Komunikaty PR

Nowoczesne usługi finansowe a oczekiwania konsumentów

2021-09-16  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.07 MB )

Transformacja cyfrowa wywiera olbrzymi wpływ na każdy sektor gospodarki. Powszechny dostęp do ultraszybkiego Internetu czy nowoczesnych aplikacji mobilnych jest dla konsumentów na wyciągnięcie ręki. Postęp technologiczny nie byłby jednak możliwy bez coraz większych oczekiwań klientów oraz zmian regulacyjnych dotykających usługi finansowe.

Z globalnego raportu PwC – „Zatarte granice: Jak branża FinTech kształtuje usługi finansowe” – wynika, że 57% klientów banków jest skłonnych zastąpić fizycznego doradcę narzędziem technologicznym, a 47% w wieku 20-34 lata zdecydowałoby się pobrać aplikację bankową służącą do obsługi transakcji kredytowych. Ponadto, 90% millenialsów uzyskuje informacje oraz opinie o produkcie drogą online. To wszystko prowadzi do dynamicznego rozwoju kanałów bezpośrednich.

Dostarczanie użytkownikom unikalnych doświadczeń, które pomogą w uporządkowaniu ich finansowej rzeczywistości wymaga od usługodawców implementacji rozwiązań w służbie consumer service oraz kultury innowacji. Zaawansowane strategie digital, na które składają się big data, machine learning czy rozwiązania poznawcze, prowadzą do ciągłego kreowania kierunków rozwoju narzędzi finansowych.

Można stwierdzić, że konsumenci zawsze będą potrzebować usług finansowych, nie będą one jednak świadczone wyłącznie przez tradycyjne banki. Cyfrowa transformacja została dodatkowo przyspieszona przez pandemię, która wymusiła implementację nowoczesnych narzędzi, przyjaznych i komfortowych dla konsumenta. FinTechy w Polsce działają głównie w obszarach płatności, wymiany walut czy pożyczek bezpośrednich, skutecznie zagospodarowując swoiste nisze, ale również rosnąc wraz z rozwojem technologii – mówi Marta Fila, Marketing Manager w AIQLabs.

Korzystanie z usług zaawansowanych instytucji finansowych wiąże się dla konsumentów z wygodą oraz brakiem skomplikowanych procedur. Za ocenę ryzyka i wiarygodności odpowiadają z kolei modele scoringowe, a także dedykowane narzędzia z zakresu sztucznej inteligencji. Implementacja nowoczesnych rozwiązań sprawia, że proces ubiegania się o pożyczkę staje się w pełni elektroniczny, a system decyzyjny trwa do kilku minut. Kluczowym czynnikiem nadal pozostaje jednak zaufanie, szczególnie w tak delikatnej materii jak finanse osobiste.

Mocny nacisk na kanał online stał się czymś zupełnie naturalnym w czasach pandemii. W skład nowoczesnych usług finansowych wchodzą między innymi zarówno bankowe, jak i pozabankowe aplikacje mobilne czy wirtualne karty płatnicze. Innowacyjne rozwiązania nie tylko ułatwiają zarządzanie finansami, ale również zapewniają maksymalne bezpieczeństwo poprzez zaawansowane i zindywidualizowane systemy logowania.

Sektor pozabankowy jest jednym z najszybciej rozwijających się, tym bardziej  że znajduje się pod silnym wpływem e-commerce. Klienci oczekują jeszcze mniejszej biurokracji, uproszczenia kluczowych procesów. W dalszej perspektywie możemy spodziewać się zaawansowanych technologicznie, inteligentnych modeli biznesowych, w centrum których znajduje się konsument. To właśnie on odgrywa obecnie kluczową rolę w całym procesie, zwłaszcza że na przestrzeni ostatniego roku przeszedł swoistą rewolucję w zakresie między innymi podejmowania decyzji zakupowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.