Komunikaty PR

Biznes winiarski troszczy się o środowisko naturalne. Proekologiczne działania t

2023-04-27  |  13:15
Do pobrania A ( 0.11 MB )

Jak wynika z raportu niefinansowego firmy AMBRA zajmującej się produkcją win, zmiany środowiskowe zachodzące w wyniku globalnego ocieplenia klimatu mogą wpłynąć na brak możliwości uprawy winorośli w tradycyjnych regionach winiarskich. To niewątpliwie przyniesie skutki w postaci zmniejszenia dostępności produktów i wzrostu ich cen. Dlatego też firma odpowiada na największe problemy środowiska naturalnego, jakimi według badania wykonanego na zlecenie Ministerstwa Klimatu i Środowiska są zanieczyszczenie powietrza (59%), problem odpadów (50%) i problemy z wodą (34%).

Spółki Grupy AMBRA w zakresie proekologicznej odpowiedzialności biznesu dążą do systematycznego zmniejszania negatywnego wpływu ich działalności na środowisko.

Oszczędzamy zasoby, głównie wodę i energię. Zauważyliśmy, że do wyprodukowania jednej butelki produktu, czyli wina zużywamy 3,2 litra wody. Postanowiliśmy sobie ambitny cel, by zmniejszyć poziom zużycia wody o 40% do roku 2024/2025. W roku finansowym 2021/2022 obniżyliśmy go o 7,1%, co daje efekt w postaci zużycia jedynie 2,6 litra wody na jednostkę wyrobu. Osiągnęliśmy to głównie dzięki instalacji CIP („cleaning-in-place” - centralna stacja mycia), która została wdrożona w zakładzie produkcyjnym w Woli Dużej” – komentuje Robert Ogór, prezes Zarządu Grupy AMBRA – „Naszym celem jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 40% do 2025 roku. W tym zakresie mamy znaczące sukcesy dzięki inwestycjom pozwalającym na ograniczenie zużycia energii i zwiększenie ilości energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych” – dodaje.

W 2022 roku spółka zmniejszyła emisję CO2e w zakresach („scope”) 1 i 2 o 20,3% w porównaniu z poprzednim rokiem obrotowym. Ponadto zwiększyła udziału energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych z 7,3% do 16,2% w roku 2021/2022. Udało się to dzięki nabyciu energii elektrycznej pochodzącej w całości z odnawialnych źródeł energii (woda, wiatr, słońce). Znaczenie dla osiągnięcia sukcesu w zakresie działań ekologicznych ma również budowa farmy fotowoltaicznej o mocy 1 MW, która zaspokoi ok. 30% zapotrzebowania Winiarni w Woli Dużej oraz elektryfikacja floty samochodowej i transportu wewnątrz zakładowego poprzez zastąpienie 34 samochodami elektrycznymi i 11 wózkami widłowymi dotychczas używanych pojazdów spalinowych.

„Ważnym proekologicznym celem jest dla nas zmniejszenie do 2024/2025 r. ilości wytwarzanych odpadów na jedną butelkę o 20%. W tym celu szkolimy naszych pracowników odpowiedzialnych za wdrażanie nowych produktów z zasad ekoprojektowania i zasad związanych z gospodarką obiegu zamkniętego. W ciągu dwóch lat wprowadzimy 100% odpowiednio oznaczonych opakowań nadających się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania” – komentuje prezes Ogór.

Działanie na rzecz środowiska to przejaw odpowiedzialności za wspólne dobro. Proekologiczne inicjatywy grupy AMBRA nie ograniczają się jedynie do zmian w zakładach produkcyjnych. Kolejny projekt wdrożony w celu skompensowania pozostałych emisji gazów cieplarnianych nie pokrytych zakupem zielonej energii i elektryfikacją floty, przyniósł efekt w postaci zaabsorbowania z atmosfery 500 ton CO2e (ekwiwalentu dwutlenku węgla). AMBRA zaangażowała się w przywracanie 1 500 hektarów pierwotnego lasu w rumuńskich Karpatach w paśmie górskim Retezat-Godeanu-Tarcu, w którym znajduje się jeden z ostatnich dziewiczych lasów w Europie. Projekt ten wpływa również pozytywnie na bioróżnorodność Karpat i umożliwia rozwój 90 endemicznych gatunków roślin, 55 gatunków ssaków i 185 gatunków ptaków.

Proekologiczne działania biznesu są przejawem odpowiedzialności, gdy noszą znamiona długofalowej polityki firmy. W Grupie AMBRA decyzje biznesowe są podejmowane z uwzględnieniem skutków wpływu na środowisko i w oparciu o systematyczny pomiar obciążenia środowiska. Dodatkowo AMBRA do końca 2023 roku planuje przystąpienie do International Wineries for Climate Action („IWCA”) – inicjatywy powołanej przez międzynarodowych liderów produkcji winiarskiej – Torres i Jackson Family Wines, której misją jest prowadzenie wspólnych działań na rzecz dekarbonizacji sektora wina na poziomie globalnym. Członkowie organizacji zadeklarowali zeroemisyjność do 2050 r. Dbanie o środowisko i przeciwdziałanie efektowi cieplarnianemu to dbanie o nasz wspólny interes, jakim jest jakość życia na Ziemi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.