Komunikaty PR

Nowi kupujący – jak zmienia się struktura szukających mieszkania?

2020-07-30  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Nie ulega wątpliwości, że w ostatnim czasie zmienił się profil nabywcy nieruchomości. Eksperci z JLL wskazują na to, że może czekać nas przemodelowanie struktury kupujących. Wyraźnie silną grupą będą między innymi zagraniczni inwestorzy.

Nowe potrzeby

Z jednej strony mamy tych, którzy doświadczenia lockdownu przekuli w postanowienie o zmianie miejsca zamieszkania. Mają sprecyzowane oczekiwania i odłożoną gotówkę bądź wystarczającą zdolność kredytową. Być może aktualne mieszkanie kupili z myślą o bieżących potrzebach, a w dużej mierze spędzali czas poza mieszkaniem i nie był dla nich problemem niewielki metraż czy brak balkonu. Dziś jednak wiedzą, że potrzebują większej przestrzeni, miejsca na biuro, większego balkonu czy ogródka. Nawet jeśli przekracza to ich aktualne potrzeby, są świadomi, że w przyszłości sytuacja może się zmienić – chociażby przez powiększenie się rodziny czy potrzebę podjęcia pracy zdalnej.

Zabezpieczyć przyszłość

Innym typem nabywcy są ci, którzy o zakupie mieszkania myślą w kontekście inwestycji. Mają zgromadzony kapitał, który chcą zabezpieczyć przed utratą wartości. Ich celem jest przeważnie kupno jednego czy dwóch lokali na wynajem lub pozostawienie go na przyszłość – np. dla dzieci. 

Obecnie brakuje opłacalnych sposobów na zabezpieczenie pieniędzy. Niskie oprocentowanie lokat sprawia, że nie są one korzystne, dlatego ludzie szukają alternatywnych sposobów na ulokowanie zaoszczędzonej gotówki. Nieruchomości są w tej perspektywie bardzo rentowne. Nie tracą na wartości, a przy okazji mogą być dobrym zabezpieczeniem dla bliskich. To opłacalny czas na taką inwestycję, ponieważ ceny mieszkań są stabilne i nie będą spadać – tłumaczy Emil Basta z biura sprzedaży dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.

Zagraniczny kapitał inwestuje w nieruchomości

Co istotne, na polskim rynku pojawia się kolejny typ nabywcy. To inwestorzy z zagranicy, dla których ceny są stosunkowo korzystne. Mają zgromadzony nierzadko duży kapitał, dlatego często skłaniają się ku nabywaniu większej liczby lokali – na przykład całego piętra. Podejmują się najmu instytucjonalnego, którego dużą zaletą jest długoterminowość. Łatwiej wówczas o obsługę lokalu i zapewnienie stałego dochodu w stosunku do najmu krótkoterminowego. Inwestycje w mieszkania są stabilne i bezpieczne, co pozwala dobrze ulokować duży kapitał. To właśnie zagraniczni nabywcy mogą stać się liczną grupą, która w najbliższym czasie będzie kształtowała rynek.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.