Komunikaty PR

Nowy wymiar współdzielonych przejazdów

2021-10-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Grzyb
PR Inspiration

Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
marta.grzyb|prinspiration.pl| |marta.grzyb|prinspiration.pl
730 190 230
prinspiration.pl/

BlaBlaCar, największa światowa platforma współdzielonych przejazdów, licząca już 100 mln użytkowników, poszerzyła ofertę o przejazdy autokarowe. Mieszkańcy Krakowa i Małopolski mogą teraz skorzystać z oferty ponad 130 lokalnych i ogólnopolskich przewoźników. W dobie konieczności ograniczenia emisji CO2, idea zrównoważonego transportu i współdzielenia przejazdów zyskuje coraz większą popularność i nowe możliwości.

Małopolska może pochwalić się jedną z największych w Polsce sieci połączeń autobusowych. W ten sposób krakowianie najchętniej podróżują do Zakopanego i Warszawy. Dużą popularnością cieszą się również połączenia do Lwowa, Wrocławia i Rzeszowa. Nieprzypadkowo Kraków jest pierwszym miastem w Polsce, gdzie na szerszą skalę informujemy o możliwości zakupu biletów autobusowych przez naszą platformę – mówi Olgierd Szyłejko, country manager w BlablaCar. Po pierwsze, ten sposób podróżowania jest tutaj bardzo popularny, po drugie – w dobie walki ze smogiem, zwłaszcza w Małopolsce, zrównoważony transport jest bardzo ważny w kontekście dbania o środowisko naturalne. Dlatego nasza platforma oferuje nie tylko współdzielenie samochodów osobowych, ale również łatwy zakup biletów autobusowych ponad 130 przewoźników.

Kraków jest jednym z największych w Polsce węzłów komunikacyjnych. Z dalekobieżnego transportu zbiorowego oraz współdzielonych przejazdów chętnie korzystają mieszkańcy Małopolski, studenci, turyści oraz coraz częściej osoby przyjeżdzające lub podróżujące w celach biznesowych. W Krakowie sprzedajemy dwa razy więcej biletów autobusowych niż np. w Katowicach – tłumaczy Olgierd Szyłejko. Obok Warszawy, Kraków jest miastem z największą ich sprzedażą w Polsce – podkreśla. Do końca listopada na krakowian, którzy zamówią bilety w naszej aplikacji czekają specjalne rabaty – dodaje Szyłejko.

Ogólnoświatowym trendem jest projektowanie zrównoważonego transportu, w tym promowanie transportu zbiorowego oraz tzw. współdzielenia auta. Nasz platforma pozwala wypełnić puste miejsca w przejazdach, zarówno w samochodach osobowych, jak i transportem zbiorowym, co realnie przekłada się na korzyści środowiskowe. Przeciętny autokar ma 49 miejsc i emituje o 13 razy mniej CO2 w  przeliczeniu na osobę niż samochód osobowy - tłumaczy Olgierd Szyłejko z BlablaCar.

Na całym świecie już 100 milionów osób korzysta z możliwości współdzielenia przejazdów przez BlablaCar, co pozwala rocznie zaoszczędzić 1,6 mln ton CO2 – to tyle samo, co przez rok emituje cały transport drogowy w Paryżu. W Polsce ponad 5 milionów korzysta z tej możliwości, co daje nam czołową pozycję w krajach Europy Środkowej.

Oprócz korzyści środowiskowych oraz ekonomicznych użytkownicy współdzielonych przejazdów zyskują również korzyści społeczne. Wspólna podróż sprzyja otwartości, często z nieznajomymi rozmawiamy na tematy, których nie poruszamy z nikim innym. Wg badania przeprowadzonego w 9 krajach (w tym również w Polsce) przez francuską firmę badawczą Le BIPE, 84% osób korzystających z BlaBlaCar zdobyło wiedzę na intersujące tematy, a 61% otrzymało dobre rady życiowe. Wg wspomnianego badania szansa, że podczas jazdy porozmawiamy o sytuacji, o której nikomu nie wspominaliśmy jest 5 razy większa niż zazwyczaj. Przejazdy takie pozwalają również zawiązać nowe i trwałe znajomości. Ponad 37% użytkowników korzysta ponownie z tych samych wspólnych przejazdów ponad 5 razy w roku. Jak widać korzyści ze współdzielonych przejazdów są wielowymiarowe – nie tylko w wymiarze ekologicznym, ale również społecznym.

 

O firmie

BlaBlaCar to największa na świecie sieć transportowa oparta na społeczności, umożliwiająca ponad 100 milionom użytkowników korzystanie z carpoolingu w 22 krajach. BlaBlaCar wykorzystuje technologię, aby zapełnić puste miejsca w samochodach, łącząc członków społeczności poszukujących wspólnego przejazdu samochodem lub autobusem i sprawiając, że podróżowanie staje się bardziej przystępne, towarzyskie i wygodne. Przyjazna dla środowiska i ludzi sieć BlaBlaCar pozwala co roku ograniczyć emisję CO2 o 1,6 miliona ton.

 

Więcej informacji udziela:

Olgierd Szyłejko
Country Manager - Poland @BlaBlaCar
Kom: +48 728 491 616
olgierd.szylejko@blablacar.com

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Inspiration
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.