Komunikaty PR

O roli nagród w programach lojalnościowych

2020-02-24  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Uczestnicy programów lojalnościowych w B2B, zamiennie nazywanych partnerskimi czy motywacyjnymi, oczekują od organizatora atrakcyjnych gratyfikacji. Przyznają, że nagrody są główną motywacją do udziału w konkretnym programie (39 proc), podczas gdy ich zbyt mały wybór to kluczowy czynnik zniechęcający (50 proc.) – wynika z badania „Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość” zrealizowanego przez IRCenter na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. Jak i czym nagradzać kontrahentów z branży budowlanej, FMCG, OTC, motoryzacyjnej czy elektronicznej, RTV i AGD, by wspierać cele sprzedażowe spółki?

Zanim zostanie przyznana konkretna nagroda warto spojrzeć, jakie są kryteria jej przyznawania. Organizatorzy programów stosują różne mechanizmy gratyfikacji uczestników, począwszy od nagradzania proporcjonalnie do wielkości transakcji, przez sprzedaż konkretnego produktu, po ekspozycję towaru w punkcie sprzedaży. A jak chcą być nagradzani kontrahenci i partnerzy biznesowi przystępujący do programu partnerskiego?

„Z przeprowadzonego na nasze zlecenie badania wynika, że zarówno uczestnicy programów z branży FMCG, budowlanej, motoryzacyjnej, jak i elektronicznej, RTV i AGD, czy OTC oczekują, że będą nagradzani za każdą transakcję. Ten mechanizm dominuje też wśród stosowanych przez organizatorów. Mowa tu o sytuacji, w której za każde wydane 1 złotych przyznawany jest 1 punkt. Drugim najbardziej pożądanym mechanizmem jest docenianie regularności dokonywanych transakcji. Jest to tym ważniejszy aspekt motywacji, iż jest niezwykle rzadko stosowany w praktyce, a przecież to regularność trwania relacji jest istotą lojalności i partnerstwa w biznesie” – wyjaśnia Justyna Klimuk, Incentive & Recognition Product Portfolio Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Czym nagradzać?
Patrząc przez pryzmat wszystkich badanych branż, najbardziej pożądane rodzaje nagród to karty przedpłacone z limitem (53 proc.), możliwość wyboru nagrody z szerokiego katalogu (48 proc.) oraz konkretne upominki rzeczowe (47 proc.). Planując wdrożenie programu w konkretnym sektorze warto przejść od ogółu do szczegółu. Czym nagradzać kontrahentów z branży budowlanej, FMCG, OTC, motoryzacyjnej czy elektronicznej, RTV i AGD, by wspierać cele sprzedażowe spółki i budować trwałe relacje z kontrahentami? „Aby wzbudzić pozytywne emocje uczestników programów partnerskich w branży budowlanej warto postawić na nagrody z szerokiego katalogu i karty przedpłacone. Przedstawiciele tego sektora ucieszą się także z tradycyjnych bonów, co w znaczący sposób wyróżnia ich na tle pozostałych badanych branż. Osoby z FMCG poczują, że ich zaangażowanie zostało docenione, jeśli otrzymają rabat na kolejne zakupy lub konkretną nagrodę rzeczową czy kartę przedpłaconą, którą sfinansują wybraną rzecz. Jak nagradzać w OTC? Podobnie jak w branży budowlanej – kartami przedpłaconymi i dając możliwość wyboru nagrody z szerokiego katalogu. Co motywuje uczestników z branży elektronicznej, RTV i AGD? Bez wątpienia na pierwszym miejscu są rabaty na kolejne zakupy. Gratyfikacjami pożądanymi przez branżę motoryzacyjną są karty przedpłacone, możliwość wyboru nagrody z szerokiego katalogu” – wyjaśnia Justyna Klimuk z Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Badanie „Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość” zostało zrealizowane w 2019 roku przez niezależną agencję badawczą IRCenter, na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. Wzięło w nim udział 300 uczestników programów lojalnościowych z branż FMCG, budowlanej, motoryzacyjnej, elektronicznej oraz OTC.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową Biuro prasowe
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie
Firma Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
2024-05-07 | 13:00

Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej

- Mamy nadzieję, że już wkrótce skończy się tzw. Wolna Amerykanka w sektorze funeralnym. Chodzi przede wszystkim o patologie związane z faktycznym brakiem zatrudnienia w sporej
Firma KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu
2024-05-07 | 10:30

KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu

Po wielu latach funkcjonowania na rynku stolarki otworowej pod marką KRISPOL, nadeszła pora na zwieńczenie procesu rozpoczętego w 2018 roku i stworzenie nowej marki KRISHOME, która

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.

Infrastruktura

Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego

21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.

Prawo

Społeczne agencje najmu w Polsce dopiero raczkują. Część gmin widzi w nich szansę na walkę z wyludnieniem

W Polsce zawiązało się już i rozpoczyna działalność kilkanaście społecznych agencji najmu, kolejnych kilkanaście jest w trakcie powstawania. To niewiele jak na niemal 2,5 tys. gmin w kraju, jednak eksperci widzą w tym rozwiązaniu duży potencjał. Jak podkreślają, może to być szansa zwłaszcza dla miast średniej wielkości, by walczyć ze zjawiskiem wyludniania. Społeczne agencje najmu we współpracy z gminami pośredniczą w wynajmie mieszkań – gminnych bądź należących do prywatnych właścicieli­ – osobom, których zarobki nie pozwalają na rynkowy najem, ale nie kwalifikują ich też do otrzymania mieszkania socjalnego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.