Komunikaty PR

Obsługa streamingu z kamer IP - korzyści dla biznesu

2020-10-20  |  16:00
Biuro prasowe

Technologia przesyłania strumieniowego zawojowała świat biznesu. Dzięki buforowi danych u użytkowników, który przechowuje tymczasowo informacje podczas uzyskiwania do nich dostępu, plik można odtwarzać bez konieczności ściągania go. Jest to dziś szczególnie istotne dla organizacji ponieważ niezakłócona płynność transmisji obrazu i dźwięku stanowi podstawowe wymagania współczesnego użytkownika w obszarze doświadczeń cyfrowych. Wszyscy wiemy, jak wygodne jest to rozwiązanie. Choć streaming kojarzy się dziś opinii publicznej głównie z rozrywką, technologia ta, szczególnie w monitoringu wideo, może dziś zdziałać znacznie więcej – w biznesie i w życiu społecznym.

 

Turystyka, transport, edukacja, wydarzenia sportowe i środowisko

 

Kamery monitoringu wizyjnego mogą dziś znacznie więcej niż tylko dozorowanie otoczenia. Widzimy coraz więcej potrzeb ze strony biznesu pragnącego pokazywać na żywo swoje otoczenie w Internecie. Od hoteli wykorzystujących kamery podłączone online do zademonstrowania swojego otoczenia i wystroju turystom na całym świecie, po publiczne firmy monitorujące infrastrukturę transportową pod kątem zarządzania ruchem czy jakością komunikacji (płynność i bezpieczeństwo).

Nie można pominąć atrakcji miejskich jak punkty obserwacyjne przyrody, wydarzenia sportowe, pikniki i festyny. Streaming życia miasta w różnych jego odsłonach przyciąga uwagę mieszkańców i odwiedzających. Jest też niezwykle przydatny w  zastosowaniach edukacyjnych – nie tylko w szkolnictwie, w którym e-learninig staje się powoli główną metodą nauczania. Miejskie kampanie edukacyjne (np. na temat bezpieczeństwa) lub onboarding pracowników we wszystkich sektorach będą skuteczniejsze za sprawą wykorzystania „wideo na żywo”.

 

Platformy – zaplecze dla streamingu

 

Platformy YouTube i Facebook wspierają tę technologię oraz oferują bezpłatne nadawanie i streaming niezależnie od wielkości grupy odbiorców nagrania w tym samym czasie. Przeniesienie wizerunku biznesu czy miasta do sieci, prócz dobrego pomysłu i jego egzekucji wymaga jeszcze wysokiej jakości sprzętu i oprogramowania – do podobnych celów najlepsze pozostają rozwiązania platformowe, pozwalające wybrać online odpowiednią do potrzeby aplikację do kamery.

Przykładem takiego rozwiązania jest otwarta platforma ACAP (Axis Camera Application Platform), na której użytkownicy kamer monitoringu, szukający zastosowań biznesowych znajdą gotowe oprogramowanie. Taką sztandarową aplikacją, dedykowaną dla streamingu wideo jest CamStreamer App opracowana przez czeską spółkę NetRex.

 

Auto reklama na żywo z wyświetlaniem infografik – kamera może więcej

 

Możliwość łatwego integrowania rozwiązań i produktów stremingowych z monitoringiem wizyjnym pozwala na zwiększenie zdolności marketingowych organizacji. Przykładem jest możliwość wyświetlania dynamicznych infografik w udostępnianym na żywo wideo. Mogą to być informacje o promocjach czy wyprzedażach w sklepie, czy dane pogodowe, godziny otwarcia centrum handlowego i stoisk, wyświetlanie reklam lokalnych restauracji – do tego celu służą aplikacje przeznaczone dla kamer IP.

Takie zadania wykonuje np. CamOverlay App[1], w której podkład graficzny i jego emitowanie może być zarządzane zarówno poprzez API jak i urządzenia zewnętrzne.

 

Informacje z systemów zewnętrznych w obrazie – cenne dane dla smart-city, szkolnictwa i przedsiębiorstw w spójnej formie

 

Potrzeba dodania do obrazu płynącego z monitoringu istotnych danych z produkcji, czy przebiegu innego procesu także jest dziś realizowana w streamingu z kamer za pomocą aplikacji. Pozwalają one na zarządzanie na kamerze IP mikro aplikacjami z innych urządzeń np. sensorów temperatury, urządzeń kontroli dostępu, liczników. Możliwości integracji dla strumieniowania w monitoringu wideo są właściwie nieograniczone. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu kontroli funkcjonalności aplikacji poprzez interfejs API. Daje to elastyczne możliwości streamingu z dodatkowymi, ważnymi dla sektora albo indywidualnej organizacji informacjami.

 

Życie klientów przenosi się coraz mocniej do świata wirtualnego. W rozwarstwionej rzeczywistości coraz łatwiej sięgać po informacje do Internetu. Mając na uwadze nowe zachowania zakupowe i samodzielne wyszukiwanie przez użytkowników interesujących treści oraz coraz mocniejszą rolę obrazu w komunikacji trudno byłoby pominąć rolę streamingu wideo z jego wszystkimi możliwościami w transformacji cyfrowej.

 

Warto w tym miejscu podkreślić, że nie wszystkie użytkowane i dostępne kamery IP oferują jakość odpowiednią do zastosowań biznesowych. Jeśli chcemy pokazać na żywo fragment miasta, proces produkcji lub analizować dane dla potrzeb transportu, należy zwrócić uwagę na możliwości techniczne tych urządzeń. Kamery standardowo instalowane w laptopach, te, które mają ograniczone możliwości kompresji, lub zbyt mało wydajny procesor, nie zagwarantują jakości, którą powinien dziś oferować streaming. Tylko wysoka jakość obrazu pozwoli z kolei zapewnić odpowiedni poziom doświadczenia użytkownika i wykorzystać możliwości analizy obrazu, jakie daje Sztuczna Inteligencja.

 

Adam Brzezicki, Axis Communications

 

 


[1] https://camstreamer.com/camoverlay-about

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Co trzecia firma szuka specjalisty od AI i automatyzacji Biuro prasowe
2024-07-30 | 15:00

Co trzecia firma szuka specjalisty od AI i automatyzacji

Rosnące koszty pracy w Polsce mogą przyspieszyć w firmach tempo wdrażania automatyzacji i sztucznej inteligencji. Zatrudnienie robota może opłacać się bardziej niż jeszcze
IT i technologie Znaczenie digitalu podczas organizacji eventów, czyli o mocy świata online
2024-07-29 | 12:00

Znaczenie digitalu podczas organizacji eventów, czyli o mocy świata online

Czy dzisiaj organizacja perfekcyjnego eventu wystarczy, by można było mówić o sukcesie? Nawet najlepiej zaplanowane, a w dalszym etapie zrealizowane wydarzenie nie przyniesie
IT i technologie Neptis SA zwiększył liczbę płacących użytkowników w aplikacji Yanosik o 18 proc.
2024-07-25 | 13:20

Neptis SA zwiększył liczbę płacących użytkowników w aplikacji Yanosik o 18 proc.

Spółka technologiczna Neptis S.A., notowana na rynku NewConnect, w pierwszym półroczu 2024 r. zwiększyła liczbę użytkowników aplikacji Yanosik, czyli

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.