Komunikaty PR

Nowy etap rozwoju SGI. Deweloper skupi się na Warszawie

2021-05-25  |  13:00

Spółka deweloperska SGI wchodzi w kolejną fazę rozwoju. Firma ma już za sobą okres dywestycji i sprzedaży działek na rynkach regionalnych. Obecnie pracuje nad rozbudową banku ziemi w stolicy i to właśnie na rynku warszawskim zamierza się skupić i realizować swoje nowe inwestycje. Deweloper w ostatnim półroczu pozyskał działki za łączną kwotę 180 mln zł.

SGI rozpoczęło ekspansję na warszawski rynek nieruchomości już kilka lat temu, jednak Warszawa nigdy nie była priorytetem dla firmy ze szczecińskimi korzeniami. Od początku swojej działalności zrealizowała już 48 projektów deweloperskich, w których oddane zostało 5.700 mieszkań, 41.000 m2 powierzchni biurowej i 24.000 m2 powierzchni handlowej. W stolicy deweloper ma na koncie już 10 inwestycji, obejmujących zarówno mieszkania, domy, jak i biurowce. Dziś wszystkie plany firmy skupione są na rozbudowie banku ziemi pod inwestycje premium w różnych punktach Warszawy. To właśnie tutaj SGI aktywnie poszukuje nowych terenów, co pozwoli na rozbudowanie swojej oferty. W kolejnych latach spółka planuje sprzedawać ok. 400-500 mieszkań rocznie.

Prowadzenie kilku procesów negocjacyjnych jednocześnie pozwoliło firmie nabyć kilka nowych działek w przeciągu ostatniego pół roku. Są to tereny zlokalizowane na Dolnym Mokotowie pod ok. 8 tys. mkw. powierzchni użytkowej mieszkania (PUM), w Wilanowie – gdzie zaplanowana jest realizacja 30 domów jednorodzinnych o podwyższonym standardzie, we Włochach na ok. 25 tys. mkw. PUM, na Bemowie pod ok. 14 tys. mkw. PUM, a także na Starej Ochocie, gdzie obecnie znajduje się biurowiec. Spółka w zeszłym roku pozyskała także dwie nowe działki na Siekierkach, w rejonie ul. Bluszczańskiej, gdzie z powodzeniem już od kilku lat realizuje swoje projekty. Powstanie tu ok. 500 mieszkań, a wprowadzenie do oferty sprzedaży pierwszego etapu inwestycji rozpocznie się jeszcze w tym roku.

–  Ostatnie miesiące to dla nas bardzo intensywny czas. Tylko w tym roku udało nam się sfinalizować zakup aż pięciu działek w Warszawie, łącznie pod ok. 65 tys. mkw. PUM, w znakomitych lokalizacjach. Łączna wartość tych transakcji wyniosła 180 mln zł. Nie szukamy działek z dala od centrum. Kierujemy nasze siły na dopracowane, wysokomarżowe projekty obejmujące mieszkania i domy, a także inwestujemy w segment premium, bo właśnie deweloperem premium jesteśmy – mówi Robert Stachowiak, prezes spółki SGI. – Nie zatrzymujemy się, cały czas prowadzimy negocjacje w sprawie zakupów kolejnych działek. Mamy w swoim planie rozbudowę oferty, a w perspektywie – dynamiczny rozwój biznesu – dodaje Robert Stachowiak.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.