AkzoNobel wyznacza ambitny cel redukcji emisji dwutlenku węgla
AkzoNobel jest pierwszą firmą produkującą farby i specjalistyczne powłoki, która realizuje cele zrównoważonego rozwoju w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla w działaniach biznesowych, opierając się o wyznaczniki naukowe.
Firma dostosowała swoje ambicje w obszarze zrównoważonego rozwoju do porozumienia paryskiego. Jego celem jest ograniczenie globalnego ocieplenia i zapewnienie, że wzrost temperatury na świecie nie przekroczy 1,5˚C powyżej poziomu, który był przed okresem rozwoju przemysłu.
AkzoNobel ogłosił zamiar zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w działaniach biznesowych o 42% do 2030 roku (w porównaniu do 2020 roku). Dotyczy to zarówno własnej działalności firmy, jak i jej partnerów, w tym klientów i dostawców. Zobowiązanie to jest obecnie oficjalnie zatwierdzane przez Science Based Targets (SBTi) i jest istotne w realizacji strategii People. Planet. Paint., która została ogłoszona przez firmę w 2019 roku.
„Wyznaczenie takiego celu naprawdę ma znaczenie”, mówi CEO AkzoNobel, Thierry Vanlancker. „To wyraźny sygnał, że przygotowujemy się do mobilizacji naszych biznesów na całym świecie i podjęcia bardziej zdecydowanych działań w celu przeciwdziałania zmianom klimatu. Musimy działać szybko i koncentrować się na współpracy oraz innowacjach. Jesteśmy zdeterminowani, aby, jako lider w branży w tym obszarze, zrobić wszystko, co w naszej mocy i dać przykład innym”.
AkzoNobel poczynił już znaczące postępy w realizacji celów ogłoszonych w ramach strategii People. Planet. Paint. W zakresie dwóch kluczowych ambicji środowiskowych – zmniejszenia o połowę własnej emisji dwutlenku węgla i posiadania 100% odnawialnej energii elektrycznej w działalności firmy do 2030 roku – wyprzedza wręcz swoje zobowiązania. Aby podkreślić ten postęp, niedawno firma ogłosiła, że do 2022 roku w swoich zakładach w Europie będzie działać wyłącznie na odnawialnej energii elektrycznej.
„Aby osiągnąć nasz cel w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla, musimy patrzeć dalej niż tylko na nasze własne działania”, kontynuuje Vanlancker. „Dlatego będziemy zachęcać wszystkich naszych partnerów biznesowych do przejścia na alternatywne rozwiązania o niższej lub zerowej emisji dwutlenku węgla. Zachęcam również naszych współpracowników do zaangażowania się w SBTi, ogłaszania własnych celów i dołączenia do nas w dawaniu dobrego przykładu w branży”.
AkzoNobel bardzo mocno podkreśla, że kluczem do podjęcia szeroko zakrojonych działań na rzecz klimatu jest współpraca. Takie podejście spowodowało, że Thierry Vanlancker, CEO AkzoNobel, dołączył do European CEO Alliance – partnerstwa międzybranżowego, którego celem jest pomoc w walce ze zmianami klimatu, budowanie odporności gospodarczej i wdrażanie założeń Zielonego Ładu (programu Unii Europejskiej).
Więcej informacji o strategii People. Planet. Paint. na www.akzonobel.com/en/about-us/sustainability.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Transport
Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.
Polityka
A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.