Nowy Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC

Monika Kmera
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
ul. Zabrska 39d
44-100 Gliwice
mkmera|plgbc.org.pl| |mkmera|plgbc.org.pl
600025968
www.plgbc.org.pl
W dniu 24 czerwca br. odbyło się Walne Zebranie Członków Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC. Na trzyletnią kadencję powołano nowego Prezydenta oraz Zarząd stowarzyszenia, a także Komisję Rewizyjną.
Na stanowisko Prezydenta PLGBC wybrano Agnieszkę Strzemińską, Marketing Manager Poland & Baltics, Knauf Insulation.
Do grona Członków Zarządu powołano następujące osoby:
- Danutę Barańską, Dyrektor Kreatywną, Tétris
- Monikę Dębską-Pastakia, Prezes Zarządu, Knight Frank
- Marcina Gawrońskiego, Dyrektora Działu Budownictwa Ekologicznego, Sweco Consulting
- Ewę Łydkowską, Menedżer ds. Marketingu, Vastint Poland
- Artura Pollaka, Prezesa Zarządu, APA Group
- Elżbietę Rotblum, Koordynatora ds. Zrównoważonego Rozwoju, Skanska Property Poland
- Krystiana Wawera, Partnera, Horizone Studio
- Aleksandrę Witeczek, Adiunkta, Wydział Architektury Politechniki Śląskiej oraz Menedżera Departamentu Architektury, visio architects & consultants
- Jarosława Witka, Associate Mechanical Engineer, Arup Polska
Jako Członków Komisji Rewizyjnej wybrano:
- Marcina Malickiego, Prezesa Zarządu, Activtek Polska
- Adama Targowskiego, Menedżera ds. Zrównoważonego Rozwoju, Skanska Commercial Development Europe.
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC (Polish Green Building Council) jest organizacją pozarządową, która od 2008 roku realizuje misję radykalnej poprawy projektowania, budowania i użytkowania budynków w Polsce tak, aby zrównoważone budownictwo stało się normą.
PLGBC stanowi część globalnej społeczności ponad 70 organizacji green building councils skupionych w ramach World Green Building Council.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.