Nowoczesne rozwiązania sprzedażowe wspierają polski handel
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Rynek detaliczny zmienia się, a małe sklepy muszą odpowiadać na rosnące oczekiwania klientów. Konsumenci oczekują między innymi nowoczesnych promocji, bez których tradycyjne punkty handlowe tracą swoją konkurencyjność oraz atrakcyjność. Grupa Comp kieruje do detalistów i producentów pierwszą w Polsce cyfrową platformę usługową, działającą w oparciu o niedostępne wcześniej możliwości urządzeń fiskalnych, jednocześnie pozwalając lokalnym przedsiębiorcom rozwijać swoją ofertę.
M/platform zapewnia tradycyjnym sklepom detalicznym konkurencyjność w oczach lokalnych odbiorców i pozwala im wzmocnić swoją pozycję na bardzo zagęszczonym rynku. Nowa technologia realnie wspiera małe rodzinne przedsiębiorstwa, które wciąż stanowią siłę polskiego handlu. Małe tradycyjne sklepy idą z duchem czasu, stawiając na nowoczesność oraz innowacyjne rozwiązania promocyjne, pozwalające rozwijać biznes.
Promo+ umożliwia małym tradycyjnym sklepom uzyskanie nowoczesnych ofert promocyjnych bezpośrednio od producentów z branży FMCG. Jest to usługa dostępna w technologii M/platform, która integruje narzędzia wspierające pracę sklepów detalicznych. Pozwala właścicielom małych sklepów rozwijać biznes na niedostępnych wcześniej płaszczyznach. W ramach M/platform każdy detalista otrzymuje dostęp do aplikacji, które umożliwiają mu stałe poszerzanie oferty handlowej. Co najważniejsze, praktycznie każdy sklep w Polsce może dołączyć do programu i czerpać z niego korzyści niezależnie od swojego rozmiaru czy lokalizacji – mówi Tomasz Jasinkiewicz, członek zarządu Comp Platforma Usług.
Małe sklepy w Polsce nadal odpowiadają za ponad jedną trzecią całego rynku detalicznego. Na stałe wpisały się jako element handlowego ekosystemu. Małym sklepom pomogła zmiana tendencji wśród konsumentów, którzy wolą kupować mniej, ale częściej i bliżej domu. Pomogły też konsolidacja w hurcie i rozwój sieci franczyzowych. Jest to korzystne również dla producentów, gdyż handel tradycyjny jest dla nich ważnym kanałem sprzedaży, choć stanowi duże wyzwanie z uwagi na koordynację działań na tak rozdrobnionym rynku. Funkcjonalności oferowane przez M/platform stają się tymczasem nowym filarem polskiego handlu tradycyjnego, ułatwiając bliską współpracę pomiędzy sklepem a liderami rynku FMCG.
Moduł Promo+ jest usługą cyfrową łączącą sklep z producentem FMCG. Jak to działa? Producent przesyła przez M/platform pakiet promocji na swoje towary do sklepu. Właściciel punktu handlowego decyduje, które chce aktywować, znając mechanizm promocyjny, cenę sprzedaży dla konsumenta oraz oferowaną przez producenta kwotę refundacji za każde użycie promocji. Informacja o aktywacji promocji trafia z systemu bezpośrednio do urządzeń fiskalnych w sklepie. Dostępne są najskuteczniejsze nowoczesne mechanizmy promocyjne – PromoSztuki, Happy Hours, a także tradycyjne obniżki cenowe. Sklep może przyłączyć się do wybranej przez siebie promocji, a producent wie, kiedy sprzedano jego towar w jej ramach. Samo rozliczenie jest bardzo szybkie, w cyklach tygodniowych.
M/platform ma za zadanie wspierać tradycyjne placówki handlowe na bardzo konkurencyjnym rynku. Konsumenci są już przyzwyczajeni do nowoczesnych promocji i oczekują ich od wszystkich sklepów, również od tradycyjnych. Producenci zawsze byli otwarci na współpracę z małymi sklepami, które dbają o klienta, oferują mu atrakcyjną lokalizację i wysoką jakość obsługi. Jednak przeprowadzanie nowoczesnych promocji w takich tradycyjnych sklepach było kosztowne i czasochłonne. Trudno było zgrać je we wszystkich miejscach jednocześnie. Dzięki Promo+ sytuacja ulega dynamicznej, pozytywnej zmianie – podsumowuje Tomasz Jasinkiewicz.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.