Komunikaty PR

Nowoczesny spedytor. Jakie narzędzia powinien znać?

2020-11-27  |  10:11
Biuro prasowe

 

Tak jak w każdej dziedzinie życia, coraz ważniejszą rolę odgrywa cyfryzacja, sprzyjająca usprawnianiu nawet najbardziej złożonych procesów opartych na przetwarzaniu danych. Spedytorzy to już nie pośrednicy i „opiekuni” klientów, ale sprawni project managerowie, poruszający się w cyfrowym środowisku i mający pełną kontrolę nad całym procesem transportu.

Planery ładunku

Jednym z coraz popularniejszych narzędzi są planery ładunków. To narzędzia, które pozwalają sporządzić wizualizację wykorzystania przestrzeni ładunkowej i zapisanie jej w formie dokumentu, który można przesłać do klienta lub kierowcy. Wykorzystanie do maksimum dostępnego miejsca na ładunek pozwala na zwiększenie wydajności zaplanowanych przejazdów, a co za tym idzie, pozwala na zapobieganie tzw. pustych przebiegów, które sprawiają, że proces transportu, nadzorowany przez spedytora traci na rentowności.

Giełdy transportowe

Do niedawna giełdy transportowe stanowiły o sile digitalizacji w sektorze TSL. Giełdy, czyli platformy informacyjne, służące do kojarzenia przewoźników ze spedytorami i spedytorów z klientami, pozwalające na pozyskiwanie zleceń na doładunki w trakcie pokonywania trasy.  - Giełdy transportowe pozwalają na realizację transakcji przez internet, co niweluje konieczność całej zbędnej „papierologii”, która zwłaszcza przy przewozach międzynarodowych mocno się piętrzy – mówi Katarzyna Syta, Prezes Zarządu KAES Logistics. Transakcje z użyciem giełd transportowych są dziś bezpieczne, bo skupiają dziesiątki tysięcy zweryfikowanych użytkowników, a same platformy były i pozostają świetnym miejscem do nawiązywania nowych kontaktów, a co za tym idzie – pozyskiwania nowych partnerów biznesowych i poszerzania ich katalogu. Dziś giełdy transportowe nadal cieszą się ogromną popularnością, ale zamiast jedynym narzędziem pracy są często… jednym z wielu.

Zarządzanie flotą i kontakt z kierowcą

Tak jak do niedawna pracę spedytora często utożsamiano z dziesiątkami – albo i setkami – maili przypadającymi na jedno zlecenie i nieustającymi rozmowami telefonicznymi to z klientem, to z przewoźnikiem, to z samym kierowcą, tak dziś technologia sprawia, że wszystko zmierza w kierunku ograniczenia często zbędnych rozmów i wiadomości wysyłanych pocztą elektroniczną. - Ułatwiają to coraz inteligentniejsze systemy monitoringu – na przykład GPS, który pozwala analizować styl prowadzenia kierowcy, wpływ jazdy na zużycie paliwa, sprawdzać, czy kierowca nie dokonuje gwałtownych i ryzykownych ruchów… I wreszcie – skontaktować się z nim w czasie rzeczywistym. To ważne również dla samego kierowcy, by mógł w każdej chwili skontaktować się ze spedytorem, który „opiekuje się” transportem – podkreśla Katarzyna Syta z KAES Logistics.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.