Diageo ogłasza globalny plan działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Be Communications
ul. Kijowska 5
03-738 Warszawa
j.kowalczuk|becomms.pl| |j.kowalczuk|becomms.pl
+48 603 98 18 72
www.becomms.pl
Do 2030 roku plan nazwany SOCIETY ‘2030: SPIRIT of PROGRESS umożliwi firmie Diageo:
- Dotarcie, za pośrednictwem jej marek, do 1 miliarda ludzi z przekazem o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
- Osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto (tzw. neutralności węglowej) w ramach działalności bezpośredniej firmy
- Zwiększenie procentowego udziału kadry menedżerskiej ze zróżnicowanych etnicznie środowisk do 45%
- Zużycie o 30% mniej wody w procesie przygotowywania każdego produktu
Dziś firma Diageo, twórca takich marek jak Johnnie Walker, Smirnoff i Guinness, ogłosiła 25 ambitnych celów w swoim planie "Society 2030: Spirit of Progress” (Strategia społeczna 2030), który ma wywrzeć pozytywny wpływ na świat do 2030 r., aby w tzw. Dekadzie Działań osiągnąć Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ (ang. Sustainable Development Goals, SDG).
Opierając się na długiej historii globalnego postępu w dziedzinie społecznej odpowiedzialności firmy (Environmental, Social and Corporate Governance), firma Diageo skoncentruje swoje działania w ciągu najbliższej dekady na trzech głównych obszarach, starannie wybranych w celu dostosowania do Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ: promowaniu odpowiedzialnego modelu konsumpcji alkoholu; wspieraniu integracji i różnorodności; i pionierskiego plan zrównoważonego rozwoju "od ziarna do szkła" (od momentu pozyskiwania surowców po finalny produkt).
Ivan Menezes, Chief Executive Diageo, powiedział: „Jako firma o zasięgu globalnym zobowiązujemy się do odegrania istotnej roli w ochronie przyszłości planety i wyznaczenia innym drogi, którą będą podążać. Jestem niezmiernie dumny z dotychczasowych osiągnięć Diageo w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności, a ten nowy, ambitny plan działania będzie dla nas jeszcze większym wyzwaniem, które zmotywuje nas, by przed końcem 2030 osiągnąć więcej w ciągu tej krytycznej dekady.”
Najważniejsze informacje dotyczące planu SOCIETY ‘2030: SPIRIT of PROGRESS (Strategia społeczna 2030) obejmują:
Promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
- Do 2030 roku Diageo, za pośrednictwem swoich marek, dotrze do ponad miliarda ludzi z przekazem o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu;
- Wpłynie na postawę 5 milionów kierowców, przekonując ich o braku akceptacji w kwestii prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu;
- Będzie kontynuować działania edukacyjne, docierając do ponad 10 milionów ludzi z wiedzą na temat ryzyka, związanego ze spożywaniem alkoholu przez osoby niepełnoletnie, poprzez wielokrotnie nagradzany program „SMASHED”, działający na wszystkich kontynentach.
Wspieranie integracji i różnorodności
- Diageo, w oparciu o dotychczasowe doświadczenia w zakresie wdrażania polityki różnorodności i włączania, wyznaczyło ambitny na tle branży cel: do 2030 r. zwiększyć wśród kadry menedżerskiej procentowy udział przedstawicieli ze zróżnicowanych etnicznie środowisk do 45%, a kobiet do 50%;
- Diageo zapewni również szkolenia dla ponad 1,7 mln osób, aby pomóc w stworzeniu niewykluczającego i rozwijającego się z sukcesem sektora HoReCa.
Ivan Menezes kontynuował: „Wierzę, że ustalając cele związane z płcią i pochodzeniem etnicznym, które firma ma osiągnąć do 2030 r., możemy naprawdę przełamać bariery i pomóc w kształtowaniu bardziej różnorodnego i odnoszącego długoterminowe sukcesy biznesu oraz całego społeczeństwa”.
Pionierski plan zrównoważonego rozwoju "od ziarna do szkła" (od momentu pozyskiwania surowców po finalny produkt)
- Diageo zobowiązało się działać na rzecz niskoemisyjnej przyszłości, wykorzystując w 100% energię odnawialną do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto w ramach działalności bezpośredniej firmy oraz współpracując z dostawcami w celu zmniejszenia pośrednich emisji dwutlenku węgla o 50%;
- Jako pierwszy krok w dążeniu do zerowego poziomu netto, prestiżowe szkockie destylarnie Diageo Oban i Royal Lochnagar staną się neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla do końca 2020 r., a w Indiach Diageo będzie dążyło do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2025 r.;
- Do 2030 roku Diageo zagwarantuje, że w procesie wytwarzania każdego napoju zużyte zostanie o 30% mniej wody niż dotychczas i osiągnięty zostanie pozytywny wpływ na ilość wody w społecznościach, w których występuje jej niedobór;
- Diageo zrealizuje również ponad 150 projektów wodnych dla społeczności na całym świecie, w tym zapewni dostęp do czystej wody, warunków sanitarnych i higieny;
- Diageo wesprze ponad 150 000 drobnych rolników poprzez zapoznanie ich z technikami rolniczymi, które pomogą w regeneracji gruntów i budowaniu różnorodności biologicznej;
- Diageo zapewni, że do 2030 roku w opakowaniach z tworzyw sztucznych firma będzie wykorzystywała materiały pochodzące w 100% z recyklingu oraz że 100% opakowań Diageo będzie w większości nadawać się do recyklingu.
Dzisiaj Diageo uruchamia również globalną platformę Zrównoważone Rozwiązania (Sustainable Solutions), która zapewni finansowanie pozakapitałowe start-up’om i firmom technologicznym, aby mogły stanowić dla Diageo wsparcie we wdrażaniu polityki zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu dostaw. Projekt powstał, aby wspierać małe firmy i przedsiębiorców w ich rozwoju i komercjalizacji tworzonych przez nie innowacji. Aby partnerzy mogli w pełni uruchomić swój potencjał, Diageo zobowiązało się dzielić się z nimi swoim doświadczeniem i dostępem do globalnych zasobów.
Ewan Andrew, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju i prezes Diageo Supply & Procurement, powiedział: „Niezbędne jest, abyśmy zaczęli działać teraz, jeśli w przyszłości chcemy zachować wspaniały świat, w którym teraz wspólnie żyjemy. Jestem dumny, że zmniejszyliśmy już o połowę nasz własny ślad węglowy i że do 2030 r. zamierzamy posunąć się dalej, stając się neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla. Dzięki destylarniom Oban i Royal Lochnagar, które do końca roku będą neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, jesteśmy w tej materii liderem ”.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Transport
Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.
Polityka
A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.