Nowoczesne rozwiązania sprzedażowe wspierają polski handel
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Rynek detaliczny zmienia się, a małe sklepy muszą odpowiadać na rosnące oczekiwania klientów. Konsumenci oczekują między innymi nowoczesnych promocji, bez których tradycyjne punkty handlowe tracą swoją konkurencyjność oraz atrakcyjność. Grupa Comp kieruje do detalistów i producentów pierwszą w Polsce cyfrową platformę usługową, działającą w oparciu o niedostępne wcześniej możliwości urządzeń fiskalnych, jednocześnie pozwalając lokalnym przedsiębiorcom rozwijać swoją ofertę.
M/platform zapewnia tradycyjnym sklepom detalicznym konkurencyjność w oczach lokalnych odbiorców i pozwala im wzmocnić swoją pozycję na bardzo zagęszczonym rynku. Nowa technologia realnie wspiera małe rodzinne przedsiębiorstwa, które wciąż stanowią siłę polskiego handlu. Małe tradycyjne sklepy idą z duchem czasu, stawiając na nowoczesność oraz innowacyjne rozwiązania promocyjne, pozwalające rozwijać biznes.
Promo+ umożliwia małym tradycyjnym sklepom uzyskanie nowoczesnych ofert promocyjnych bezpośrednio od producentów z branży FMCG. Jest to usługa dostępna w technologii M/platform, która integruje narzędzia wspierające pracę sklepów detalicznych. Pozwala właścicielom małych sklepów rozwijać biznes na niedostępnych wcześniej płaszczyznach. W ramach M/platform każdy detalista otrzymuje dostęp do aplikacji, które umożliwiają mu stałe poszerzanie oferty handlowej. Co najważniejsze, praktycznie każdy sklep w Polsce może dołączyć do programu i czerpać z niego korzyści niezależnie od swojego rozmiaru czy lokalizacji – mówi Tomasz Jasinkiewicz, członek zarządu Comp Platforma Usług.
Małe sklepy w Polsce nadal odpowiadają za ponad jedną trzecią całego rynku detalicznego. Na stałe wpisały się jako element handlowego ekosystemu. Małym sklepom pomogła zmiana tendencji wśród konsumentów, którzy wolą kupować mniej, ale częściej i bliżej domu. Pomogły też konsolidacja w hurcie i rozwój sieci franczyzowych. Jest to korzystne również dla producentów, gdyż handel tradycyjny jest dla nich ważnym kanałem sprzedaży, choć stanowi duże wyzwanie z uwagi na koordynację działań na tak rozdrobnionym rynku. Funkcjonalności oferowane przez M/platform stają się tymczasem nowym filarem polskiego handlu tradycyjnego, ułatwiając bliską współpracę pomiędzy sklepem a liderami rynku FMCG.
Moduł Promo+ jest usługą cyfrową łączącą sklep z producentem FMCG. Jak to działa? Producent przesyła przez M/platform pakiet promocji na swoje towary do sklepu. Właściciel punktu handlowego decyduje, które chce aktywować, znając mechanizm promocyjny, cenę sprzedaży dla konsumenta oraz oferowaną przez producenta kwotę refundacji za każde użycie promocji. Informacja o aktywacji promocji trafia z systemu bezpośrednio do urządzeń fiskalnych w sklepie. Dostępne są najskuteczniejsze nowoczesne mechanizmy promocyjne – PromoSztuki, Happy Hours, a także tradycyjne obniżki cenowe. Sklep może przyłączyć się do wybranej przez siebie promocji, a producent wie, kiedy sprzedano jego towar w jej ramach. Samo rozliczenie jest bardzo szybkie, w cyklach tygodniowych.
M/platform ma za zadanie wspierać tradycyjne placówki handlowe na bardzo konkurencyjnym rynku. Konsumenci są już przyzwyczajeni do nowoczesnych promocji i oczekują ich od wszystkich sklepów, również od tradycyjnych. Producenci zawsze byli otwarci na współpracę z małymi sklepami, które dbają o klienta, oferują mu atrakcyjną lokalizację i wysoką jakość obsługi. Jednak przeprowadzanie nowoczesnych promocji w takich tradycyjnych sklepach było kosztowne i czasochłonne. Trudno było zgrać je we wszystkich miejscach jednocześnie. Dzięki Promo+ sytuacja ulega dynamicznej, pozytywnej zmianie – podsumowuje Tomasz Jasinkiewicz.

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

A. Bryłka (Konfederacja): Ograniczenie emisyjności nie musi się odbywać za pomocą celów klimatycznych. Są absurdalne, nierealne i niszczące europejską gospodarkę
W lipcu br. Komisja Europejska ogłosiła propozycję nowego celu klimatycznego, który zakłada ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. do 2040 roku w porównaniu do stanu z 1990 roku. Został on zaproponowany bez zgody państw członkowskich, w przeciwieństwie do poprzednich celów na 2030 i 2050 rok. Polscy europarlamentarzyści uważają ochronę środowiska i zmiany w jej zakresie za potrzebne, jednak nie powinny się odbywać za pomocą nieosiągalnych celów klimatycznych.
Polityka
Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna

Według danych organizacji Nutrition Cluster w Strefie Gazy w lipcu br. u prawie 12 tys. dzieci poniżej piątego roku życia stwierdzono ostre niedożywienie. To najwyższa miesięczna liczba odnotowana do tej pory. Mimo zniesienia całkowitej blokady Strefy Gazy sytuacja w dalszym ciągu jest dramatyczna, a z każdym dniem się pogarsza. Przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej uważają, że potrzebna jest natychmiastowa pomoc, która musi być dostosowana do aktualnych potrzeb poszkodowanych i wsparta przez stronę izraelską.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.