Komunikaty PR

Nowe technologie przekraczają granice i łączą - 2. Dzień kariery kobiety w IT

2020-11-02  |  15:00
Biuro prasowe

Jak pokazuje raport sporządzony w ramach kampanii społecznej #Woman Update, ponad 463 miliony przedsiębiorstw na świecie odczuło skutki pandemii. Wiele osób, a zwłaszcza kobiet, stanęło przed wyzwaniem związanym z utratą pracy. Taka sytuacja wymaga często zmiany ścieżki zawodowej na inną branżę, która gwarantuje bezpieczeństwo zawodowe i daje większe możliwości rozwoju. Jedną z nich jest IT. W środę 28 października podczas wyjątkowej, wirtualnej drugiej edycji Dnia kariery kobiety w IT, osoby zainteresowane pracą w nowych technologiach mogły poznać ten obszar od podszewki. Wydarzenie przerosło oczekiwania organizatorów - wzięło w nim udział 1231 osób z kraju i zagranicy. To było 7 intensywnych godzin wypełnionych merytoryką: 4 rozmowy panelowe, 17 warsztatów, sesji speed monitoringu i doradztwa kariery oraz spotkania z przedstawicielami 10 firm w strefie Pracy i Rozwoju.

Coraz więcej osób myśli o zmianie branży, czy dopatruje szansy na rozwój i budowanie swojej kariery w nowych technologiach, które dziś są nam potrzebne bardziej niż kiedykolwiek. Tematyka ta dominowała podczas 2. edycji Dnia kariery kobiety w IT.

- Raport „Cyfrowy klucz do przyszłości zawodowej” pokazał nam, jak wiele branż, w których pracują kobiety, zostało dotkniętych kryzysem i jakie bariery oraz wyzwania stoją przed kobietami. Na tej podstawie stworzyliśmy program tegorocznej edycji, chcąc wyposażyć uczestniczki w wiedzę, co trzeba zrobić, żeby trafić do świata IT, jakie zadania czekają na nas w tej branży i jak wygląda obecnie rynek pracy. W IT jest niecałe 15% kobiet. Przez takie wydarzenia chcemy pokazać, że takie statystyki nie są żadną barierą, a jedynie motywacją do zmiany  – mówi Beata Jarosz, prezes Future Collars, inicjatorka  wydarzenia.

Podczas wydarzenia swoją wiedzą i doświadczeniem podzieliło się z uczestnikami ponad 50 prelegentek, ekspertek IT, doradców HR oraz kobiet, które się przebranżowiły. W sesjach speed mentoringu uczestniczki mogły spotkać się z profesjonalistkami różnych ról i stanowisk IT: programowania (JAVA, Frontend), data science, scrum master, UX Designer, gaming, business Intel., tester oprogramowania, analiza biznesowa oraz cyberbezpieczeństwo. Z kolei sesje doradztwa zawodowego dotyczyły przygotowania do rozmowy rekrutacyjnej, sprawdzania CV, wykorzystania  LinkedIn, a także samego procesu przebranżowienia. Nie zabrakło także warsztatów, które dawały konkretne umiejętności: budowania chatbota i podstaw testowania.

Wśród uczestniczek wydarzenia najwięcej było kobiet z miast powyżej 500 tys., w wieku 30-39 lat oraz 40-49 lat. Jeśli zaś chodzi o profil zawodowy kobiet biorących udział w wydarzeniu, to najliczniejszą grupę stanowiły osoby z branż: IT, finanse, analityka i marketing. Sporą grupę stanowiły mamy przebywające na urlopach macierzyńskich oraz osoby poszukujące obecnie pracy.  Dzięki temu, że Dzień kariery kobiety w IT odbył się online, do wydarzenia dołączyły młode kobiety (25-29 lat) z małych miejscowości i ośrodków wiejskich. 

Nowa rzeczywistość to też nowe możliwości

- Narodowa kwarantanna i konieczność pracy zdalnej spowodowały, że zapotrzebowanie na pracowników wykazujących umiejętności cyfrowe jest większe, a przyśpieszona cyfryzacja oznacza więcej stanowisk pracy w IT. Między innymi o tym mówiłyśmy w trakcie wydarzenia, że obecna rzeczywistość z jednej strony wymusza na nas zmiany, ale daje też nowe przestrzenie do działania – mówi Joanna Pruszyńska-Witkowska, wiceprezes Future Collars, inicjatorka  wydarzenia.

