Komunikaty PR

7 tysięcy sosen posadzili wolontariusze Castorama

2023-04-20  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Piekacz
Made in PR

Wejnerta
02-619 Warszawa
n.piekacz|madeinpr.pl| |n.piekacz|madeinpr.pl
783 505 900
madeinpr.pl

Region Podlasia w Białogrądach, w nadleśnictwie Rajgród, wzbogacił się o 7 tys. młodych sosen. W projekcie sadzenia drzewek na terenie prawie 8 hektarów, wzięło udział ponad 100 wolontariuszy ze sklepów i biura Castorama oraz Grupy Kingfisher. Inicjatywa zalesiania była jednocześnie jedną z największych akcji na rzecz ochrony środowiska naturalnego i wsparcia wolontariatu pracowniczego w Castoramie.

Lasy są potężnymi sojusznikami w walce z globalnymi zmianami klimatycznymi - pochłaniając dwutlenek węgla pozytywnie wpływają na stabilność klimatu. 60-letnia sosna wytwarza tlen dla aż 3 osób, a hektar lasu „produkuje” w ciągu doby około 700 kilogramów tlenu dla 2500 osób. Drzewa ochładzają również powietrze atmosferyczne podczas upałów działając jak wielki klimatyzator – jedno drzewo może wykonać pracę porównywalną do co najmniej 10 klimatyzatorów. W ciągu roku to samo drzewo wchłania ok. 3 tys. litrów wody opadowej, a następnie oddaje do powietrza kilkaset litrów wody w postaci pary. Lasy są także gwarantem bioróżnorodności – ich ekosystem jest niezbędny do życia wielu gatunków zwierząt, ptaków i owadów.

- Jesteśmy świadomi wpływu człowieka na środowisko. Bierzemy na siebie tę odpowiedzialność i poprzez szereg inicjatyw inwestujemy w działania na rzecz przyszłych pokoleń. Mamy już w planach kontynuację akcji zalesiania z nadleśnictwem Rajgród, którą rozszerzymy o kolejne gatunki drzew. – mówi Piotr Bober Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Castorama Polska.

Strategia Zrównoważonego Rozwoju Castorama Polska obowiązuje w całej Grupie Kingfisher. Dokument określa priorytety polityki odpowiedzialnego biznesu firmy – dbałość o Pracowników, Planetę, Klientów i Społeczności Lokalne. Jednym z najważniejszych celów Grupy jest osiągnięcie do końca 2040 roku zerowej emisji netto w ramach prowadzonej działalności operacyjnej. W planach ma również osiągnięcie do końca 2025 r. 60% całkowitej sprzedaży ze Zrównoważonych Produktów dla domu. Już teraz w swojej ofercie Castorama posiada prawie 10 tys. produktów przyjaznych dla środowiska i planety, oznaczonych logiem "CastoSfera".

Grupa Kingfisher jako członek-założyciel inicjatywy „Rainforest Alliance Forest Allies” jest na dobrej drodze, aby stać się organizacją Forest Positive do 2025/26 roku. Firma inwestuje w sześć kluczowych projektów w regionach najbardziej zagrożonych wylesianiem na całym świecie. Do 2025/26 roku Kingfisher ma zamiar wykorzystywać w 100% odpowiedzialnie pozyskiwane drewno i papier w swoich produktach i katalogach – tylko w latach 2021/22 w sposób odpowiedzialny pozyskiwano 87,2% drewna i papieru w produktach, a w drugim roku 100% papieru katalogowego.

- Castorama Polska promuje zrównoważone leśnictwo poprzez produkty oznaczone certyfikatami FSC, PEFC, które podpowiadają Klientom, że produkty oznaczone certyfikatami pochodzą z odpowiedzialnych źródeł. Dzięki wprowadzonej polityce w zakresie drewna skierowanej do dostawców oraz działania informacyjne do klientów, jak np. Piątek FSC możemy przyczynić się do rozwijania gospodarki leśnej zarządzanej w sposób odpowiedzialny z poszanowaniem przyrody i lokalnych społeczności. – tłumaczy Paweł Świętochowski Dyrektor ds. Odpowiedzialnego Biznesu w Castorama Polska.

Podejście Grupy Kingfisher, a tym samym Castorama Polska do zrównoważonego rozwoju oraz środowiska jest zgodne z wymogami systemu zarządzania środowiskiem ISO14001. Zobowiązuje to firmę do regularnego kontrolowania wpływu na środowisko, dążenia do nieustannej poprawy oraz zapobiegania zanieczyszczeniom. W zakresie tych obszarów Castorama od lat podejmuje rozmaite inicjatywy które zyskały sobie ogromną sympatię klientów, z roku na rok zyskując coraz to większą popularność, m.in. cykliczne akcje wymiany elektrośmieci na rośliny „Kwiaty za elektrograty”. Podczas ubiegłorocznych, dwóch edycji udało się zebrać aż 994 ton odpadów elektronicznych i elektrycznych  niebezpiecznych dla środowiska.

Na polskim rynku Castorama odpowiada na wzrastające zainteresowanie klientów zrównoważonymi produktami pozwalającymi tworzyć ekologiczne domy i ogrody w przystępnej cenie. Firma wskazuje przyjazne dla środowiska, zdrowia oraz portfela konkretne rozwiązania i produkty, a także przyczynia się do zmiany świadomości klientów i ich stylu życia na zdrowszy, bardziej odpowiedzialny i zrównoważony w ramach programu „CastoSfera”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

Robotyka i SI

Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

Sport

Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.