Nowe życie kampanii full page w przeglądarce? Trwają testy reklamy bez krzyżyka
Grupa Open Mobi, właściciel platformy adQuery, wprowadziła na rynek nowy format reklamowy. Ma on być następcą reklamy full page, ale po mocnym „tuningu”.
Kiedy kilka lat temu Google zaczął blokować w wyszukiwarce Chrome formaty reklam, które w jego ocenie były zbyt inwazyjne, kampanie na stronach internetowych z wykorzystaniem m.in. full page powoli zaczęły odchodzić do lamusa. Wydawcy obawiali się bowiem spadku w rankingu giganta. Kreacje zajmujące cały ekran zostały więc prawie całkowicie „zepchnięte” do poziomu aplikacji mobilnych, ponieważ Google nie może w nich narzucać polityki reklam, a użytkownicy zgadzają się na nie w zamian za bezpłatny dostęp.
Teraz jednak, za sprawą Grupy Open Mobi, właściciela platformy adQuery, ten format reklamowy może zyskać drugie życie, dzięki mocnemu „tuningowi”. Agencja wprowadziła bowiem na rynek Friendly Ad, który jak nazwa wskazuje, jest przyjazny dla użytkownika. Spełnia też standardy wyznaczone przez branżę i jest zgodny z wytycznymi Google’a. Nowy format zajmuje więc nie cały, a około 80% wyświetlacza. – Dzięki temu nawet z reklamą na ekranie będziemy wiedzieli, na jakiej stronie się znajdujemy. Nie musimy się już obawiać, że niechcący przenieśliśmy się na zupełnie inny serwis – mówi Marek Naruszewicz, CEO Grupy Open Mobi.
Reklamę można również w łatwy sposób wyłączyć. Na górze, po lewej stronie widoczny jest bowiem przycisk „Wróć na stronę”, a po prawej licznik odliczający 15 sekund. Po upływie tego czasu reklama sama zniknie. – Chcieliśmy wyeliminować problem z poszukiwaniem ukrytego „krzyżyka”, który w klasycznym full page-u niejednokrotnie kończył się fiaskiem i łatwiej było wyłączyć całą przeglądarkę niż cofnąć się do oglądanej wcześniej strony. We Friendly Ad układ górnego panelu reklamy będzie niezmienny, dzięki czemu ta nawigacja będzie bardziej intuicyjna – dodaje Marek Naruszewicz.
Nowy format jest dostępny wyłącznie na urządzenia mobilne, co jest zgodne z zauważalną tendencją rynkową. Kampanie na mobile stanowią coraz większy kawałek „tortu” reklamy online. Według badania AdEx w pierwszych trzech kwartałach ub.r. nakłady na reklamę internetową w tym obszarze wzrosły o 13% r/r. i stanowiły prawie 1/3 wszystkich wydatków (32,9%)[1]. Ponadto, jak wynika z raportu Digital 2021 Poland, ponad połowa użytkowników internetu (53,8%) sięga po przeglądarki dostępne właśnie na telefonach i tabletach[2].
Pierwsze testy Friendly Ad z wydawcami już trwają.
***
Grupa Open Mobi to synergia wiedzy i kompetencji agencji mobile marketingowej moBehave oraz agencji digitalowej Open Mobi. Bazując na własnym know-how oraz nowoczesnych technologiach, realizuje kampanie, które swoim zasięgiem obejmują miliony unikalnych użytkowników. Do precyzyjnego targetowania wykorzystuje autorską platformę DMP oraz ponad 30 zewnętrznych, z którymi współpracuje. Jej nowatorskie rozwiązanie – adQuery, służy do prowadzenia i monitorowania kampanii reklamowych w ramach zweryfikowanych stron internetowych, z gwarancją Brand Safety oraz anty-fraud. Dostępne poprzez platformę adQuery formaty reklamowe nastawione są na zaangażowanie użytkowników, a wśród nich Display Chat Bot – nagrodzony w konkursie INNOVATION 2020 w kategorii Innowacyjne Media oraz wyróżniony w MIXX Awards 2020 jako Innovation & Smart Solution.
Więcej informacji: openmobi.pl, mobehave.com oraz adquery.io.
[1] AdEx 2020 Q3, IAB Polska, PwC, styczeń 2021
[2] Digital 2021 Poland, Hootsuite, we are social, luty 2021, slajd 28

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.