Costa Coffee podsumowuje kolejny miesiąc współpracy z Too Good To Go
Pół roku temu, sieć kawiarni Costa Coffee nawiązała współpracę ze społecznością Too Good To Go, by za pośrednictwem aplikacji w prosty sposób ratować nadwyżki żywności – niesprzedane danego dnia kanapki, ciasta oraz inne przysmaki z portfolio kawiarni. Tym samym firma aktywnie przyłączyła się do organizacji, którym zależy na edukowaniu i zachęcaniu do działań przyjaznych środowisku, w tym walce z marnowaniem żywności.
Po kolejnym miesiącu wspólnej walki z marnowaniem jedzenia przyszedł czas na podsumowanie współpracy Costa Coffee z Too Good To Go. Początkowo, w aplikacji dostępne były pyszne paczki-niespodzianki z niesprzedanymi danego dnia produktami w dziesięciu lokalach w Warszawie, jednak w związku z dużym zainteresowaniem, zdecydowano się na poszerzenie współpracy na wszystkie kawiarnie w stolicy.
Wspólnymi siłami udało się uratować aż 10 014 posiłków, czyli 98% wszystkich wystawionych paczek. Co więcej, użytkownicy aplikacji naprawdę pokochali walkę o ograniczanie marnowania żywności, na co wskazuje średnia ocen wszystkich zestawów oferowanych przez Costa Coffee wynosząca 4,69.
Współpraca z Too Good To Go to inicjatywa, dzięki której każdego dnia użytkownicy aplikacji kupują nadwyżkowe jedzenie, które choć jest świeże, ze względu na przepisy musiałoby zostać wyrzucone. Osoby nabywające takie produkty przyczyniają się tym samym do walki z marnowaniem żywności oraz ograniczeniem emisji globalnych gazów cieplarnianych.
Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów
W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.