Komunikaty PR

Diageo ogłasza globalny plan działań na rzecz zrównoważonego rozwoju

2020-11-25  |  11:00
Kontakt
Joanna Kowalczuk
Be Communications

ul. Kijowska 5
03-738 Warszawa
j.kowalczuk|becomms.pl| |j.kowalczuk|becomms.pl
+48 603 98 18 72
www.becomms.pl
Do pobrania Diageo ( 0.04 MB )

Do 2030 roku plan nazwany SOCIETY ‘2030: SPIRIT of PROGRESS umożliwi firmie Diageo:

  • Dotarcie, za pośrednictwem jej marek, do 1 miliarda ludzi z przekazem o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
  • Osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto (tzw. neutralności węglowej) w ramach działalności bezpośredniej firmy
  • Zwiększenie procentowego udziału kadry menedżerskiej ze zróżnicowanych etnicznie środowisk do 45%
  • Zużycie o 30% mniej wody w procesie przygotowywania każdego produktu

 

Dziś firma Diageo, twórca takich marek jak Johnnie Walker, Smirnoff i Guinness, ogłosiła 25 ambitnych celów w swoim planie "Society 2030: Spirit of Progress” (Strategia społeczna 2030), który ma wywrzeć pozytywny wpływ na świat do 2030 r., aby w tzw. Dekadzie Działań osiągnąć Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ (ang. Sustainable Development Goals, SDG).

Opierając się na długiej historii globalnego postępu w dziedzinie społecznej odpowiedzialności firmy (Environmental, Social and Corporate Governance), firma Diageo skoncentruje swoje działania w ciągu najbliższej dekady na trzech głównych obszarach, starannie wybranych w celu dostosowania do Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ: promowaniu odpowiedzialnego modelu konsumpcji alkoholu; wspieraniu integracji i różnorodności; i pionierskiego plan zrównoważonego rozwoju "od ziarna do szkła" (od momentu pozyskiwania surowców po finalny produkt).

Ivan Menezes, Chief Executive Diageo, powiedział: Jako firma o zasięgu globalnym zobowiązujemy się do odegrania istotnej roli w ochronie przyszłości planety i wyznaczenia innym drogi, którą będą podążać. Jestem niezmiernie dumny z dotychczasowych osiągnięć Diageo w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności, a ten nowy, ambitny plan działania będzie dla nas jeszcze większym wyzwaniem, które zmotywuje nas, by przed końcem 2030 osiągnąć więcej w ciągu tej krytycznej dekady.”

Najważniejsze informacje dotyczące planu SOCIETY ‘2030: SPIRIT of PROGRESS (Strategia społeczna 2030) obejmują:

Promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu

  • Do 2030 roku Diageo, za pośrednictwem swoich marek, dotrze do ponad miliarda ludzi z przekazem o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu;
  • Wpłynie na postawę 5 milionów kierowców, przekonując ich o braku akceptacji w kwestii prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu;
  • Będzie kontynuować działania edukacyjne, docierając do ponad 10 milionów ludzi z wiedzą na temat ryzyka, związanego ze spożywaniem alkoholu przez osoby niepełnoletnie, poprzez wielokrotnie nagradzany program „SMASHED”, działający na wszystkich kontynentach.

Wspieranie integracji i różnorodności

  • Diageo, w oparciu o dotychczasowe doświadczenia w zakresie wdrażania polityki różnorodności i włączania, wyznaczyło ambitny na tle branży cel: do 2030 r. zwiększyć wśród kadry menedżerskiej procentowy udział przedstawicieli ze zróżnicowanych etnicznie środowisk do 45%, a kobiet do 50%;
  • Diageo zapewni również szkolenia dla ponad 1,7 mln osób, aby pomóc w stworzeniu niewykluczającego i rozwijającego się z sukcesem sektora HoReCa.

Ivan Menezes kontynuował: „Wierzę, że ustalając cele związane z płcią i pochodzeniem etnicznym, które firma ma osiągnąć do 2030 r., możemy naprawdę przełamać bariery i pomóc w kształtowaniu bardziej różnorodnego i odnoszącego długoterminowe sukcesy biznesu oraz całego społeczeństwa”.

Pionierski plan zrównoważonego rozwoju "od ziarna do szkła" (od momentu pozyskiwania surowców po finalny produkt)

  • Diageo zobowiązało się działać na rzecz niskoemisyjnej przyszłości, wykorzystując w 100% energię odnawialną do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto w ramach działalności bezpośredniej firmy oraz współpracując z dostawcami w celu zmniejszenia pośrednich emisji dwutlenku węgla o 50%;
  • Jako pierwszy krok w dążeniu do zerowego poziomu netto, prestiżowe szkockie destylarnie Diageo Oban i Royal Lochnagar staną się neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla do końca 2020 r., a w Indiach Diageo będzie dążyło do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2025 r.;
  • Do 2030 roku Diageo zagwarantuje, że w procesie wytwarzania każdego napoju zużyte zostanie o 30% mniej wody niż dotychczas i osiągnięty zostanie pozytywny wpływ na ilość wody w społecznościach, w których występuje jej niedobór; 
  • Diageo zrealizuje również ponad 150 projektów wodnych dla społeczności na całym świecie, w tym zapewni dostęp do czystej wody, warunków sanitarnych i higieny;
  • Diageo wesprze ponad 150 000 drobnych rolników poprzez zapoznanie ich z technikami rolniczymi, które pomogą w regeneracji gruntów i budowaniu różnorodności biologicznej;
  • Diageo zapewni, że do 2030 roku w opakowaniach z tworzyw sztucznych firma będzie wykorzystywała materiały pochodzące w 100% z recyklingu oraz że 100% opakowań Diageo będzie w większości nadawać się do recyklingu.

Dzisiaj Diageo uruchamia również globalną platformę Zrównoważone Rozwiązania (Sustainable Solutions), która zapewni finansowanie pozakapitałowe start-up’om i firmom technologicznym, aby mogły stanowić dla Diageo wsparcie we wdrażaniu polityki zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu dostaw. Projekt powstał, aby wspierać małe firmy i przedsiębiorców w ich rozwoju i komercjalizacji tworzonych przez nie innowacji. Aby  partnerzy mogli w pełni uruchomić swój potencjał, Diageo zobowiązało się dzielić się z nimi swoim doświadczeniem i dostępem do globalnych zasobów.

Ewan Andrew, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju i prezes Diageo Supply & Procurement, powiedział: „Niezbędne jest, abyśmy zaczęli działać teraz, jeśli w przyszłości chcemy zachować wspaniały świat, w którym teraz wspólnie żyjemy. Jestem dumny, że zmniejszyliśmy już o połowę nasz własny ślad węglowy i że do 2030 r. zamierzamy posunąć się dalej, stając się neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla. Dzięki destylarniom Oban i Royal Lochnagar, które do końca roku będą neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, jesteśmy  w tej materii liderem ”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Be Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.