposażone w nowoczesne, ekologiczne silniki Stage V. To pierwsze tak przyjazne środowisku naturalnemu pociągi, które trafią do Afryki, reprezentując krok naprzód w kwestii zrównoważonego transportu na kontynencie. Pierwszy skład, który zostanie przetransportowany do Ghany, trafi tam drogą morską. Po zakończeniu testów pojazd został podzielony na dwa człony i 15 lutego wyruszył na specjalnych lawetach do Hamburga. Stamtąd statek dostarczy go do portu Tema w Ghanie. - Jesteśmy dumni, że Fracht FWO Polska rozpoczął realizację projektu dostawy składu kolejowego dla Ghany, który został wyprodukowany przez tak renomowanego producenta jak PESA. Ta współpraca stanowi kluczowy krok w naszym zaangażowaniu w projekty logistyczne mające wpływ na rozwój infrastruktury kolejowej na kontynencie afrykańskim. Stanowi również o naszym profesjonalizmie, co potwierdza powierzony nam przez PESA do realizacji projekt.  – informuje Andrzej Bułka, Prezes Zarządu Fracht FWO. Fracht FWO Polska, od lat współpracuje z największymi markami na świecie w zakresie dostarczania różnorodnych pojazdów miejskich, drogowych do różnych destynacji na całym globie.  - Dzięki naszemu doświadczeniu i wiedzy eksperckiej w dziedzinie logistyki pojazdów szynowych, jesteśmy gotowi zapewnić organizację transportu w sposób skuteczny i bezpieczny, do każdego odbiorcy na świecie. – dodaje Jarosław Jankowski, Dyrektor Rozwoju Biznesu, Fracht FWO Polska. Oprócz globalnej obecności i doświadczenia, Grupa Fracht aktywnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju, dbając o minimalizację wpływu swojej działalności na środowisko naturalne. Stosuje ekologiczne rozwiązania w swoich operacjach, dążąc do redukcji emisji i optymalizacji zużycia zasobów. Projekt realizowany z PESA wpisuje się w standardy określone w celach zrównoważonego rozwoju Grupy Fracht.   
Transport BRAK ZDJĘCIA
2024-02-23 | 13:30

DSV — Global Transport and Logistics podsumowuje wyniki za 2023 rok

DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych operatorów logistycznych na świecie, opublikował raport roczny oraz raport zrównoważonego rozwoju za 2023 rok. Spółka podsumowała ostatnie 12 miesięcy
Transport Nowa usługa Uber w Warszawie. Jak działa UberX Share
2024-02-23 | 09:00

Nowa usługa Uber w Warszawie. Jak działa UberX Share

22 lutego w Warszawie platforma Uber wystartowała z usługą UberX Share, która łączy pasażerów jadących w tym samym kierunku. Nowa opcja pomaga zmniejszyć emisję spalin i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Coraz gorsza kondycja psychiczna polskich nastolatków. Szkoły potrzebują narzędzi, żeby reagować na depresję i kryzysowe sytuacje

Stan psychiczny dzieci i młodzieży w Polsce się pogarsza. – W polskich szkołach brakuje psychologów, często też wrażliwości i wsparcia. A jeśli dziecko nie będzie mieć go w domu, to tym bardziej powinno mieć je w szkole – mówi Barbara Nowacka, ministra edukacji. – Statystyki pokazują, że w Polsce na depresję cierpi 2 proc. dzieci w wieku 6–12 lat i aż 20 proc. w grupie młodzieńczej – mówi Katarzyna Dubno, członkini zarządu Fundacji Adamed. Na te niepokojące dane w ostatnich latach wpłynęły m.in. izolacja spowodowana pandemią, sytuacja geopolityczna zaburzająca poczucie bezpieczeństwa. To dodatkowo nakłada się na sytuacje kryzysowe w domu czy szkole. Fundacja Adamed nawiązała współpracę z ekspertami serwisu Życie warte jest rozmowy, a efektem tego partnerstwa program Wspierająca Szkoła, którego celem jest profilaktyka zachowań samobójczych.

Zagranica

Dwa lata po wybuchu wojny zainteresowanie Polaków pomocą dla Ukraińców jest dużo mniejsze. Potrzeby się zmieniły, ale wciąż są poważne

Po dwóch latach wojny w Ukrainie zainteresowanie Polaków pomaganiem jest dużo mniejsze niż na początku konfliktu. Jednak ta pomoc wciąż jest bardzo potrzebna, ponieważ z każdym dniem rośnie liczba poszkodowanych i strat wywołanych wojną, a w Polsce nadal pozostaje około miliona ukraińskich uchodźców. – Istotnym wyzwaniem są w tej chwili zagadnienia związane z ich integracją. Koncentrujemy się też na pomocy tym uchodźcom z Ukrainy, którzy są osobami naprawdę potrzebującymi, czyli na matkach samotnie wychowujących kilkoro dzieci, osobach starszych czy z niepełnosprawnościami – mówi Michał Mikołajczyk, członek zarządu Polskiego Czerwonego Krzyża.

Firma

Polski rynek IT cierpi na niedobór specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Podnoszenie kompetencji cyfrowych kobiet mogłoby częściowo zaradzić tym brakom

Branża IT, która cierpi na niedobór pracowników, wciąż ma słabą reprezentację kobiet. 40 proc. respondentek podkreśla, że ich firmy w ogóle nie zatrudniają kobiet w działach IT, a tylko 15,5 proc. wskazuje, że kobiety zajmują w nich stanowiska kierownicze lub zarządzające – wynika z badania „Wyzwania kobiet w zakresie cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego”. Czynnikiem, który mógłby zwiększyć udział kobiet na tym rynku jest podnoszenie ich kompetencji cyfrowych i szkolenia umożliwiające przebranżowienie. Bez tego trudno będzie spełnić cel z rządowego programu, by do końca dekady co trzeci pracownik na rynku ICT był kobietą. Szczególnie ważnym obszarem takich działań powinno być cyberbezpieczeństwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.