Jak ocenia Barbara Kowalewska, prezes IT leaders i moderatorka debaty „Rynek pracy IT”, która odbyła się podczas wydarzenia – branża nowych technologii dobrze radzi sobie w kryzysie i ciągle poszukuje rąk do pracy.  Zapotrzebowanie na specjalistów IT utrzymuje się na niezmiennie wysokim poziomie. Z kolei zdaniem uczestniczek wydarzenia, ważna jest dla nich możliwość pracy zdalnej, ciągłego rozwoju i nauki kompetencji cyfrowych – a to w branży IT jest dziś niemal standardem.

- Powinniśmy stwarzać kobietom możliwości pełnienia strategicznych ról w postępującej transformacji cyfrowej. Pozwoli to nie tylko na przygotowanie biznesu do radzenia sobie z wyzwaniami, które niesie przyszłość, ale również wzmocni prowadzoną politykę równych szans w miejscu pracy. W tak dynamicznych czasach, w jakich obecnie żyjemy, pozyskiwanie nowych umiejętności oraz ciągła nauka powinny być elementem codziennego życia. Kobiety są głodne wiedzy i chcą wejść do świata nowych technologii, a wydarzenia takie jak Dzień kariery kobiety w IT, czy kampania społeczna Woman Update umożliwiają im poznanie różnych wymiarów tej branży, pomagają wejść na ścieżkę kariery w IT i przede wszystkim oferują kontakt z praktykami technologii, którzy swoim doświadczeniem i wiedzą wspierają je w kształtowaniu bezpieczniejszej przyszłości zawodowej  – mówi Aneta Kocemba, kierująca Credit Suisse Poland, prelegentka debaty „Jak odnaleźć szansę w zmieniającej się cyfrowej rzeczywistości?”.

Znalezienie pracy w IT nie musi być trudne i stresujące nawet dla juniorów, choć do łatwych nie należy. Według właśnie opublikowanego raportu No Fluff jobs[1] 48% juniorów nadal szuka pracy, ale co 4. znajduje ją w czasie nie dłuższym niż 3 miesiące. Co ważne, co trzeci z początkujących uczy się z kursów, dostępnych w formie webinarów przygotowanych przez szkoły programowania takie jak Future Collars. To pokazuje, że zdobyć kompetencje cyfrowe można zdalnie, elastycznie i skutecznie.

Druga edycja Dnia kariery kobiety w IT realizowana została w ramach kampanii społecznej #Woman Update przez Future Collars z Fundacją Mamo Pracuj i NESst Polska.  98% kobiet uczestniczących w wydarzeniu potwierdziło, że Dzień kariery kobiety w IT uświadamia kobietom, jaki potencjał daje branża IT. Dla 79% uczestniczek udział w wydarzeniu był inspiracją do rozważenia zmiany ścieżki kariery, a 89% uznało formułę online za dogodną formę uczestniczenia. 100% poleciłoby to wydarzenia innym kobietom!

 


[1] https://nofluffjobs.com/insights/raport-juniorzy-w-pandemii-sytuacja-poczatkujacych-specjalistow-it-w-2020-roku/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne Biuro prasowe
2024-04-30 | 13:00

Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne

Śniadanie Technologiczne, które jest inicjatywą Forum Technologii Bankowych (FTB) oraz Związku Banków Polskich (ZBP), gromadzi przedstawicieli branży bankowej z obszarów
IT i technologie Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
2024-04-30 | 11:20

Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację

Laptopy i tablety Panasonic, wytrzymałe na trudne warunki, są certyfikowane dla wojsk NATO i mogą być dostosowywane do różnych potrzeb przez cały okres ich
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-30 | 11:00

Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.

Choć wydawać by się mogło, że internet i idący za nim dostęp do informacji, stał się dobrem powszechnym zaglądającym w każdy zakątek świata, rzeczywistość jest nieco inna. Dostęp do internetu posiada ponad 5 miliardów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.