Nowy rok i nowe cele w programie lojalnościowym dla branży agro
Drony, aplikacje mobilne, zdjęcia satelitarne – to hasła, które rzadko kiedy kojarzą nam się z rolnictwem. Tymczasem polscy rolnicy bardzo chętniej korzystają z nowych technologii i narzędzi, które pomagają im zoptymalizować pracę na roli. Także nowoczesne narzędzia i nagrody oferowane w ramach programów wsparcia sprzedaży, motywują tę grupę do większej lojalności wobec wybranej marki z branży agrorolniczej.
Branża rolnicza z roku na rok dynamicznie się rozwija. W ciągu pięciu lat (między 2010 a 2015 rokiem) liczba podmiotów rolniczych w Polsce wzrosła o 70 tys. Dodatkowo czasy stereotypowej biednej, polskiej wsi już dawno zastąpiły dynamiczne gospodarstwa, wyposażone w liczne maszyny, narzędzia, a nawet oprogramowania, które mają ulepszyć pracę na roli, zoptymalizować koszty oraz wyróżnić oferty rodzimych rolników. Dlatego też to idealny moment dla branży agrolniczej, która może wykorzystać, widoczny wśród rolników, pociąg do nowinek.
Pronowoczesna postawa rolników motywuje do tego by sięgać po narzędzia i mechanizmy, które do tej pory były używane z sukcesem w innych branżach, a które na celu mają zwiększanie sprzedaży. W jaki sposób zabiegać o tak konkurencyjny rynek?
Zwiększ sprzedaż i zyskaj lojalność
Skutecznym rozwiązaniem tego problemu, który pomoże budować nowe sieci zbytu jest stworzenie programów lojalnościowych. Programy takie nie tylko mają za zadanie zwiększyć sprzedaż czy wartość koszyków zakupowych, ale również zbudować lojalność między klientem, a odbiorcą, która jest nieoceniona we współczesnym świecie. Zwłaszcza w branżach specjalistycznych.
Programy wsparcia sprzedaży to jeszcze mało spopularyzowany zakres działalności w świecie agrorolniczym, dlatego też pozwoli wyróżnić się tej firmie, która stworzy i wprowadzi pionierski program. Stwarza on bowiem nie tylko korzyści dla organizatorów, ale również dla samych rolników, którzy mogą kupować narzędzia, nasiona, nawozy niezbędne do wykonywania ich pracy, a jednocześnie być przy tym nagradzani. Otwarci na nowości rolnicy również wykazują otwartość na nowoczesne nagrody, które może dostarczyć im organizator programu wsparcia sprzedaży.
Korzyści w zasięgu ręki
Według badania „Trendy sprzedaży” zrealizowanego przez ICAN Institute we współpracy z Edenred Polska, w 2019 roku, aż 83% liderów sprzedaży przekroczyło zakładane plany sprzedażowe o 20% dzięki, m.in. wdrożeniu programów lojalnościowych. Skuteczność ta sprawia, że w ciągu 3 lat liczba firm rozwijających programy wsparcia sprzedaży wzrosła z 45% do 65%.
Jakie efekty można uzyskać sięgając po dobrze skrojony program lojalnościowy? 97% badanych widzi w nim potencjał zwiększenia sprzedaży i udziałów rynkowych. 84% uważa, że programy pomagają zwiększyć i utrzymać motywację klientów, zaś 83% twierdzi, że wspierają promocję usług i produktów firmy.
Stwórz skuteczny program lojalnościowy
Żeby jednak program wsparcia sprzedaży realizował opisane powyżej cele, trzeba zwrócić uwagę na wiele elementów przy organizacji programu. Projektowanie całego przedsięwzięcia należy rozpocząć od określenia jasnego celu. Organizator musi dokładnie wiedzieć co chce osiągnąć, a także powinien określić wskaźniki skuteczności swoich działań. Kolejnym krokiem jest dokładne poznanie odbiorców. To jakie mają oni potrzeby, oczekiwania oraz motywacje zdeterminuje charakter oraz mechanizm całego programu lojalnościowego. Niemniej istotna jest nagroda, o którą walczyć będą uczestnicy. To właśnie dobrze dobrane nagrody najbardziej napędzają do działania.
Dobierz motywujące nagrody
Wybór nagrody nie jest jednak zadaniem łatwym ze względu na różnorodność oczekiwań uczestników. Każdy ma inne potrzeby. Jednak tworzenie rozbudowanego katalogu nagród może być ogromnym obciążeniem logistycznym dla organizatora. Powinien więc on wybrać taką nagrodę, która będzie elastyczna, różnorodna, dopasowana do oczekiwań uczestników, a jednocześnie prosta w obsłudze. Nie można także zapomnieć o potrzebie uczestników niemal natychmiastowej gratyfikacji za wykonane działania. Nagród nie może więc zabraknąć, muszą być szybko dostępne i możliwe do przekazania od razu nawet najbardziej wymagającym uczestnikom.
Skorzystaj z przedpłaconych kart premiowych
Na szczęście wszystkie te wygórowane warunki spełniają przepłacone karty premiowe Edenred (co drugi program lojalnościowy w Polsce wykorzystuje karty przedpłacone w katalogu nagród). Karty trafiają bezpośrednio w gusta i potrzeby każdego uczestnika programów wsparcia sprzedaży, ze względu na fakt, że to oni ostatecznie decydują jaki kształt przybierze nagroda. Karty dodatkowo można personalizować w sposób niemal nieograniczony. A przy tym są akceptowane na całym świecie i w internecie. Na specjalne życzenie klienta mogą być jednak akceptowane tylko w wybranych branżach czy punktach klienta.
Korzyści z wyboru takiej nagrody osiągają nie tylko uczestnicy, ale także organizatorzy. Długi termin ważności kart sprawia, że można je wydawać tylko raz na cały okres trwania programu, a następnie wielokrotnie zasilać, różnymi kwotami i z różną częstotliwością. Karty są więc zawsze dostępne, a zarządzanie katalogiem nagród jest łatwe i przejrzyste. Podobnie jak logistyka obsługi tego typu nagród.
Wybierz partnera godnego zaufania
Planując organizację programu wsparcia sprzedaży warto skorzystać z doświadczonego partnera w tym zakresie. Stałe wsparcie, monitoring oraz otrzymywanie na bieżąco informacji zwrotnej dotyczącej mierników efektywności pozwolą osiągnąć sukces.
www.edenred.pl

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty

Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.