„O czym śnią roboty?” Ruszył konkurs na niestandardowe wykorzystanie robotów
Skriware, polski edtech o globalnym zasięgu ogłosił konkurs dla szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych, którego celem jest inspirowanie uczniów do rozwijania kompetencji przyszłości. Aby wziąć w nim udział, należy przesłać zgłoszenie do 22 grudnia br. a następnie stworzyć projekt, przetestować go oraz udostępnić wraz z materiałami dokumentującymi pracę do 30 kwietnia 2024 r. Uczestnicy konkursu mogą już dzisiaj o 19.00 wziąć udział w webinarze „O czym śnią roboty”, podczas którego odkryją niekonwencjonalne zastosowania edukacyjnych robotów i druku 3D.
Zadaniem uczniów i ich mentorów będzie udzielenie odpowiedzi na tytułowe pytanie poprzez realizację projektu, który obejmie:
1. ocenę możliwości robotów edukacyjnych,
2. przeprowadzenie burzy mózgów i odkrycie nietypowych umiejętności szkolnego robota edukacyjnego,
3. zaproponowanie elementu, którym można wzbogacić robota, aby zwiększyć liczbę jego zastosowań,
4. stworzenie modelu tego elementu, a następnie jego wydrukowanie na drukarce 3D,
5. przeprowadzenie testów udoskonalonego robota.
Zgłoszenie do konkursu powinno zawierać podstawowe informacje na temat zespołu – nazwę szkoły i drużyny, poziom edukacyjny oraz imiona i nazwiska uczestników. Każdy zespół może składać się z 1-2 nauczycieli oraz 2-5 uczniów. Co istotne, szkoła może zgłosić dowolną liczbę drużyn.
Szczegółowe informacje na temat harmonogramu prac i pomysłu na projekt zespoły powinny przesłać do 12 stycznia 2024 r.
W skład pracy konkursowej wchodzi stworzony przez zespoły model 3D w formacie .stl, prezentacja multimedialna dokumentująca pracę nad projektem oraz notatka Nauczyciela - Mentora uwzględniającą jego perspektywę.
Konkurs „O czym śnią roboty” jest przeznaczony dla szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych (z podziałem na kategorie wiekowe dla klas: 1-3, 4-6, 7-8 i szkół ponadpodstawowych). Co istotne, uczestnicy mogą korzystać ze wszystkich robotów edukacyjnych dostępnych na rynku – SkriBotów, Photonów, Korbo, Dashe’ów, mBotów, Abloxów, Codey Rocky’ów, LEGO, Ozobotów, BlueBotów i innych. Na laureatów czekają atrakcyjne nagrody: SkriBoty, zestawy SkriController, klocki SkriKit, tablety i dostępy do pakietów edukacyjnych na Skriware Academy.
- Serdecznie zachęcam do udziału w konkursie „O czym śnią roboty?”, który pozwoli uczniom i nauczycielom puścić wodze fantazji oraz wejść w role odkrywców, kreujących, tworzących, a następnie wspólnie testujących innowacyjne rozwiązania. Jestem przekonany, że udział w konkursie zachęci dzieci do zdobywania kompetencji przyszłości i zainspiruje kadrę pedagogiczną do wykorzystania potencjału tkwiącego w sprzęcie zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości – mówi Karol Górnowicz, CEO Skriware.
Konkurs został podzielony na etapy, a dodatkowym wsparciem w realizacji projektów jest towarzyszący mu cykl webinarów. Dzisiaj o godz. 19.00 Krzysztof Kaszuba oraz Weronika Rutkowska wraz z uczniami zaprezentują niestandardowe sposoby wykorzystania robotów edukacyjnych i pokażą, jak druk 3D może pomóc w wydobyciu ich potencjału podczas webinaru zatytułowanego „O czym śnią roboty?”. Kolejne spotkania odbędą się 13 grudnia o godz. 19.00 („Modelowanie 3D – jak ugryźć projekt?”) i 17 grudnia o godz. 19.00 – „Zaprezentuj się! Czyli o różnych formach prezentacji”).
Szczegóły dotyczące konkursu, regulaminu oraz webinarów znajdują się na stronie: https://landings.skriware.com/pl-pl/pl/konkurs-skriware-2023-2024.

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.