Blisko 2 tony śmieci w 2 dni - zakończyła się akcja WARTA warta posprzątania
Zakończyła się akcja „WARTA warta posprzątania” Fundacji Nasza Ziemia oraz Lidl Polska. Inicjatywa, będąca częścią 29. Akcji Sprzątania świata, zgromadziła w Poznaniu 800 wolontariuszy, którzy w dwa dni zebrali blisko 2 tony śmieci.
To było niesamowite wydarzenie, którego efekty przeszły oczekiwania organizatorów! Ok. 13:00 w Poznaniu zakończyła się dwudniowa akcja sprzątania Warty: „WARTA warta posprzątania”. W czwartek i piątek, 8-9 września, do trzech punktów zbiórki: na Szelągu, pod Mostem Lecha oraz przy Bramie Poznania, zgłosiło się aż osiemset wolontariuszek i wolontariuszy: uczniowie szkół podstawowych, liceów i techników, sportowcy, miłośnicy przyrody i pracownicy sieci Lidl Polska, którzy wraz z Fundacją Nasza Ziemia zebrali blisko 2 tony śmieci – 1.803 kg (1.080 kg pierwszego dnia i 723 kg drugiego). Aż 300 kg stanowił sam plastik, głównie śmieci weekendowe: plastikowe butelki oraz opakowania po jedzeniu. Natomiast wśród wydobytych bezpośrednio z rzeki śmieci, znalazły się: rower, lodówka, krzesła ogrodowe, opony, muszla klozetowa i wózek dziecięcy. Niektóre z nich nie nadawały się do zważenia.
Wydarzeniu towarzyszyły stoiska edukacyjne przygotowane przez Partnerów: firmę Lidl Polska, poznański Zakład Zagospodarowania Odpadów oraz Urząd Miasta Poznania, który dla uczestników zorganizował specjalny konkurs na zbieranie kapsli do „tytek” (po poznańsku – toreb). Zebrano ich ponad 30 kg.
Akcję wsparli piłkarze Warty Poznań, twórczyni bloga „Ograniczam się”, Kasia Wągrowska (@ograniczamsie), wizażystka Weronika Bociąg (@weronika_bociag), a także zespół na łódkach reprezentujący Wody Polskie, który z wielkim zaangażowaniem zbierał odpady porzucone w wodzie.
- Jesteśmy pełni dumy. W ciągu kilku godzin trwania akcji „WARTA warta posprzątania” wolontariusze zebrali niebotyczną ilość śmieci. Niektóre z nich, jak lodówka czy wózek dziecięcy, zrobiły na nas wrażenie. Pomagali uczniowie, pracownicy sieci Lidl Polska, mieszkańcy okolicznych dzielnic i sportowcy. Kończymy akcję, zostawiając Wartę czystszą i piękniejszą. Teraz skupimy się na edukacji. Razem z Fundacją Nasza Ziemia chcemy wzmocnić poszucie odpowiedzialności za środowisko, mając nadzieję, że w kolejnych latach Warta – jak ktoś ładnie powiedział – będzie warta jedynie „odwiedzenia”, a nie „posprzątania” – mówi Aleksandra Robaczkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska.
Akcja „WARTA warta posprzątania” powstała jako część akcji „River Cleanup Collective” w ramach międzynarodowej strategii ograniczania plastiku Grupy Schwarz „REset Plastic”.
Szczegóły dot. inicjatywy znajdują się na wydarzeniu FB „WARTA warta posprzątania” oraz na fanpage’u Fundacji Nasza Ziemia.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.