AkzoNobel wyznacza ambitny cel redukcji emisji dwutlenku węgla
AkzoNobel jest pierwszą firmą produkującą farby i specjalistyczne powłoki, która realizuje cele zrównoważonego rozwoju w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla w działaniach biznesowych, opierając się o wyznaczniki naukowe.
Firma dostosowała swoje ambicje w obszarze zrównoważonego rozwoju do porozumienia paryskiego. Jego celem jest ograniczenie globalnego ocieplenia i zapewnienie, że wzrost temperatury na świecie nie przekroczy 1,5˚C powyżej poziomu, który był przed okresem rozwoju przemysłu.
AkzoNobel ogłosił zamiar zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w działaniach biznesowych o 42% do 2030 roku (w porównaniu do 2020 roku). Dotyczy to zarówno własnej działalności firmy, jak i jej partnerów, w tym klientów i dostawców. Zobowiązanie to jest obecnie oficjalnie zatwierdzane przez Science Based Targets (SBTi) i jest istotne w realizacji strategii People. Planet. Paint., która została ogłoszona przez firmę w 2019 roku.
„Wyznaczenie takiego celu naprawdę ma znaczenie”, mówi CEO AkzoNobel, Thierry Vanlancker. „To wyraźny sygnał, że przygotowujemy się do mobilizacji naszych biznesów na całym świecie i podjęcia bardziej zdecydowanych działań w celu przeciwdziałania zmianom klimatu. Musimy działać szybko i koncentrować się na współpracy oraz innowacjach. Jesteśmy zdeterminowani, aby, jako lider w branży w tym obszarze, zrobić wszystko, co w naszej mocy i dać przykład innym”.
AkzoNobel poczynił już znaczące postępy w realizacji celów ogłoszonych w ramach strategii People. Planet. Paint. W zakresie dwóch kluczowych ambicji środowiskowych – zmniejszenia o połowę własnej emisji dwutlenku węgla i posiadania 100% odnawialnej energii elektrycznej w działalności firmy do 2030 roku – wyprzedza wręcz swoje zobowiązania. Aby podkreślić ten postęp, niedawno firma ogłosiła, że do 2022 roku w swoich zakładach w Europie będzie działać wyłącznie na odnawialnej energii elektrycznej.
„Aby osiągnąć nasz cel w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla, musimy patrzeć dalej niż tylko na nasze własne działania”, kontynuuje Vanlancker. „Dlatego będziemy zachęcać wszystkich naszych partnerów biznesowych do przejścia na alternatywne rozwiązania o niższej lub zerowej emisji dwutlenku węgla. Zachęcam również naszych współpracowników do zaangażowania się w SBTi, ogłaszania własnych celów i dołączenia do nas w dawaniu dobrego przykładu w branży”.
AkzoNobel bardzo mocno podkreśla, że kluczem do podjęcia szeroko zakrojonych działań na rzecz klimatu jest współpraca. Takie podejście spowodowało, że Thierry Vanlancker, CEO AkzoNobel, dołączył do European CEO Alliance – partnerstwa międzybranżowego, którego celem jest pomoc w walce ze zmianami klimatu, budowanie odporności gospodarczej i wdrażanie założeń Zielonego Ładu (programu Unii Europejskiej).
Więcej informacji o strategii People. Planet. Paint. na www.akzonobel.com/en/about-us/sustainability.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.