Nowe restauracje, marki wirtualne i zmiany w obszarze HR – franczyza Zdrowa Kr
Sieć Zdrowa Krowa przedstawiła swoją strategię rozwojową na najbliższe miesiące. Cel numer jeden? Kilka nowych punktów, koncepty dark kitchen, centralizacja dostawców i employer branding będący odpowiedzią na potrzeby pracowników z pokolenia Z. “Zamiast na mówieniu o kryzysie, skupiamy się na poszukiwaniu rozwiązań”, tłumaczy Robert Kuc, CEO sieci.
Obecnie Zdrowa Krowa oferuje trzy modele współpracy. To restauracja Zdrowa Krowa, Street Slow Food Zdrowa Krowa (punkt w food court lub food truck) oraz restauracja premium Smile&Wine.
– Tym, co łączy te koncepty, są wysokiej jakości składniki, a przede wszystkim – świetna wołowina. Obserwujemy jednak rynek i zmieniające się oczekiwania gości, dlatego systematycznie poszerzamy kartę także o dania vege, keto czy paleo. Śledzimy trendy dla flexitarian i komponujemy menu tak, aby odpowiadało na potrzeby świadomych konsumentów, dla których ważna jest ekologia i zdrowa dieta – mówi Robert Kuc.
Właściciel dodaje też, że sieć pracuje obecnie nad centralizacją dostaw produktów, która pozwala na optymalizację kosztów przez franczyzobiorców, przy zachowaniu doskonałej jakości kuchni.
– To w połączeniu z dokładną analizą food costów zwiększa poczucie bezpieczeństwa naszych partnerów i sprawia, że w dobie rosnących cen, biznes pod szyldem Zdrowej Krowy przynosi im oczekiwane zyski – tłumaczy twórca konceptu.
“Jesteśmy gotowi na szybki wzrost”
Sieć planuje, że w 2023 roku powiększy się aż o kilka kolejnych punktów.
– Naszym celem jest stworzenie zarówno nowych restauracji od podstaw, jak i przeprowadzenie rebrandingów istniejących lokali oraz postawienie food trucków. We wszystkich tych obszarach mamy duże doświadczenie i wiemy, jak poprowadzić naszych partnerów, aby osiągnęli sukces – przekonuje CEO sieci. – Nasze różnorodne koncepty pozwalają dopasować profil działalności do danej lokalizacji. To samo tyczy się kwot inwestycji, od ekonomicznego food trucka, po restaurację premium.
Nowe modele są odpowiedzią zarówno na potrzeby rynku gastronomicznego, jak i przedsiębiorców szukających bezpiecznego biznesu, zakładającego wsparcie franczyzodawcy.
– Pierwsze restauracje Smile&Wine powstały w tym roku w Bielsku-Białej i Warszawie. Przygotowujemy się obecnie do otwarcia kolejnej w budynku Starej Poczty w Gliwicach. To lokale o wysokim standardzie, bogatym wyborze alkoholi i doskonałą kuchnią. Nasze doświadczenia pokazują, że tego typu koncepty są odporne na wahania gospodarki, jakie widzimy obecnie. Odświeżyliśmy także koncept food trucków, ponieważ tkwi w nich duży potencjał – przekonuje Robert Kuc.
Marki wirtualne na rynek delivery
Zdrowa Krowa nie poprzestaje jednak na tym i już od stycznia rusza z ofertą dark kitchen. To trzy marki, serwujące kuchnię polską, vege oraz ramen. Będą one działały wyłącznie w sferze online – czyli na rynku delivery.
– Nasi franczyzobiorcy będą mogli uruchomić je w ramach prowadzonej działalności i dzięki temu zwiększyć swoje obroty. Nie muszą otwierać nowego lokalu, korzystają bowiem z zasobów istniejącej kuchni. To świetne rozwiązanie pozwalające skalować biznes – gotować, działać i sprzedawać, gdy w restauracji jest mniejszy ruch – tłumaczy CEO sieci. – Doświadczenia pandemii pokazały nam, że w sytuacjach kryzysowych kluczem do sukcesu jest szukanie nowych obszarów, które możemy zagospodarować. Ta elastyczność, myślenie perspektywiczne i dostosowywanie się do rynku wyróżnia silne marki.
Nowe podejście do rekrutacji
Kolejnym obszarem, nad którym sieć pracuje, jest employer branding. Celem franczyzy jest przyciągnięcie do pracy młodych, ambitnych osób, które zwiążą się z restauracjami pod szyldem Zdrowej Krowy na dłużej.
– Chcemy zmienić myślenie o gastronomii jako o miejscu pracy “na chwilę”. Bo w rzeczywistości praca w restauracji to nauka wielu umiejętności z dziedzin cenionych przez wszystkich pracodawców, bez względu na branżę. Chodzi tu o rozwój kompetencji miękkich, zarządzania, negocjacji, podejścia do klienta. W naszej sieci jest na to przestrzeń, mamy jasne ścieżki awansów, profesjonalne szkolenia i warsztaty. Edukujemy też franczyzobiorców, pokazując, że działania HR przynoszą konkretne rezultaty – mówi Robert Kuc.
W październiku sieć wystartowała z pilotażowym wydarzeniem Open Day, czyli rekrutacji w formie dnia otwartego – z muzyką, wystąpieniami managerów, szkoleniowców i partnerów marki i degustacją.
– Open Day w Gliwicach przyciągnął wiele osób zainteresowanych współpracą. Ogromnie nas to cieszy i pokazuje, że rekrutacja “w formie imprezy” to coś, co buduje zaufanie pokolenia Z i jest dla nich atrakcyjne. Dlatego będziemy kontynuować program w kolejnych restauracjach. Dodatkowo już wkrótce nasz zespół powiększy się o dział HR, który zajmie się rekrutacją na poziomie ogólnopolskim i odciąży w tym zakresie naszych franczyzobiorców – podsumowuje CEO sieci.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.