Blisko 2 tony śmieci w 2 dni - zakończyła się akcja WARTA warta posprzątania
Zakończyła się akcja „WARTA warta posprzątania” Fundacji Nasza Ziemia oraz Lidl Polska. Inicjatywa, będąca częścią 29. Akcji Sprzątania świata, zgromadziła w Poznaniu 800 wolontariuszy, którzy w dwa dni zebrali blisko 2 tony śmieci.
To było niesamowite wydarzenie, którego efekty przeszły oczekiwania organizatorów! Ok. 13:00 w Poznaniu zakończyła się dwudniowa akcja sprzątania Warty: „WARTA warta posprzątania”. W czwartek i piątek, 8-9 września, do trzech punktów zbiórki: na Szelągu, pod Mostem Lecha oraz przy Bramie Poznania, zgłosiło się aż osiemset wolontariuszek i wolontariuszy: uczniowie szkół podstawowych, liceów i techników, sportowcy, miłośnicy przyrody i pracownicy sieci Lidl Polska, którzy wraz z Fundacją Nasza Ziemia zebrali blisko 2 tony śmieci – 1.803 kg (1.080 kg pierwszego dnia i 723 kg drugiego). Aż 300 kg stanowił sam plastik, głównie śmieci weekendowe: plastikowe butelki oraz opakowania po jedzeniu. Natomiast wśród wydobytych bezpośrednio z rzeki śmieci, znalazły się: rower, lodówka, krzesła ogrodowe, opony, muszla klozetowa i wózek dziecięcy. Niektóre z nich nie nadawały się do zważenia.
Wydarzeniu towarzyszyły stoiska edukacyjne przygotowane przez Partnerów: firmę Lidl Polska, poznański Zakład Zagospodarowania Odpadów oraz Urząd Miasta Poznania, który dla uczestników zorganizował specjalny konkurs na zbieranie kapsli do „tytek” (po poznańsku – toreb). Zebrano ich ponad 30 kg.
Akcję wsparli piłkarze Warty Poznań, twórczyni bloga „Ograniczam się”, Kasia Wągrowska (@ograniczamsie), wizażystka Weronika Bociąg (@weronika_bociag), a także zespół na łódkach reprezentujący Wody Polskie, który z wielkim zaangażowaniem zbierał odpady porzucone w wodzie.
- Jesteśmy pełni dumy. W ciągu kilku godzin trwania akcji „WARTA warta posprzątania” wolontariusze zebrali niebotyczną ilość śmieci. Niektóre z nich, jak lodówka czy wózek dziecięcy, zrobiły na nas wrażenie. Pomagali uczniowie, pracownicy sieci Lidl Polska, mieszkańcy okolicznych dzielnic i sportowcy. Kończymy akcję, zostawiając Wartę czystszą i piękniejszą. Teraz skupimy się na edukacji. Razem z Fundacją Nasza Ziemia chcemy wzmocnić poszucie odpowiedzialności za środowisko, mając nadzieję, że w kolejnych latach Warta – jak ktoś ładnie powiedział – będzie warta jedynie „odwiedzenia”, a nie „posprzątania” – mówi Aleksandra Robaczkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska.
Akcja „WARTA warta posprzątania” powstała jako część akcji „River Cleanup Collective” w ramach międzynarodowej strategii ograniczania plastiku Grupy Schwarz „REset Plastic”.
Szczegóły dot. inicjatywy znajdują się na wydarzeniu FB „WARTA warta posprzątania” oraz na fanpage’u Fundacji Nasza Ziemia.
Polska branża paletowa wyprzedza PPWR
Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz
Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.