Nowoczesne usługi finansowe a oczekiwania konsumentów
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Transformacja cyfrowa wywiera olbrzymi wpływ na każdy sektor gospodarki. Powszechny dostęp do ultraszybkiego Internetu czy nowoczesnych aplikacji mobilnych jest dla konsumentów na wyciągnięcie ręki. Postęp technologiczny nie byłby jednak możliwy bez coraz większych oczekiwań klientów oraz zmian regulacyjnych dotykających usługi finansowe.
Z globalnego raportu PwC – „Zatarte granice: Jak branża FinTech kształtuje usługi finansowe” – wynika, że 57% klientów banków jest skłonnych zastąpić fizycznego doradcę narzędziem technologicznym, a 47% w wieku 20-34 lata zdecydowałoby się pobrać aplikację bankową służącą do obsługi transakcji kredytowych. Ponadto, 90% millenialsów uzyskuje informacje oraz opinie o produkcie drogą online. To wszystko prowadzi do dynamicznego rozwoju kanałów bezpośrednich.
Dostarczanie użytkownikom unikalnych doświadczeń, które pomogą w uporządkowaniu ich finansowej rzeczywistości wymaga od usługodawców implementacji rozwiązań w służbie consumer service oraz kultury innowacji. Zaawansowane strategie digital, na które składają się big data, machine learning czy rozwiązania poznawcze, prowadzą do ciągłego kreowania kierunków rozwoju narzędzi finansowych.
Można stwierdzić, że konsumenci zawsze będą potrzebować usług finansowych, nie będą one jednak świadczone wyłącznie przez tradycyjne banki. Cyfrowa transformacja została dodatkowo przyspieszona przez pandemię, która wymusiła implementację nowoczesnych narzędzi, przyjaznych i komfortowych dla konsumenta. FinTechy w Polsce działają głównie w obszarach płatności, wymiany walut czy pożyczek bezpośrednich, skutecznie zagospodarowując swoiste nisze, ale również rosnąc wraz z rozwojem technologii – mówi Marta Fila, Marketing Manager w AIQLabs.
Korzystanie z usług zaawansowanych instytucji finansowych wiąże się dla konsumentów z wygodą oraz brakiem skomplikowanych procedur. Za ocenę ryzyka i wiarygodności odpowiadają z kolei modele scoringowe, a także dedykowane narzędzia z zakresu sztucznej inteligencji. Implementacja nowoczesnych rozwiązań sprawia, że proces ubiegania się o pożyczkę staje się w pełni elektroniczny, a system decyzyjny trwa do kilku minut. Kluczowym czynnikiem nadal pozostaje jednak zaufanie, szczególnie w tak delikatnej materii jak finanse osobiste.
Mocny nacisk na kanał online stał się czymś zupełnie naturalnym w czasach pandemii. W skład nowoczesnych usług finansowych wchodzą między innymi zarówno bankowe, jak i pozabankowe aplikacje mobilne czy wirtualne karty płatnicze. Innowacyjne rozwiązania nie tylko ułatwiają zarządzanie finansami, ale również zapewniają maksymalne bezpieczeństwo poprzez zaawansowane i zindywidualizowane systemy logowania.
Sektor pozabankowy jest jednym z najszybciej rozwijających się, tym bardziej że znajduje się pod silnym wpływem e-commerce. Klienci oczekują jeszcze mniejszej biurokracji, uproszczenia kluczowych procesów. W dalszej perspektywie możemy spodziewać się zaawansowanych technologicznie, inteligentnych modeli biznesowych, w centrum których znajduje się konsument. To właśnie on odgrywa obecnie kluczową rolę w całym procesie, zwłaszcza że na przestrzeni ostatniego roku przeszedł swoistą rewolucję w zakresie między innymi podejmowania decyzji zakupowych.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.